15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Advertisements

OHJEITA JA VIHJEITÄ HARJOITTELUN OHJAAJALLE
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Millainen sää Espoossa on nyt. Mikä on sinun kotikaupunki
Mitä media on? Media on tajuntateollisuutta, joka tarjoaa maailmaa koskevaa informaatiota ja tapoja nähdä ja ymmärtää se (Masterman 1985).
KULTTUURIT KOHTAAVAT Hannele Juntunen Kristiina Kukkonen
Minä oppijana 1 ov..
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
Työpaikkaohjaajan rooli. Opeta, näytä, selosta, kysy ja perustele; toimi hyvänä esimerkkinä Selvitä mitä, miksi ja miten työ tehdään; kerro työstäsi Rohkaise.
Anu Mustonen Mediakasvatus ja sen merkitys. Mediakasvatus 1.Mediataitojen kartuttaminen 2.Median käyttö oppimisympäristönä 3.Media tiedonkäsittelyn välineenä.
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
KOSKI TAMMER STRATEGIA PARHAAT MENEE KATOSTA LÄPI HEINÄKUU 2014.
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Medialukutaidon tila ja toteutus Euroopassa
Ongelmaperustainen oppiminen
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
Biologian ja maantieteen pedagogiikka, 5 op
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Tekstityöskentely (erityisesti ET:ssä) Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Tietoisuus ja maailmankuva Informaatioverkostojen koulutusohjelman filosofiankurssin viides luento.
Mielenterveys kuntoutus
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
TX00AA09 Mediatekniikan projekti 6 op. Tavoitteet Tavoitteena on tehdä vaativa mediatekniikan alaan liittyvä projekti, jossa käytetään mahdollisimman.
Innovaatioprojekti XX00AC op Seminaari 2 op torstaisin klo 9 – 12 Big Dry Innoluennot 2 op perjantaisin klo 9 – 11 Harju Projekti 6 op perjantaisin.
9-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi
Teema tarkoittaa:  Elämässä ja arjessa selviytymistä  Hyvinvointia ja terveyttä  Omasta ja muiden turvallisuudesta huolehtimista eri tilanteissa, myös.
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti)
Mediakulttuuri ja koulu Osaava-mediakasvatuskoulutus Kesämäen alueen ja Taipalsaaren opettajat
Mediataito 8lk 1.Viestintä ja mediataito (velvoite)velvoite 2.Mediakasvatus Oulun normaalikoulussa (laadukas ohjelma)laadukas ohjelma 3.Kuvataide: Kuvaviestintä.
Turvallinen hoitotyö 1,5ov
OPPISOPIMUSNUOREN OHJAAMINEN TYÖPAIKALLA RAKENNUSAINEITA NUORTEN MODUULIN SUUNNITTELUUN Työpaikkakouluttajat valmentaen vahvoiksi- hanke 2015.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
HYVY001 – Akateeminen opiskelukyky – muutakin kuin pisteitä Syksy 2012 (2 op.)
Mediataikuri-hanke Kirjaston uusi mediakasvatusmalli varhaiskasvatukseen Kirjastopäivät 2015 Lea Kuusirati.
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
OPAS MEDIAKASVATTAJALLE Mediakasvatus esi- ja alkuopetusikäisten lasten arjessa Hanna Martinviita, Saara Pasanen ja Anna Ristaniemi.
Laaja-alainen osaaminen
Ops-iltapäivä
VALMA-koulutus Edupolissa
Maailman kielet ja suomi
Hermolle-koulutus: suomen kielen ja kirjallisuuden opetus (25 op)
Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää?
Joustavat oppimispolut
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Tavoitteet ja arviointi
Tänään tutkimme mediakriittisyyttä
Yritys ja markkinointi mediassa
Tiimijaksolla Turun Lyseon lukiossa
Eksistentialismi Martin Heidegger.
15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp
Tupakka mediassa tyokalupakki.net.
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti)
MEDIAPSYKOLOGIA MEDIAPS TUTKII MIHIN IHMISET KÄYTTÄVÄT MEDIAA JA MITÄ VAIKUTUKSIA MEDIALLA ON KESKEISET KYSYMYKSET: MILLÄ TAVOIN MEDIA VAIKUTTAA IHMISEN.
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti)
AI 4 Tekstit ja vaikuttaminen Opiskelija
Timo Rissanen Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen
ET didaktiikkaa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
- TIETEELLISESTI!! Psyykkinen Biologinen Sosiaalinen ja
6. Havaitseminen.
1. Ilman lukevia aikuisia ei kasva lukevia lapsia
HOI-hanke Tutor- ja opiskelijakuntatoiminnan opinnollistaminen
Jokainen ryhmän jäsen vastaa kyselyyn
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Mediakasvatus tietotekniikan opettajankoulutuksen näkökulmasta
OHJEITA JA VIHJEITÄ HARJOITTELUN OHJAAJALLE
Kouvolan Yhteislyseon
Esityksen transkriptio:

15ytov 3.1.1.4 Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp

Osaamistavoitteet Opiskelija * ymmärtää medialukutaidon merkityksen * oppii tuntemaan erilaisia mediatekstilajeja ja analysoimaan niitä * osallistuu aktiivisesti projekteihin ja harjoitustöihin * tuottaa itse mediasisältöjä * antaa ja vastaanottaa palautetta

Suhde eri viestimiin ja mediaan T1: tietää eri medioita ja niiden ominaispiirteet T2: ymmärtää eri medioiden ominaispiirteitä ja osaa käyttää niitä monipuolisesti T3: analysoi eri medioiden ominaispiirteitä ja perustelee näkemyksiä

Medialukutaito T1: ymmärtää medialukutaidon käsitteen ja merkityksen sekä pystyy erottamaan toisistaan faktan ja fiktion T2: ymmärtää medialukutaidon merkityksen ja osaa lukea mediatekstejä kriittisesti sekä pystyy erottamaan toisistaan faktan, fiktion ja faktion T3: ymmärtää medialukutaidon merkityksen, osaa soveltaa kriittisyyttä erilaisiin medioihin ja mediateksteihin ymmärtäen taustavaikuttajien olemassaolon

Mediasisältöjen tuottaminen T1: osallistuu työskentelyyn T2: osallistuu aktiivisesti työskentelyyn sovittua aikataulua noudattaen T3: osallistuu aktiivisesti työskentelyyn ja ottaa vastuuta tehtävien onnistumisesta ja aikataulun noudattamisesta