Viestinnän työkalupakki

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Henkilökunnan Ekokompassi- koulutus Tapahtuman nimi, pvm Kouluttaja.
Advertisements

KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
YouTube Rules and we want too… OKKY:n KOTISIVUJEN SUUNNITTELUKILPAILU.
Yritysviestinnän ja internet-palveluiden asiantuntija.
Esteetön opiskelu Jyväskylän yliopistossa Hannu Puupponen Hakija- ja opiskelijapalvelu (T256)
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Millaisia vastuullisuuskysymyksiä elintarviketuotantoon liittyy ympäristövaikutusten lisäksi ja miten niitä voidaan määrittää? Tiedotustilaisuus ”Miten.
© Otava-konserni 1 Ympäristövastuu © Otava-konserni Otava-konserni.
Nuorten arvioita kuntapalveluista Tulossa: Gretschel, Anu & Kauniskangas, Eija (maaliskuu 2012) Nuoret kuntapalveluja arvioimassa – peruspalvelujen arvioinnin.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
VIRKAMIESVAIHTO-OHJELMAT
Yrittäjä, sinä ja työntekijäsi olette yrityksesi tärkein voimavara!
Tuotteen dokumentointi
Tulevaisuuden uutta osaamista
Aineistonhallinnasta Väestöliitossa
Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille
OSOITE Katuosoite/koordinaatit TILAT
Tavoitteena poistaa työelämän hukkia (työelämän hukkaa)
FIRMANI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Tervetuloa Innokylään
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Special target groups.
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI
AISTIT JA VUOROVAIKUTUS ASIAKKAAN KOHTAAMISESSA
Henkilöstö kilpailutekijänä
Kokemuksia etävalmennuksesta
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
Kaivosteollisuus ry:n asiakirjat
Datan avaamisen ohjeistus
<Hankkeen nimi>
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Työn muodot Työsopimuksen ehdot
Hallintokunnat ja esteettömyyden tarve -hanke
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Ehdotus: sote-viestinnän strategiset painotukset 2017
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Osaamisperusteisuuden ja asiakaslähtöisyyden edistäminen / Ratkaisujen hakeminen kokeilutoiminnalla, ml. digitaalisuus
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
TIETOSUOJA-OHJEET JOUKKUEILLE JA JAOSTOILLE
Yhteinen keittiö -hanke
Tietopaketti kompostointipuiston vierailun jälkeen
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Käyttöönoton tietopaketti
Ulkoinen viestintä Viestintäryhmä valmistelee viestinnän hankepäällikön johdolla ja esittelee hankeryhmälle ja edelleen ohjausryhmälle keskeiset ratkaisuehdotukset.
Viestintäsuunnitelma
Käyttöönoton tietopaketti
Tervetuloa koulutukseen!
Rajat ylittävä terveydenhuolto ja järjestöyhteistyö
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
Yhteinen keittiö -hanke Marttaliitto
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
Hallintokunnat ja esteettömyyden tarve -hanke
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Ekokompassi osana yritysvastuuta
Inarin nuorisovaltuuston kärkihankelista
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Kentän uudet nettisivut Kentän
ICT- laitteiden ja palvelujen kokonaisratkaisut palveluna
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

Viestinnän työkalupakki 2018

…ja usein kysyttyjä kysymyksiä Sisältö Miksi ympäristötyöstä kannattaa kertoa? Mikä on tärkeää viestinnässä? Miten kerrot Ekokompassista? Ekokompassin materiaalit viestintään …ja usein kysyttyjä kysymyksiä

Miksi kertoa ympäristötyöstä henkilöstölle? Uskottava asiakaspalvelu Tavoitteiden saavuttaminen Työnantajakuva Kehittäminen Sitouttaminen, motivointi, kannustus

Miksi kertoa ympäristötyöstä asiakkaalle? Erottuminen kilpailussa 79 % EU-kansalaisista: ”isot yritykset eivät kanna riittävästi vastuuta ympäristöstä” Yhteistyön voima ja vaatimus 66 % EU-kansalaisista: ”kansalaiset eivät itsekään kanna riittävästi vastuuta ympäristöstä” Osa hyvää asiakaspalvelua Auttaa asiakasta tekemään valintoja Lähde Eurobarometri 2017: http://ec.europa.eu/environment/eurobarometers_en.htm

Miten ympäristötyö liittyy toimintaamme? TALOUDEL-LINEN VASTUU SOSIAALINEN VASTUU YMPÄRISTÖ-VASTUU Taloudellinen vastuu: tehokkuus, kannattavuus, kilpailukyky Sosiaalinen vastuu: oma henkilöstö, asiakkaat, hankintaketjun työntekijät Ympäristövastuu: jätteet, energiatehokkuus, hankinnat ja alihankinnat, materiaalitehokkuus, logistiikka ja liikkuminen, viestintä

