Terveiset Yö-ryhmästä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lasten oikeudet. Lapsen oikeuksien sopimus Maailman laajin ihmisoikeussopimus Hyväksyttiin 1989, Suomessa voimaan maata hyväksynyt, vain Yhdysvallat.
Advertisements

Tiina Markkula Verkkoterkkari –hanke (Terke) Merja Saukko Lasten ja nuorten verkkososiaalipalvelut- (Vespa) hanke (Sosvi) Sosiaalinen media ja verkko nuorten.
Omalle huipulle Turun Kisa-Veikot. Turun Kisa-Veikkojen linjaukset harrastetoimintaan ViVa - vihreä-valkoinen tie - koko elinkaaren mahdollisuus pysyä.
Kesätyöt Tehtäviä. Luokkagallup Kuinka moni on ollut kesätöissä? Kuinka moni on ollut useammassa kuin yhdessä kesätyössä? Kuinka moni on hakenut kesätöihin?
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.
Hippiäiset Varhaiskasvatussuunnitelma vuotiaiden sisarusryhmä Pieni, kodikas päiväkoti Päiväkotihistoriaa 40 vuotta, Hippiäiset 2004 alkaen.
LAPSEN ESIOPETUSSUUNNITELMA Lapsen nimi Esiopetuspaikka ja toimintavuosi Esiopetuksesta vastaava opettaja Syntymäaika HuoltajuusYhteishuoltajuusYksinhuoltajuus.
YHTEISKUNTAOPPIA MEDIA. MEDIAN HISTORIAA  Sanomalehdet syntyivät  1600-luvulla  Radiolähetykset alkoivat  1907  Televisiolähetykset alkoivat  1920-luvulla.
Epäily herää – miten toimia? K-Sshp, Läheisväkivallan ehkäisyn kansallinen osaamiskeskus-hanke: koulutuspäivät Noora-Maria Ahl psykologi Marja.
Opiskelijoiden palautteita Villa Elban ryhmäytymispäivältä ”Terveisiä Villa Elbaan!” Kansilehtivaihtoehto.
Matkailukalastuksen haasteet -haastettelutuloksia
Viestinnän tilanne kesä 2016
Neuvottelu ja asioiden pilkkomisen taito
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Varhaiskasvatuksen liikuntasuositukset
Partion arvokeskustelu
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Biologian ja maantiedon kenttä- ja harjoituskurssi
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Ihmisen elinkaari Psykologia jpe.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
pieni pala sinusta, tehdään meistä kakkuja
Taustatietoa Kysely avoinna sivuilla
”OHJAAJANA KEHITTYMINEN”
”SIELLÄ SITTEN KÄYTTÄYDYTÄÄN”

Tavoitteena poistaa työelämän hukkia (työelämän hukkaa)
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Instagram.
Nuoren kohtaaminen ja tukeminen siirtymävaiheissa
Monipalveluasiakkaan palvelujen tiedolla johtaminen
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
Työmuistitesti Näet seuraavaksi 20 sanan listan.
Tervetuloa Innopajaan
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
Osallisuus vammaissosiaalityössä
8. SEKSUAALISUUDEN MONET MUODOT
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Orientaatio -projektin satoa
RAI-välineiden arviointi Rovaniemen omaisten työryhmässä
Lasten osallisuus vammaispalveluissa
Facebook ryhmäytymisen ja ohjauksen tukena – vai oliko niin?
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
Innopaja
Tule mukaan muuttamaan Suomea!
Eva-Stina Törnroos Tukholma
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
MINÄ JA VASTUULLISET RUOKAVALINNAT
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
3.lk vanhempainilta.
Ajanhallinta opiskelussa
Ryhmäyttäminen Lyhyt oppimäärä 0 op.
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Mitä jokaisen ammattilaisen tulee osata ja tietää nepsystä?
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Oppimisen tukeminen Metsokankaan koulussa
Innopaja
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Istuma- ja näyttöpäätetyö
Potilas- ja kansanterveysjärjestöjen näkökulma lääkejakelun kehittämiseen Etusivuvaihtoehto 1.
TYÖHYVINVOINTI Työhyvinvointi  .
RAI Espoossa
Ruokakasvatusta yhdessä
Vammaisen lapsen näkemysten selvittäminen
Esityksen transkriptio:

Terveiset Yö-ryhmästä Alaotsikko

Yö-ryhmä Ryhmässä on 5 lasta, iältään 9-15-vuotiaita. Tavattu tähän mennessä 7 kertaa. Lapset saavat päättää ryhmässä mahdollisimman paljon itse. Tämän takia jokaisella on oma ohjaaja.

Mitä mieltä olet ryhmästä? Aistihuone on kiva Puhutaan liikaa Ryhmään on kiva tulla Pitäisi saada käyttää puhelinta, että voisin laittaa kuvia Instagramiin Janatehtävät oli tylsiä, koska oli sama jana koko ajan Syöminen ja lopun tarra-arviointi on kivoja Tehtävistä Dino-tehtävät on olleet kivoimpia Vapaa ohjelma on kivaa

Ei saa lähteä yksin kaupungille Mitä tekee? Mitä pitää muistaa? Pelaa Battelfieldia Ei saa lähteä yksin kaupungille Käy ulkona

Muita terveisiä tai ideoita? Lapsilla pitäisi olla whatsapp –numero, johon voisi laittaa sosiaalityöntekijälle palautetta mitä tarvitsee Lapsella tulee olla oikeus ulkoilla koulun jälkeen Yö-ryhmä on kiva ja se pitäisi järjestää jatkossakin. Älkää järjestäkö sitä muualla. Bussilla/junalla kulkemisen opettelu on todella tärkeää

Aikuisten havaintoja ryhmän lasten osallisuudesta Vaati tutustumista, että lapset alkoivat kertoa / me aloimme ymmärtää lasten todellisia mielipiteitä. Ryhmästä on tullut lapsille harrastus. Osa lapsista ei ole kyennyt käymään muissa harrastuksissa esim. haastavan käyttäytymisen vuoksi. Pitää olla herkillä, että aikuinen ei ”yliohjaa” tilanteita. Asioista keskusteleminen Dinon avulla tuntui helpottavan keskustelua. Ryhmän ajankohta koulun jälkeen on haastava. On ollut tärkeää pitää tehtävät lyhyinä. Aina tehtävien tekeminen ei kaikkien kohdalla onnistu. Tehtävät on tehty pienissä ryhmissä, oman aikuisen ohjauksessa. Ympäristön virikkeisyys vaikuttaa tehtävien teon onnistumiseen. Struktuuri on osoittautunut kaikkien lasten kohdalla tärkeäksi. Myös sellaisten lasten kohdalla, jotka eivät tarvitse kommunikointinsa tueksi kuvia. Lapset eivät juurikaan toimi ryhmänä. Ryhmässä kuitenkin tapahtuu pieniä kohtaamisia, jotka ovat tärkeitä.

Löydä meidät: www.innokyla.fi/web/tyotila3989514 www.ulapland.fi/vamo KIITOS! Löydä meidät: www.innokyla.fi/web/tyotila3989514 www.ulapland.fi/vamo