Markkinoinnin perusteet

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Markkinoinnin perusteet
Advertisements

Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten liiketoimintasuunnitelman laatimisohjelma Yritysjohdon apuväline liiketoiminnan johtamiseen ja kehittämiseen Työkalu.
N-piirin johtamisvalmennus Klubitoiminnan suunnittelu (Strategia) N-piirin johtamisvalmennus Ossi Eloholma.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YRITYKSEN MUUTTUVA TOIMINTAYMPÄRISTÖ Kokonaiskuva ja makrotaso
Markkinoinnin perusteet
Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Leader-ryhmä elinkeinojen kehittäjänä Reijo Martikainen Maaseutuvirasto Muistilista ja tiivistelmä Leader-hallitusristeilyn työpajasta Suomenlahdella.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Aluetilastojen mahdollisuudet yliopisto-opetuksessa Satakunta – Talousseminaari Teemu Haukioja Kansantaloustiede.
Biotalousoikeus – oikeudellisen sääntelyn rooli biotalouden edistämisessä ja sen rajoitteena Prof. Tapio Määttä, Itä-Suomen yliopisto , Helsink.
Turvallisuusviestinnän yhteistyöfoorumi Kansliapäällikkö Päivi Nerg Sisäasiainministeriö.
Globalisaatio Globalisaatio (maailmanlaajuistuminen) tarkoittaa eri alueiden välisen vuorovaikutuksen kasvua ja vahvistumista Taloudellinen globalisaatio,
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Yritysvastuu Aalto-yliopisto Kevät 2016 copyright Juhani Kauhanen 2016 Juhani Kauhanen
Tiimarin uuden sukupolven testimyymälät avattu Tiimari on avannut kolme uuden sukupolven testimyymälää, jotka sijoittuvat kauppakeskuksiin Vantaalle,
Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op.
Kunnat työssä ilmaston puolesta
MINÄ KÄSITYS Mari.
Laaja-alainen osaaminen
YRITYKSEN MUUTTUVA TOIMINTAYMPÄRISTÖ Makrotaso ja kokonaiskuva
Tekesin viestit 2016 VIESTIT Markkinat
Tuhat uutta työpaikkaa Pohjois-Karjalan Työvoima- ja yrityspalvelujen alueellinen kokeilu Pohjois-Karjalan ELY-keskus.
Puheenjohtajapäivät 2014.
Ympäristönäkökohdat - kierrätystä
Tulevaisuuden työvoiman tarve ja maahanmuutto
Metropolian kokemuksia vapaaehtoistoiminnan opinnollistamisen juurruttamisesta Mai Salmenkangas
World Wide Fund for Nature, Maailman luonnonsäätiö
BusinessOulu – Yritysten kasvun kumppani
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Pelaajapolkujen nykytila
HYVINVOINTIVALTION HAASTEET
MATKAILU Kuuluu nopeimmin kasvaviin elinkeinoihin maailmassa.
Markkinoinnin perusteet
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI
Markkinatalous ja epätäydellinen kilpailu
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
Suuhygienisti (AMK), 210 op
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
YRITYKSEN MUUTTUVA TOIMINTAYMPÄRISTÖ
N-piirin johtajuusvalmennus 08-09
<Hankkeen nimi>
Kilpailustrategia LEA4LH004 SWOT – synteesianalyysi TOWS – strategiavaihtoehtojen luonti SWOTin pohjalta Riitta Rautava.
Veget ja hiilet haltuun pk-ruokapalveluyrityksissä –hanke Kick off
Langattoman lähiverkon tilaus-toimitusprosessin kehittäminen
Lukutaito ja syrjäytyminen
Verkostojen merkitys ja vaikutus tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
Kiinni työelämään elinikäisen oppimisen avulla
Ajankohtaista maaseuturahoituksesta
Yrityksen kohtaama kysyntä ja kilpailu
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrityksen kohtaama kysyntä ja kilpailu
YRITYKSEN MUUTTUVA TOIMINTAYMPÄRISTÖ
toim resu toim määr arvi kilp tavo Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX
Viestinnän työkalupakki
Markkinoinnin perusteet
Teemahankkeet rahoituskaudella
Leivonveden GWMS-automaattiasema
Markkinoinnin perusteet
Suunnittelu Vain hyvällä suunnittelulla päästään vapaaehtoistoiminnassakin tuloksiin. Suunnittelun perustana on tilanteen analysointi. Analyysin jälkeen.
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Pelastustoimen kansainvälisen yhteistyön kehitysnäkymiä
Ohjaamot.
TULEVAISUUSTAULUKKO TILANNE VUONNA 2023 (tai voit valita yhdistyksellesi paremmin sopivan aikajänteen) Sisäinen tai ulkoinen muutostekijä Kauhuskenaario.
LIIKEKAUPAN SOPIMUKSEN SUUNNITTELU KÄYTÄNNÖSSÄ
…edellytykset yrityksen syntymiseen?
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
Esityksen transkriptio:

Markkinoinnin perusteet MAR1LK001 Mikro- ja Makroympäristö Anna Hankimaa 9/9/2018

Markkinoinnin ympäristö Markkinoinnin ympäristö koostuu yrityksen ulkopuolisista tekijöistä, jotka vaikuttavat yrityksen kykyyn rakentaa ja ylläpitää asiakassuhteita. Ympäristö tarjoaa sekä uhkia että mahdollisuuksia. (Treats & Opportunities) SWOT Ympäristön analysointiin kuuluu myös oman organisaation heikkouksien ja vahvuuksien tunnistaminen ( -> jotka vaikuttavat yrityksen kykyyn luoda arvoa asiakkaalle ja hoitaa asiakassuhteita) 9/9/2018

Markkinoinnin ympäristö Mikroympäristö: tekijät jotka ovat lähellä yritystä ja vaikuttavat sen kykyyn palvella asiakasta. Makroympäristö: suurempia ja kauempana olevat tekijät, jotka vaikuttavat mikroympäristöön. Ovat yleensä yrityksen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. 9/9/2018

Lähde: Bergström-Leppänen Asiakasmarkkinointi Mikroympäristö Kysyntä ja markkinat Kilpailu Verkostot ja kumppanit 9/9/2018 Lähde: Bergström-Leppänen Asiakasmarkkinointi

Lähde: Kotler-Armstrong, Principals of Marketing, Chapter 3-4 Mikroympäristö 9/9/2018 Lähde: Kotler-Armstrong, Principals of Marketing, Chapter 3-4

Kilpailuroolit Market Leader - Markkinajohtaja Market Challenger - Haastaja Market Follower - Jäljittelijä Market Nicher - Erikoistuja 9/9/2018

Lähde: Kotler-Armstrong, Principals of Marketing, Chapter 3-4 Makroympäristö Poliittinen ja yhteiskunnallinen Taloudellinen Teknologinen Demografinen Ekologinen Sosiokulttuurinen Kansainvälinen 9/9/2018 Lähde: Kotler-Armstrong, Principals of Marketing, Chapter 3-4

The Company’s Macroenvironment 9/9/2018 Lähde: Kotler-Armstrong, Principals of Marketing, Chapter 3-4