HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Esityksen otsikko Arial 22pt Ala-otsikko Arial 14pt Sähkö- ja automaatiotekniikka-alan perustutkinto.
Advertisements

BYOD-strategia - Tuo oma laitteesi BYOD-strategian tavoitteet Aikuislukiot tarjoavat oppimisympäristön, jossa opiskelijat voivat työskennellä.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
K1292LI MARKKINOINTIVIESTINNÄN SUUNNITTELU 3 OP Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Kevät 2014.
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Arviointi osana oppimisprosessia
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Opiskelu eLukiossa
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
K1091LI Tiedottaminen 3 op Oulun ammattikorkeakoulu
o7318so Seniori- ja vanhustyö 6 op
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Tervetuloa Innokylään
Vanhempainilta -15 Keuruun lukio internetissä
Osana sivistysteknologiaa
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Valinnaisiaineista Valinnaiset tunnit ovat osa yhteisinä oppiaineina opetettavien taide- ja taitoaineiden opetusta ja ne myös arvioidaan osana tätä opetusta.
Henkilöstö kilpailutekijänä
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Opinnollistamisen pähkinät
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Tällaista väkeä koolla
OmaTori ydinkeskustassa torin laidalla, osana muuta palvelukorttelia…
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Liiketalouden koulutusohjelma Helsinki Tarja Heikkilä & Tarja Jokinen
Liiketalouden koulutusohjelma Helsinki Tarja Jokinen
Yrittäjyyden opinnot ja yrittäjyyspolku HAAGA-HELIAn Helsingin Liiketalouden opinnoissa Tiimi: Yrittäjyyden yliopettaja Tarja Römer-Paakkanen & Yrittäjyyden.
Teema 1: Yritykset Suomessa ja yritys yhteiskunnassa
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
LUKUKAUSITEEMAT lukukausi: Liiketoiminnan perusteiden ymmärtäminen – opiskelijan oppimis- ja kehittymistavoitteiden muotoutuminen lukukausi:
Toiminnallinen tilasuunnittelu, 2 ov
Liiketalouden koulutusohjelma Helsinki, Pasila Tarja Heikkilä
Väyläopintoihin ohjautuminen
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Validointi vapaassa sivistystyössä
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Kaupalliset aineet / Valtimo
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Metallurgian seminaari
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
HALLINTO-OIKEUDEN OPETUS LUKUVUONNA
Tervetuloa opintojaksolle MENESTYVÄ TYÖYHTEISÖ (LEA1LH002)
Viestintäsuunnitelma
Hallintomenettely- ja hallintoprosessioikeus
YRITYSTOIMINNAN MALLEJA
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila TERVETULOA OPPIMAAN! HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila

Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op Liiketalouden koulutusohjelma Helsinki Tarja Heikkilä

OPINTOJAKSON TAVOITTEET (1) Opintojakson aikana opiskelija harjaantuu ammattikorkeakouluopiskeluun, ryhmässä työskentelyyn, verkko-oppimisympäristöön ja yrittäjämäiseen toimintatapaan kiinnostuu seuraamaan yritysten toimintaympäristön tapahtumia ja osaa pohtia niiden vaikutusta yritysten suunnitteluun, päätöksentekoon ja toimintaan sekä saa näkökulmia tuleviin liiketalouden opintoihin 16.2.2019

OPINTOJAKSON TAVOITTEET (2) Opintojakson suoritettuaan opiskelija   ymmärtää, mitä yrittäjyys on ja millaista liiketoimintaosaamista se vaatii osaa tunnistaa eri sidosryhmien näkökulmia yrityksen toimintaan osaa tarkastella yrityksen toimintaa ja sen suunnittelua kokonaisuutena sekä tunnistaa keskeiset yritystoiminnan prosessit ja osaa käyttää liiketoiminnan peruskäsitteistöä 16.2.2019

OPINTOJAKSON TOTEUTUS Opiskellaan ensimmäisellä lukukaudella kahden jakson mittaisena Mahdollisuus suorittaa näyttökokeena ennen opetuksen alkua Lähiopetusta n. 55-62 h Oppimistehtävä ryhmissä 40 h Itsenäinen työskentely n. 60-67 h 16.2.2019

OPISKELUMUODOT Vuorovaikutteinen lähiopetus Ennakkovalmistautuminen tärkeää! Oppimistehtävä ryhmissä. Vastuu yhteinen, mutta jokaisella myös vastuu hoitaa oma osuutensa sovitusti Itsenäinen opiskelu. Valmistautuminen lähiopetukseen, mahdolliset tehtävät, oma osuus oppimistehtävästä, tenttiin valmistautuminen Tentti aikataulun mukaan. Uusinnat seuraavalla lukukaudella aikataulun mukaan (Bus-opintojaksot) 16.2.2019

TYÖSKENTELYOHJEITA Lähiopetukseen tulee valmistautua aikataulun ja ohjeiden mukaan mm. tutustuen materiaaleihin. Oppimistehtävästä erilliset ohjeet ja ohjausta Harjoitustehtävien ohje ja raportointiohje löytyvät koulun ekstranetistä. Opiskelun apuna käytetään verkko-oppimisympäristöä (Moodle). 16.2.2019

KESKEINEN SISÄLTÖ yritykset Suomessa ja yrittäjyys yhteiskunnassa liikeidea ja yritystoiminnan käynnistäminen yrityksen muuttuva toimintaympäristö (makro & mikro) strategian peruskäsitteistö ja liiketoimintastrategia yrityksen perustoiminnot/prosessiajattelun perusteet (keskeisimmät ydin- ja tukiprosessit) asiakkaat ja markkinointi, tuotanto ja logistiikka henkilöstö talouden ohjaus ja seuranta 16.2.2019

MATERIAALI 1) Viitala, Riitta & Jylhä, Eila 2006 tai uudempi. Liiketoimintaosaaminen. Menestyvän yritystoiminnan perusta. Edita Publishing Oy 2) luennot ja niihin liittyvä aineisto (tulostetaan/opiskellaan pääosin itse verkosta) 3) muu liiketoiminnan ja markkinoinnin kirjallisuus käsikirjoina oppimistehtävässä tarpeen mukaan 4) oppimistehtävän kohdeyrityksen materiaali, toimialan järjestöjen tms. materiaali sekä 5) tiedotusvälineissä, verkossa ja lehdistössä ilmestyvä ajankohtaisaineisto 16.2.2019

PIENRYHMÄT Jakautuminen hyvin pian Ryhmässä on 4 - 5 jäsentä Ryhmä kokoontuu tarpeen mukaan Ryhmä vastaa yhdessä ryhmätehtävien suorittamisesta Ryhmä auttaa siinä, että sen jäsenet saavat kaikille jaetun materiaalin Toimitaan myös vertaisryhmänä ”Kunnioita ryhmää - mutta myös itseäsi!” 16.2.2019

OHJAUS JA ARVIOINTI Opintojakson opettaja ohjaa opiskelua ja oppimistehtävän suorittamista. Opiskelija reflektoi omaa oppimistaan. Ryhmät toimivat vertaisryhmänä toiselle ryhmälle. Arvioinnin painopisteet (arvosana asteikolla 5 – 0.) oppimistehtävä 50 % tentti 40 % yhteisöllinen työskentely ja aktiivisuus 10 %. Kaikki osiot on suoritettava hyväksytysti. Ryhmät arvioivat omaa työskentelyään ja vertaisryhmän tuotoksia. 16.2.2019