Mitä kerron työstämme? POLITIIKKA TAVOITTEET TUNNUS-LUVUT SAAVU-TUKSET VS. LÄHTÖ-TILANNE HYVIÄ ESIMERKKEJÄ

Missä kerron? HENKILÖS-TÖPALAVE-REISSA NETTI-SIVUILLA TOIMITILOISSA VUOSI-KERTO-MUKSESSA MEDIASSA

Näin kerrot Ekokompassista Meille on myönnetty Ekokompassi-sertifikaatti osoitukseksi määrätietoisesta työstä ympäristön hyväksi. Ekokompassi-järjestelmän avulla tähtäämme käytännön esimerkkejä omasta ympäristötyöstä: esim. vähentämään sekajätteen määrää, tekemään ympäristöystävällisempiä hankintoja esimerkki myös siitä, mitä muutos tarkoittaa asiakkaiden kannalta. Ekokompassi-sertifikaatti kertoo puolueettoman osapuolen auditoinnista ja sitoutumisestamme noudattamaan Ekokompassin 10 kriteeriä. Ekokompassi on pääkaupunkiseudun kuntien kehittämä ja Suomen luonnonsuojeluliiton hallinnoima ympäristöjohtamisen järjestelmä. Lisätietoa Ekokompassi-järjestelmästä saat osoitteesta www.ekokompassi.fi.

Esimerkki: verkkosivuilla

Esimerkki: verkkosivuilla

Esimerkki: verkkosivuilla

Esimerkki: omissa tiloissa Kanresta Oy, Business Park Plaza, Loiste 10/2014

Esimerkki: painettuna

Esimerkki: tiedote

Esimerkki: tiedote

Esimerkki: tempaus

Esimerkki: some #Ekokompassi

Mutta pitääkö jotain varoa? Ekokompassi-logo ei ole tuotemerkki Paikkansa pitämättömät faktat Varminta on, ettei kerrota mitään…

YMPÄRISTÖ-POLITIIKKA Aloita tästä YMPÄRISTÖ-POLITIIKKA ETUSIVULLA SISÄISET PALAVERIT

Kannusta ja kiitä!

Materiaalit toimitiloihin

Sähköiset materiaalit

Hyväksytyn auditoinnin jälkeen

Usein kysyttyjä kysymyksiä MITÄ EKOKOMPASSI MAKSAA? Hinta riippuu yrityksen koosta. Alin rakentamismaksu on 1200 € ja vuosimaksu 350 €. Hintaan sisältyy kolme henkilökohtaista tapaamista ja koulutus, valmiit työkalut, auditointi ja sertifikaatti. Ekokompassi on käytössä yli 200 toimipaikassa. Mukana olijat voit katsoa Ekokompassin verkkosivuilta. Palvelu on saatavilla koko Suomessa. Mukaan pääsee ottamalla suoraan yhteyttä verkkosivuilta löytyviin yhteyshenkilöihin. Toiminnan ei tarvitse olla luonteeltaan ”vihreää”, jotta palvelun voisi ottaa käyttöön. Ekokompassi räätälöidään aina yhdessä toiminnan mukaan. Ekokompassi-logoa ei voi ostaa. Logon saa käyttöönsä vain organisaatio, joka noudattaa Ekokompassin 10 kriteeriä. Auditoinnilla ulkopuolinen taho tarkastaa, että kriteerien vaatimukset toteutuvat. MITÄ MAKSUILLA SAA? KUINKA MONI KÄYTTÄÄ EKOKOMPASSIA? MISSÄ EKOKOMPASSI ON SAATAVILLA? MITEN EKOKOMPASSIIN PÄÄSEE MUKAAN? PITÄÄKÖ OLLA JOTENKIN ”VIHREÄ”? VOIKO EKOKOMPASSI-MERKIN OSTAA?

Ekokompassi lyhyesti Ekokompassi on pk-yrityksille, tapahtumille ja virastoille sopiva ympäristöjärjestelmä räätälöidään yhdessä sopii kaikille toimialoille tukee ympäristötyössä sisältää 10 kriteeriä, joiden noudattamiseen yritys tai tapahtuma sitoutuu auditoidaan ja siitä saa sertifikaatin pohjautuu kansainvälisiin ympäristöjohtamisen standardeihin sekä vastaaviin pohjoismaisiin järjestelmiin www.ekokompassi.fi @Ekokompassi

Muista myös Ekokompassin opas ympäristö-viestintään! Kiitos! Muista myös Ekokompassin opas ympäristö-viestintään!