Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Teknologian opetuskäyttö

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Teknologian opetuskäyttö"— Esityksen transkriptio:

1 Teknologian opetuskäyttö
Oppiminen ja sen ohjaaminen, 2016 Essi Vuopala, KT, tutkijatohtori, oppiminen ja koulutusteknologia 1/1/2019 Essi Vuopala/ LET

2 Flipped classroom – käänteinen luokkahuone-opetus
Videoleike (ennen luentoa): Teknologian opetuskäyttö eilen, tänään ja huomenna Behaviorismi (1910): teaching machine Kognitiivinen suuntaus (1960): Intelligent tutoring systems Yhteisöllinen oppiminen (2000): CSCL Johdanto työskentelyyn (15 min) Flipped classroom Argumentaatioskripti Ryhmätyöskentelyä (60 min): 4 opiskelijan pienryhmät Kullekin ryhmälle iPad tai kannettava tietokone Argumentaatio: Teknologian mahdollisuudet, teknologian haasteet Argumentaatioskripti/ lauseenaloittajat Padlet (mahdollisuudet) (haasteet) Yhteenvetoa (15 min) Miltä työskentely tuntui? Mitä opimme? 1/1/2019 Replace footertext if needed

3 Luennon osaamis-tavoitteet
Luennon jälkeen opiskelija tunnistaa teknologian opetuskäytön yhteydet kulloinkin vallalla olleeseen/olevaan oppimiskäsitykseen, osaa nimetä teknologian opetuskäyttöön liittyviä mahdollisuuksia ja haasteita, osaa argumentoida teknologian opetuskäyttöön liittyviä näkemyksiä, ja osaa käyttää Padlet-sovellusta ryhmätyöskentelyn tukena. 1/1/2019 Replace footertext if needed

4 Argumentaatioskripti:
Vaihe 1: Puolet ryhmistä muodostaa väitteen aiheesta ’Teknologian mahdollisuudet oppimisen/opetuksen tukena’ ja puolet aiheesta ’teknologian haasteet oppimisen tukena’  väite kirjataan Padlettiin muotoon ’Väitteemme on, että…’ ’Perustamme väitteemme sille, että…’ ‘Väitteemme rajoituksena kuitenkin on…’  25 min Vaihe 2: Katsotaan väitteet yhdessä läpi ja jokainen ryhmä valitsee yhden väitteen, jolle esittää vastaväitteen  vastaväite kirjataan Padlettiin muotoon ’Väitteestä ei käy ilmi…’, ’Tässä eriävä väite, joka on syytä ottaa huomioon…’, ’Vasta-argumentti väitteeseenne on…’, ’Perustelemme vastakkaista näkemystämme sillä, että…’  25 min Vaihe 3: Käydään argumenttiketjut läpi, ja muodostetaan yhteinen ymmärrys aiheesta.  10 min 1/1/2019 Replace footertext if needed


Lataa ppt "Teknologian opetuskäyttö"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google