Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

RAI Espoossa 9.1.2017.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "RAI Espoossa 9.1.2017."— Esityksen transkriptio:

1 RAI Espoossa

2 Espoo mukana testaamassa lasten kehitysvammaRAIta
Tarkoituksena käyttää RAIta tietyllä aikavälillä kaikkien 4-24-vuotiaiden asiakkaiden kanssa, joille tehdään palvelusuunnitelma (sis. Uudet ja vanhat asiakkaat) Jos ajanjakso on 4 kk, pystytään tekemään noin 80:lle asiakkaalle Mahdollinen yhteistyö Etevan kanssa aikuisten puolella Heli Ronimus

3 Hakemus saapuu ja sosiaalityöntekijä katsoo, että asiakkaalle tulee tehdä palvelutarpeen arvio / päivittää vanha arvio Asiakkaalle lähetetään kaksi ajanvarausta: 1. palveluohjaajalle, 2. sosiaalityöntekijälle Ajanvarauksen mukana asiakkaalle lähetetään RAI –lomake palveluohjaajan tapaamista valmistautumista varten Palveluohjaaja tekee kotikäynnin, jonka aikana RAI tehdään. Käynnin jälkeen tietojen vienti sosiaaliefficaan. Palveluohjaaja kertoo sosiaalityöntekijälle asiakkaan kanssa käydystä keskustelusta / RAIn tuloksista Sosiaalityöntekijä tekee kahden viikon sisällä palveluohjaajan käynnistä kotikäynnin, jonka aikana hän selvittää lapsen mielipiteen ja keskustelee koko perheen kanssa palveluista Sosiaalityöntekijä tekee päätökset suunnitelman pohjalta ja tekee tarvittavat toimenpiteet palvelujen täytäntöönpanemiseksi Etunimi Sukunimi

4 Huomioita prosessista
Sosiaalityöntekijälle jäisi enemmän työaikaa keskustella asiakkaan tilanteesta, kun toimintakyvyn arvion kirjoittamiseen ei menisi niin paljon aikaa, vie kuitenkin paljon ohjaajaresurssia Säästäisi myös sosiaalityöntekijän aikaa kirjoitustyöltä Miten toimitaan, jos vanhemmat eivät halua lapsen osallistuvan prosessiin? Onko rasite perheille, että tarvitaan kaksi tapaamista? Toisaalta, saavat enemmän aikaa työntekijöiden kanssa asioiden läpi käymiselle Pohdittu paljon prosessin hajottamista kahdelle eri työntekijälle Toisaalta, asiakas tutustuisi molempiin työntekijöihin, koska todennäköisesti asiakkuus on pitkäaikainen ja jossakin vaiheessa kontakti myös ohjaajaan olisi tarpeellinen Heli Ronimus

5 Huomioitavaa Tärkeää kouluttaa myös ne, jotka tulkitsevat tuloksia
Tärkeää seurata, ettei RAIn käyttö hidasta palvelun saamista -> mittari? Lomakkeen osioiden kuvitus/muut vaihtoehtoiset kommunikointimenetelmät? -> asiakas voisi osallistua itse paremmin arviointiin Heli Ronimus


Lataa ppt "RAI Espoossa 9.1.2017."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google