Miten Learning cafén ideaa voisi hyödyntää työpaikalla / työpajalla?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Advertisements

Satakunnan ammattikorkeakoulu | Tekniikka ja merenkulku Satakunta University of Applied Sciences | Faculty of Technology and Maritime Management ServiTrans.
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Näyttökumppanuudella ammattilaisia työelämän tarpeisiin Pirkko Rasi ruokapalvelupäällikkö.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Malli? Tampereen Aikuiskoulutuskeskus1 KYSYMYKSIÄ: 5 kuukauden kokeilu pedagogiikka: sosiaalinen web, oppimisympäristöajattelu Verkkovälineiden.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
Ilkon työleiri Tervetuloa laajennetun työssäoppimisen työleirille!!!!
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
”YHDEKSÄN ON ENEMMÄN KUIN YKSI” Tiimit seurakunnan vapaaehtoistoiminnan kehittäjinä.
Työpaikkaohjaajan rooli. Opeta, näytä, selosta, kysy ja perustele; toimi hyvänä esimerkkinä Selvitä mitä, miksi ja miten työ tehdään; kerro työstäsi Rohkaise.
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Yritysyhteistyö ja työanalyysit
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Yhteistyö oppilaitoksen ja päiväkodin kanssa - opiskelijanäkökulma Tarja Vakimo, HDO Ammattiin kasvua varhaiskasvatuksen kentällä –seminaari
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Birgitta Varjonen Työpaja 2. Korkea-asteen ohjaus Johdantopuheenvuoro: Ohjaus palvelujärjestelmänä Oped-Exo Opintojen ohjauksen kehittämishanke.
Kansainvälisen harjoittelun laadunvarmistus Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Erkki Härkönen Rekrytointipalvelut Turun.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Kulttuurituottaja (yamk) opinnäytetyö: Seinäjoen kevytversio tilaaja- tuottajamallista Seinäjoen kaupungin kulttuuritoimen haaveena on olla joustava, muuttuvaan.
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
Verkostoseminaari 13. – Helsinki
Opiskelijan perehdyttämisen tarkoitus  Luoda opiskelijalle kokonaiskuva työpaikasta, työympäristöstä ja työyhteisöstä  Auttaa opiskelijaa tutustumaan.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Ops seminaari Askola.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Armi – arkiohjauksen malli Paremmin arjentaidoin ja opintojen kautta työelämään Marika Lius ja Katja Bergström.
OPPISOPIMUSNUOREN OHJAAMINEN TYÖPAIKALLA RAKENNUSAINEITA NUORTEN MODUULIN SUUNNITTELUUN Työpaikkakouluttajat valmentaen vahvoiksi- hanke 2015.
Pohjois-Suomen Lasten Kaste -hanke Oulun eteläisen alueen osakokonaisuus Sirkka Kiilakoski Toimiva arki, hyvinvoiva lapsi -seminaari.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
KOULU-NUORISOTYÖNTEKIJÄN AMMATTI- IDENTITEETTI Koulun erityisnuorisotyöntekijä Ritva Rantola Pieksämäen kaupunki
Henkilöstöstrategia
Opiskelijan ohjaaminen ja oppimisen arviointi
Täydennyskoulutus Tuoteturvallisuus ja työura ruoka-alalla
VASU:n jalkauttaminen Raumalla
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
Oppimisympäristöt ja oppimisen toiminnallistaminen
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Erityisopiskelijan työssäoppimisen ohjauksen malli SATAEDUSSA
Työelämään tutustuja yrityksessä/työpaikassa
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Oppisopimuskoulutukseen valmentautumisen vaiheet
Yläkoulun ja lukion KEKRI-juhla
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
Luovat menetelmät osallisuuden ja osaamisen tukena
MAAHANMUUTTAJIEN AMMATILLINEN KUNTOUTUS -TYÖPAJAN KOOSTE
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Volitioprosessi, tahdon!
Hanke
Uusi suunta työelämään -hanke
Teknologian opetuskäyttö
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
209:my ois Otetaan koko Savonian opintosuunnitelmassa käyttöön toimintatapa, jossa opiskelija rakentaa itselleen oman virtuaalisen OIS-ympäristönsä. Se.
. Käytännön kokemuksia /
Mallit työllistymiseen ja osallisuuteen
Oppisopimuskoulutukseen valmentautumisen vaiheet
Esityksen transkriptio:

Miten Learning cafén ideaa voisi hyödyntää työpaikalla / työpajalla? Ryhmäyttämiseen Palautteiden keräämiseen Perehdyttämisessä, tiedottamisessa Vertaisarvioinnissa, palaute esillä Työtehtävien kierrätykseen / vaihtamiseen Voi käyttää kaikissa pajoissa (esim. starttipaja) Tiedotteiden jakamisessa Toimii koulumaailmassa -> pelisäännöt, toiminnan kehittäminen Epävirallinen ideointi, kuppikuntaisuuden vähentäminen / viralliset roolit pois, moniammatillisen osaamisen tukeminen, hyödyntäminen ja kehittäminen Työntekijöiden kesken / hanketyöntekijät, eri työntekijäryhmät, työn suunnittelu / jakaminen Yhteisen näkemyksen luomiseksi Voidaan käyttää esim. virkistyspäivän yhteydessä yhtenä menetelmänä Ympäristön miettiminen, missä toteutetaan (esim. kouluissa pois luokkatilasta) Aika -> missä ja miten voidaan hyödyntää?

Miten Flipped learning ideaa voisi hyödyntää työssäoppimisen / työn ohjauksessa työpaikalla / työpajalla? Perehdytyksen apuvälineenä Ideoimiseen (ennakkoon muhimaan) Missä ja miten toteutetaan? Videot, kauppaan tutustumaan tuotteisiin, täyttelemisen hyödyntäminen yms. toimintamallit Lisätukena hitaammalle oppijalle Työelämän pelisääntöjen opetteluun Mentori – kisälli ajattelumalli FAQ -> uuden tiedon siirtämistä eteenpäin Soveltaminen työtilanteista riippuen Oppijoiden eri tason huomioiminen Miten saadaan motivoitua tähän menetelmään? Opetusvideot, lyhyitä videoita, ei liian pitkiä! Lisätyöajan (5 min / pvä) hyödyntäminen tässä yhteydessä Työturvallisuuden ohjaaminen Yleisimpien kysymysten avaaminen – videoiden, draaman, leikkien yms. Avulla Teemakeskustelun virittelyä Aiheeseen liittyvä ympäristön havainnointi