Tavoitteet ja arviointi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
. Rauman freinetkoulu.
Advertisements

ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Media vaikuttamisen ja vuorovaikuttamisen välineenä
TVT ja verkot opetuksessa ja oppimisessa Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
MOKIA - mobiilia kiinteistönhuollon ammatillista oppimista
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
Verkkoportfolio Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Anu Mustonen Mediakasvatus ja sen merkitys. Mediakasvatus 1.Mediataitojen kartuttaminen 2.Median käyttö oppimisympäristönä 3.Media tiedonkäsittelyn välineenä.
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Kivimäen koulu 1. luokkien vanhempainilta
Valmennuskurssi sosiaalitieteiden tutkinto-ohjelmaan
Mitä opetan peruskoulussa/ ammatillisessa? (tärkeimmät sisällöt) Marja Yli-Kerttula Äidinkielissä 4 opintoviikkoa, jotka sisältyvät ammattitaitoa täydentävään.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Opintojen mitoitus korkeakouluissa Marianne Isola / Suvi Jutila W5W.
Lukeminen. Yksin ja yhdessä Määritelmiä Psykolingvististä arvauspeliä (Goodman) L = D (dekoodaus) x Y (ymmärtäminen)(Lundberg 1989) Informaation etsintää.
Mitä opetan ammatillisessa?
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Opintojen kuormittavuus Opiskelijoiden näkökulma kurssien välisiin eroihin.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
KRIITTINEN ELI KOMMENTOITU REFERAATTI
Ops seminaari Askola.
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
TN Suullinen viestintä = puhetaito ► Retoriikka (jo Aristoteles aikanaan) ► Maailman vanhin oppiaine?  Taito, jota on tarvittu aina ► Ihmisen.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
ÄIDINKIELI JA kIRJALLISUUS 1. KURSSI
Kieli itseilmaisun välineenä
Osaamisen näytön prosessi
Hermolle-koulutus: suomen kielen ja kirjallisuuden opetus (25 op)
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
KIRJALLISUUSDIPLOMI.
Vastaustekniikka oppimispäiväkirja.
Lintulammen koulun valinnaiskurssit
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
KRIITTINEN ELI KOMMENTOITU REFERAATTI
Millainen oppija sinä olet?
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp
ESSEE.
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Elinan kokemukset ja oppimiset Taitava Viestijä –kurssilla
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Luku 11 – Nykyajan uskonnollisuuden kirjo
OPETUSVINKKI 1 – Yhteistoiminnallinen työskentely
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Osaamisen näytön prosessi
Vertais-auditointi-sparraus
Kirjallisuusterapia.
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
Kieli ja lukeminen alkuopetuksessa
15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp
Reggio Emilia REGGIOLAISUUDEN TAUSTAA Reggio Emilian kaupunki sijaitsee Romagnan maakunnassa, Pohjois-Italiassa. Kyläläiset rakensivat lapsille ensimmäisen.
AMMATILLISELLA KOULUTUKSELLA
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
30. TERVEYS ERI PUOLILLA MAAILMAA
Jokainen ryhmän jäsen vastaa kyselyyn
OPPIMISTA OHJAAMAAN - Oppimistaidot ja ohjaava opetus
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Tehhään esityksiä ja muutakin ilimasua
Opintojen mitoitus suhteessa opintopistemäärään
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
Luku 12 – Raamattu kulttuurin kirjana
Kouvolan Yhteislyseon
Esityksen transkriptio:

Tavoitteet ja arviointi Luku- ja leffapiiri Tavoitteet ja arviointi

Mitä opitaan? Luku- ja leffapiirissä opitaan luettavan valintaa ja etsintää. Luku- ja leffapiirissä opitaan elokuvien valikointia ja analyyttistä katsomista. Luku- ja leffapiirissä opitaan omien mielipiteiden ilmaisua ja perustelemista. Luku- ja leffapiirissä opitaan muiden näkemysten huomiointia keskustelussa. Luku- ja leffapiirissä opitaan keskustelutaitoja. Luku- ja leffapiirissä nautitaan kulttuurista ja viihdytään. Ymmärretään, että nämä ovat tärkeitä asioita.

Miten opitaan? Asioita opitaan viestimällä erilaisissa vuorovaikutustilanteissa tarkoituksenmukaisesti. hakemalla tietoa eri tietolähteistä. hyödyntämällä erilaisia viestintä- ja vuorovaikutusvälineitä. laatimalla kirjallisia ja suullisia töitä ja esityksiä yksin tai ryhmässä. hyödyntämällä luetunymmärtämisen ja tekstintuottamisen taitoja. ymmärtämällä äidinkielen sekä kulttuurin merkitystä ihmisen elämässä.

Opiskelija oppii arvostamaan kirjoista ja elokuvista saamiaan kokemuksia ja hyödyntämään niitä omassa elämässään. Opiskelija valitsee ohjatusti elokuvia ja kirjoja. arvioi ohjatusti omaa oppimistaan. lukee kirjoja ja katsoo elokuvia. (arvosana 1) Opiskelija valitsee elokuvia ja kirjoja. arvioi omaa oppimistaan. lukee kirjoja ja katsoo elokuvia. (arvosana 2) Opiskelija valitsee itsenäisesti elokuvia ja kirjoja. arvioi perustellusti omaa oppimistaan. tutustuu monipuolisesti kirjallisuuteen ja elokuviin. (arvosana 3)

Opiskelija osaa keskustella kirjoista ja elokuvista ja hän osaa tulkita kirjallisuutta ja elokuvia. Opiskelija ilmaisee ja perustelee ohjatusti mielipiteensä ja ottaa muiden näkemyksiä huomioon keskusteluissa. hän tekee omaa oppimistaan näkyväksi osallistumalla opetukseen ja muuhun toimintaan, esim. ryhmätöihin. hän käyttää ohjatusti tulkinnan peruskäsitteitä. (arvosana 1) Opiskelija ilmaisee ja perustelee mielipiteensä ja ottaa muiden näkemyksiä huomioon keskusteluissa. Hän tekee aktiivisesti omaa oppimistaan näkyväksi osallistumalla opetukseen ja muuhun toimintaan, esim. ryhmätöihin. hän käyttää tulkinnan peruskäsitteitä. (arvosana 2)

Opiskelija ilmaisee ja perustelee monipuolisesti mielipiteensä ja ottaa muiden näkemyksiä huomioon keskusteluissa. hän tekee omaa oppimistaan näkyväksi osallistumalla aktiivisesti opetukseen ja muuhun toimintaan, esim. ryhmätöihin. hän käyttää monipuolisesti ja perustellusti tulkinnan käsitteitä. (arvosana 3)

käytännössä Jokaisella kerralla on oma teemansa, jota käsitellään. Jokaisella kerralla opiskelija antaa pienen näytön kyseisen teeman oppimisesta. Näyttönä voivat olla muistiinpanot, keskustelu, pieni testi tai muu vastaava. Jokaisella kerralla luetaan myös kaunokirjallista teosta esillä olevan teeman lisäksi. Lukemastaan opiskelija pitää lukupäiväkirjaa (kirjan väliin.)