Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuJarno Nurminen Muutettu yli 5 vuotta sitten
1
MEDIAPSYKOLOGIA MEDIAPS TUTKII MIHIN IHMISET KÄYTTÄVÄT MEDIAA JA MITÄ VAIKUTUKSIA MEDIALLA ON KESKEISET KYSYMYKSET: MILLÄ TAVOIN MEDIA VAIKUTTAA IHMISEN AJATTELUUN JA TULKINTOIHIN SEKÄ TUNTEISIIN JA ASENTEISIIN > YLEENSÄ KÄYTTÄYTYMISEEN ESIMERKKEJÄ MEDIASTA : LEHDET, PERINTEISET SÄHKÖISET VIESTIMET, INTERNET JA UUDET VUOROVAIKUTTEISET MEDIAYMPÄRISTÖT (>VIRTUAALITODELLISUUS) ESIMERKKEJÄ MEDIAN VAIKUTUKSISTA : MAINONTA, PROPAGANDA (>IDEOLOGINEN), UUTISOINNIN VAIKUTUKSET (ESIM. GLOBAALI VASTUU, VÄLILLISET TRAUMAT), ERITYISESTI IHMISEN IDENTITEETIN JA MEDIAN VÄLINEN SUHDE (>MINÄIHANTEET) MEDIATAIDOT JA NIIDEN MERKITYS: KÄYTTÖTAIDOT(>TEKNIIKKA), MEDIALUKUTAITO (VALIKOINTI) > AKTIIVINEN JA KRIITTINEN SUHTAUTUMINEN MEDIAAN VUOROVAIKUTTEINEN UUSMEDIA > ESIMERKIKSI OPPIMIS- JA KESKUSTELUYMPÄRISTÖT MEDIAN AIHEUTTAMAT ONGELMAT: ERILAISET RIIPPUVUUDET (>NETTI, PELI), PASSIIVISUUS, MEDIAVÄKIVALTA; MYÖS VIRTUAALISEN HAVAINTOMAAILMAN ONGELMA
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.