Tiirismaan vesopäivät

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Advertisements

OJANIITTUTALON MONITOIMIJAHANKE - MONIPUOLINEN OSAAMISKESKUS 2016.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Koordinaatti – Nuorten tieto- ja neuvontatyön kehittämiskeskus -Valtakunnallinen nuorisotyön palvelu- ja kehittämiskeskus. Toiminta käynnistyi Koordinaatin.
Virtuaaliopas Tiina Tomera Innovaatiopaketti MINNO® Innovaatioprojekti 2015 Esitys työelämän yhteistyökumppaneille Virtuaaliopas Tiina.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
TIEDOTUSTILAISUUS Rakokiven koulun rakennushanke Nastolan valtuustosali Susanna Kulonen, rehtori Sivistystoimiala.
 ”Bring Your Own Device” – ”Tuo oma laitteesi”  Jokaisella oppilaalla henk.koht. laite  Käytössä kolme eri alustaa: › iOS ( iPad 3 Mini ) › Android.
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
{ Meidän päiväkodin digistrategia Case: Jyväskylän kaupunki ja eHipsu-hanke Meidän päiväkodin digistrategia.
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Rovastinkankaan koulun Joustava Esi- ja alkuopetus
Mikkeli Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
Infoa tutoropettajille
Norssin kerhot
Opeka-kyselyn tulokset
Taidesampo päivitys v taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen.
Tervetuloa Innokylään
Luovuusstrategian avulla päivätoiminnan toimintatavat innovatiivisemmaksi Projektiosaamisen opintokokonaisuus toteutetaan yhteistyössä Turun ammattikorkeakoulun.
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Vaativan erityisopetuksen ja koulunkäynnin ohjaajien täydennyskoulutuskokonaisuus
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
JOPO – JOUSTAVAN PERUSOPETUKSEN LUOKKA
Varjostus Oppia ikä kaikki tarjoaa verkoston jäsenille mahdollisuuden varjostaa kollegaa toisessa oppilaitoksessa. Varjostus on vertaisoppimisen menetelmä.
Riskien arviointi, Oulun eteläinen osakokonaisuus
Terhi Maskonen Riia Palmqvist Hämeenlinna
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
Kielitietoisuuskoulutus perusopetuksen opettajille
Aaltonen Petteri Laine Risto Nuutinen Ossi
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Kouluissa tehtävä työ Hubu®-menetelmällä
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
Tervetuloa Innopajaan
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Kilpailustrategia LEA4LH004 SWOT – synteesianalyysi TOWS – strategiavaihtoehtojen luonti SWOTin pohjalta Riitta Rautava.
Luovat menetelmät osallisuuden ja osaamisen tukena
Osaamisperusteisuuden ja asiakaslähtöisyyden edistäminen / Ratkaisujen hakeminen kokeilutoiminnalla, ml. digitaalisuus
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
RAI-välineiden arviointi Rovaniemen omaisten työryhmässä
Liikenneinfrastruktuurin puurakentamisohjelma
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
THL:n tuki kehittämishankkeille
Opettajayhteistyö opinnollistamisen mahdollistajana
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Ryhmänohjaajien palaveri
IKÄIHMISEN HYVÄ ELÄMÄ – OULUNKYLÄN SEURAKUNTA
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Ryhmäyttäminen Lyhyt oppimäärä 0 op.
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Käytännön harjoitus 3.3. Väyläsuunnistus
TYÖHYVINVOINTI Työhyvinvointi  .
Näkökulmia kunnalliseen nuorisotyöhön
Inarin nuorisovaltuuston kärkihankelista
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Kentän uudet nettisivut Kentän
OmaLahti –yhdistystapaaminen Monitoimitalo Onni Yhteisen työskentelyn tulokset.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Tiirismaan vesopäivät 9.-10. 8. 2018 Lahden Nuorisopalvelut Saara Aaltonen, Jarno Koskelainen, Pekka Pusa

Lähtökohdat Koulu on iso, henkilökuntaa yli 60, vaihtuvuus suuri, tavoitteena paitsi opettajien ryhmäytys, myös tuoda toimintakokemusmenetelmän mahdollisuudet näkyviksi. Itäisellä alueella on linjaus että luokkatunnit toteutetaan toiminnallisin menetelmin. Luokkatunneilla opettajilla on tunne, että heillä ei ole riittävästi valmiuksia toteuttaa niitä toiminnallisin menetelmin. Oppilailta kysyttäessä tuli esille että luokkatunnit ovat kivoja ja niitä pitäisi olla enemmän. Tehdä nuorisotyöntekijöiden osaamista näkyväksi, sekä markkinoida leirikeskuksen tarjoamia mahdollisuuksia. четверг, 3 января 2019 г.

Suunnittelu Ajatuksena oli toiminta vieraassa ympäristössä, joka ei anna mahdollisuutta hoitaa muita asioita välillä. Paikaksi valikoitui Naumin leirikeskus. Suunniteltiin koulutus sellaisista elementeistä, joissa ei hyödynnetä kovin paljon erilaisia välineitä, tai ne ovat jokaisessa paikassa helposti saatavilla. Jaoimme ajan kolmeen 50 minuutin jaksoon, joissa käsiteltiin hieman eri osa-alueita toiminnallisista menetelmistä. Sisällöissä oli mahdollisimman monta lyhytkestoista harjoitetta, jolloin niitä olisi helppo hyödyntää esimerkiksi oppitunnin alussa. torstai, 3. tammikuuta 2019

Toiminnan runko 08.00 Lähtö Lahdesta 09.00 Tulokahvit Naumissa 09.15 Rehtorien ohjelma 11.00 Paja 1 12.00 Lounas 12.30 Paja 2 13.30 Paja 3 14.30 Kahvi ja kotiin lähtö Mahdollisuus jäädä yöksi Jääneiden kanssa menimme ”Hullun rengin raitille”, jossa tutustuimme metsään pysyvästi rakennettuihin ryhmätoiminta-rasteihin. torstai, 3. tammikuuta 2019

Toteutus Nuorisopalveluista 3 ohjaajaa, joista jokaiselle paja ohjattavaksi omien vahvuuksien mukaan. Pajojen teemat olivat; luottamus-/auttamisharjoitteet, draama-/improvisaatioharjoitteet ja toimintakokemusmenetelmän teoria. Kaikki harjoitteet toimivat paitsi opettajakuntaa ryhmäyttävinä harjoitteina, myös esimerkkeinä toimintakokemusmenetelmän erilaisista mahdollisuuksista. torstai, 3. tammikuuta 2019

Saatu palaute ja koetut hyödyt Opettajien välinen ryhmäytyminen ja tutustuminen Käyttöön otetut harjoitteet Opettajilta saatu palaute Rehtoreiden puskaradio Tilauksessa lisää eri kouluille (Launeen koulu varannut 2019 vesoon) Nuorisotyön tunnettavuus ja mahdollisuudet tulivat tutuiksi torstai, 3. tammikuuta 2019