TUTORINA TOIMIMINEN TUTOR!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Advertisements

Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
Case-esimerkit Tutorleiri 2014 Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunta.
Osallisuus Ammattiopistossa Tuloksia kyselystä Keski- Pohjanmaan ammattiopiston opiskelijoille Kansilehtivaihtoehto.
Kunta ja yhdistykset kumppaneina Pohjois-Karjalan järjestöpäivät Sivistysjohtaja Marjut Ahokas.
Fiilistä asumiseen Fiilistä asumiseen Hankkeen helmet.
Koulupudokkuuden ennaltaehkäisemistä yrittäjyyskasvatuksen menetelmin Lehtisaaren koululla Akseli Hiltunen, Katja Kauttu, Anneli Qvintus
Aktiivisesti ammattiin SAKU ry:n kanssa
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
IHMISEN TOIMINTA - Tavoitteellista - Tiedostettua ja tiedostamatonta
Th, TtM, kehittämispäällikkö Ulla Korpilahti
Joustava koulupäivä – koulupäivän rakenteen uudistaminen
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
HAALARIMERKKI- KOKEILU
Partion arvokeskustelu
VAPAAEHTOISTEN KOULUTUSPÄIVÄ
Ammattiosaajan liikuntavuosi MORO! SAKU-seminaari, 2017
PORIN PRIKAATI Niinisalon toimipiste
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Hyvinvointiraportti-hanke
17. Löydä oma alasi s. 81‒83.
Pedagoginen kehittäminen
SAMPPALINNAN KOULU Yksilöllisiä pedagogisen kokonaiskuntoutumisen palveluita Jorma Kauppila, rehtori
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Ähtärin Ahertajissa Seinäjoen Septarissa
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Liikuntatutorina toimiminen ammattiin

”Meidän opisto”.
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Pasi Kurttila Markku Lang.
TUTORINA TOIMIMINEN TUTOR!
Esiintyminen Tutor esiintyy
Ryhmän ohjaamisen perusteet
Ryhmän ohjaamisen perusteet
Ryhmän ohjaamisen perusteet
Jämsän ammattiopiston opiskelijayhdistys on perustettu
Opetustoimi osana Jyväskylää
HARRASTETUTORKOULUTUS
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Ylpeästi amis, tavoitteena varma työpaikka –
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Kahden päivän koulutus 600 €
X-breikki: SAKU ry SAKU ry.
vaikuttaminen - järjestötoiminnan perusteet ammattiin
Tapahtuman järjestämisen työpaja Combo -hanke MORO!
Tervetuloa Innopajaan
Hyödynnä SAKU-toiminta opiskelijoiden liikuttamisessa
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
SAMPPALINNAN KOULU Yksilöllisiä pedagogisen kokonaiskuntoutumisen palveluita Jorma Kauppila, rehtori
Opintopolkukoulutus Lauri Pohjanen Turun yliopisto Avoin yliopisto.
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
Minna Busch, Teemu Joensuu
- ja tähän mahdollinen ala
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Suomen Punainen Risti Varsinais-Suomen piiri
HOI-hanke Tutor- ja opiskelijakuntatoiminnan opinnollistaminen
Oulujoella on perhekeskus
Validointi vapaassa sivistystyössä
Ajanhallinta opiskelussa
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Teemana: Tunnetko lääkehoitosi tavoitteet?
PERHETYÖN UUDET KUVIOT JA PALVELUOHJAUS
Arviointi, vaikutukset ja vaikuttavuus HYTE -työssä
Esityksen transkriptio:

TUTORINA TOIMIMINEN TUTOR! Suomen ammatillisen koulutuksen kulttuuri- ja urheiluliitto, SAKU ry www.sakury.net www.alpo.fi www.sakustars.fi TUTOR!

Mitä tutori tekee oppilaitoksessa? Ohjaajan / koordinaattorin apulainen Ideoi, suunnittelee, toteuttaa, tiedottaa ja markkinoi, motivoi, ohjaa… Vaikuttaa oppilaitoksessa – harrastetoiminta asuntolatoiminta oppilaitoksen tapahtumat yhteishenki oppilaitoksen esittely oppilaitoksen arki

Tutorina toimiminen Tutorit voivat toimia ryhmäyttämisen apuna, vertaistukena, auttaa opiskelussa, tapahtumien järjestäjinä, harrastekerhojen vetäjinä, markkinoida oppilaitosta yms. Tutorit ryhmäyttämisen apuna opiskelun alussa ja koko opiskelun ajan tarkoituksena on edistää toisten tuntemista ryhmän jäsen tuntee olonsa ryhmässä mukavaksi ja turvalliseksi ryhmäytyminen on edellytys myös kannustavan opiskeluympäristön syntymiselle.

Tutorina toimiminen Vertaistukena toimiminen Apuja opiskeluissa Uusi oppilaitos Uudet opiskelukaverit Uusi tapa opiskella Opiskeluiden etenemisestä huolehtiminen

Tutorina toimiminen Tapahtumien järjestäjinä Erilaiset tapahtumat ja tempaukset auttavat yhtenäisen opiskeluhengen luomista. Harrastekerhojen järjestämistä Tutorit voivat pitää erilaisia kerhoja opiskelupäivän aikana tai illalla: liikuntakerhot, musiikkikerhot, taidekerhot, käsityökerhot, leffakerhot yms. Oppilaitoksen esittely ja opiskelusta kertominen Messut, kotiväen-illat, 9-päivät

Tutorina toimiminen Tutoreiden oma esimerkki, asenne ja sanomiset ja arjen pienet teot vaikuttavat Tutoreiden oma asenne näkyy ulospäin ja toimii esimerkkinä muille

Miksi olla tutorina? Kokemusta, tietoa ja taitoa, kanssakäymistä ja yhteistyötaitoja tulevaisuutta varten Uusia kavereita, mahtavia muistoja!! Haku töihin tai kouluun Aktiivisuus Tutorkoulutuksesta saa todistuksen, joka on hyvä liittää omaan CV:hen

Minä itse tutorina! Minkälainen tutori minä itse haluaisin olla?

Tutorina toimiminen Tutorina toimiminen ympäri vuoden Tutortoiminnan vuosikello toimii tässä apuna