POHDI PARIN KANSSA: Opiskeletko aina samalla tavalla, kun luet läksyjä tai kokeeseen? Mitä hyviä/huonoja puolia käyttämässäsi opiskelutavassa on? Sopivatko.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPETUKSEN SUUNNITELMALLISUUSOPETUSSUUNNITELMA = -TAVOITTEET -YDINSISÄLLÖT, KURSSIT JA KOKONAISUUDET -KESTO, LAAJUUS, AJOITUS, PERÄKKÄISYYS -OPETUSMENETELMÄT.
Advertisements

TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Oppimisen tavoittelu TKK Opetuksen ja opiskelun tuki
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
INTO- Innovatiivinen ja taitava oppija Jaana Anttonen Oulun normaalikoulu.
Opiskelutaidot Pohdi, mitä tiedät opittavasta asiasta jo etukäteen Ole utelias ja etsi lisätietoa  opiskelija on toimija! Aloita uuteen asiaan tutustuminen.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
Arviointi osana oppimisprosessia
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Laaja-alainen osaaminen
Oppimaan oppiminen.
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
Biologian ja maantiedon kenttä- ja harjoituskurssi
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Arviointi ja vaikuttavuus
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Tuukan ja Siskon seikkailut gradumaailmassa
Luvut 16 ja 17 Motivoitunut ja sitoutunut opiskelija
TE1 Terveyden perusteet
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
11 Psyykkinen itsesäätely on puolustus- ja hallintakeinojen käyttöä
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
TOIMENKUVAKARTTA / JOHTOKUNNAN JÄSEN
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Luku 15 Oppiminen, muisti ja aivot.
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Oppilaiden näkemyksiä tehokkaista työtavoista Elsi Torn
Finský intensivní Titta Hänninen.
OILI - tilannekatsaus Synergiaryhmä Ossi Raatikainen, CSC.
OPPIMAAN OPPIMINEN (1.vsk).
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Oppiminen voidaan määritellä:
TE3 HYVINVOINTITEKNOLOGIA
Tieteellisen tekstin peruselementit
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
SOPEUTUMINEN KULTTUURISESTI VAIHTELEVIIN NORMEIHIN
Ideaa lukemiseen Taina Kylmänen/OSAO
Oppiminen.
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
ETIIKAN KÄSITTEITÄ s
Oppimisen itsesäätely - Miten itsesäätelyä voidaan tukea?
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
Verkkokurssin tekeminen
Sisältöalueet esiopetuksessa
Vieraiden kielten opiskelusta
Yhteiskunnallinen osallisuus Toteutusvaihe –tuumasta toimeen
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
HALLITUKSEN PÄÄASIALLISET TEHTÄVÄT
Terveiset Yö-ryhmästä
shine Strong human increases new energy
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Taikapuhe Oy Riitta-Liisa Kanniainen
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
Itsemonitorointi verkkokurssilla
Ajanhallinta opiskelussa
Työhönvalmennuksen prosessi
Teollisen suunnittelun vaikuttavuus
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Tapaa Nadina, hän on tuotekehitysinsinööri
OPETUKSEN EHEYTTÄMINEN…
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
Esityksen transkriptio:

POHDI PARIN KANSSA: Opiskeletko aina samalla tavalla, kun luet läksyjä tai kokeeseen? Mitä hyviä/huonoja puolia käyttämässäsi opiskelutavassa on? Sopivatko eri aineisiin erilaiset oppimistavat (esimerkiksi ulkoluku tai tehtävien tekeminen)? Miksi?

Erilaiset tavoitteet – erilainen opiskelutyyli: SYVÄSUUNTAUTUNEISUUS Tavoitteena ymmärtäminen Skeemojen rakentaminen  kokonaisuuksien hahmottaminen Syy-seuraussuhteiden selvittäminen Vertaileminen Tiedon arvioiminen

B. PINTASUUNTAUNEISUUS Tavoitteena kokeen läpäiseminen Yksityiskohtien mieleen painamista (=ulkoa opettelua)  unohtuvat helpommin

C. SUUNNITELMALLINEN OPPIMINEN Asettaa itselleen tavoitteita Pyrkii tehokkaaseen opiskeluun Valitsee tehtävän mukaan syvä- tai pintasuuntautuneisuuden

ERILAISET OPISKELUTEKNIIKAT – ERILAISET TULOKSET Tietoa toistavat opiskelutavat Tietoa muokkaavat opiskelutavat

Hyödynnä erilaisia oppimisen menetelmiä! Kts. moniste

Kannattaa kerrata! Kumuloituva kertaaminen Vastaaminen opittua asiaa koskeviin kysymyksiin Vapaa mieleen palauttaminen Sisällysluettelot, asiasanalistat

Taitava oppiminen edellyttää itsesäätelyä: Kykyä tarkkailla ja arvioida omaa toimintaa  metakognitiiviset taidot