Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KALASTUSMATKAILUN KEHITTÄMINEN POHJANMAALLA 2009-2011 2014-06-26 1 KVARKEN FISHING.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KALASTUSMATKAILUN KEHITTÄMINEN POHJANMAALLA 2009-2011 2014-06-26 1 KVARKEN FISHING."— Esityksen transkriptio:

1 KALASTUSMATKAILUN KEHITTÄMINEN POHJANMAALLA 2009-2011 2014-06-26 1 KVARKEN FISHING

2 Kalastusmatkailun kehittäminen Pohjanmaalla 2009-2011 2014-06-26 2 * Österbottens Fiskarförbund rf. * Yhteistyökumppani VAKK * Pohjanmaan ELY-keskus, EU:n maatalousrahasto * Elinkeinon kehitysprojekti (90 % tuki) * Svenska kulturfonden, ÖFF ja yritykset * 30.9.2011 * Budjetti 193 261 euroa * Kohderyhmä matkailuyritykset

3 Projektisuunnitelman tausta 2014-06-26 3 * Seminaari huhtikuussa 2008 * Kalastusmatkailu vähämerkityksistä Pohjanmaalla * Alueen markkinointi ei toiminut * Kehittämispotentiaalia * Kalastus- ja luontomatkailun kysyntä kasvussa * Maailmanperintökohde * Kansallinen kalastusmatkailun kehittämisohjelma

4 Työryhmä 2014-06-26 4 * Asiantuntemusta ja ideoita projektin käyttöön - Matkailuyrittäjien edustajia, vedenomistajia, - kalastusalueet, yritykset ja viranomaiset

5 Projektin tärkeimmät toimenpiteet 2014-06-26 5 1. Toimiva lupajärjestelmä kalastusoppaille - alueille, joilla on oppaita - yhteistyössä vedenomistajien kanssa - kalastusaluekohtaiset / kalastuskuntakohtaiset luvat - kalastuskeskukset - kuntien kalastustiedot

6 Projektin tärkeimmät toimenpiteet 2014-06-26 6 2. Yrittäjien tuotteet ja palvelut - inventointi - yhteistyön lisääminen yritysten välillä - tuotekehitys - uudet tuotepaketit - mahdollisuuksia jopa omatoimiseen kalastukseen

7 Projektin tärkeimmät toimenpiteet 2014-06-26 7 3. Pohjanmaalle profiili kalastusalueena (brandi)

8 Projektin tärkeimmät toimenpiteet 2014-06-26 8 4. Yhteinen internet-sivu markkinointia varten www.kvarkenfishing.fi www.kvarkenfishing.fi - tuo esille alueen tarjonnan ja kalastus- mahdollisuudet - yrittäjien yhteystiedot

9 Projektin tärkeimmät toimenpiteet 2014-06-26 9 5. Kehitetään mökkien kalastuspalveluja sekä nostetaan käyttöastetta - kartoitetaan mökit, joilla on kiinnostusta markkinoida kalastuspalveluita - tietoa Malo-kriteereistä - tietoa kalastusmatkailijoiden vaatimuksista - yrittäjien tietämys kalastuksesta lisääntyy

10 Projektin tärkeimmät toimenpiteet 2014-06-26 10 6. Selvitetään yrittäjien lisätietojen tarve ja ehdotetaan koulutusta 7. Edellytykset kansainvälisille markkinoille, markkinointikanavat - selvitys ostopalveluna - tietopaketti markkinointia varten

11 Projektin tärkeimmät toimenpiteet 2014-06-26 11 8. Markkinointi messuilla, videolla, esitteillä - Alueen kalastusta esittelevä video - Messuille osallistuminen (yhteistyössä muiden alueen toimijoiden kanssa)

12 Yhteistyö ja apu markkinointiin ja kehitykseen 2014-06-26 12 - Pohjanmaan matkailu - 7 sillan saaristo - OF Pohjanmaa - Visit Kvarken - MEK portaali www.visitfinland.com/kalastus

13 Yhteenveto 2014-06-26 13 YRITYKSET - tarjoavat palveluita ja kehittävät tuotteita PROJEKTI - luo edellytykset ja lisää tietämystä alueen potentiaalista


Lataa ppt "KALASTUSMATKAILUN KEHITTÄMINEN POHJANMAALLA 2009-2011 2014-06-26 1 KVARKEN FISHING."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google