Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yhteiskirjastot TIEDOSTA MENESTYS
Advertisements

FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortiokokous
Yliopistokirjastojen vastaajat palvelukyselyssä 2010 Päivi Jokitalo Kansalliskirjasto. Kirjastoverkkopalvelut marraskuu 2010.
Kirjastoverkkopalvelujen palvelukysely 2012 Yhteenveto tärkeimmistä tuloksista.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yleiset kirjastot T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU.
Kansalliskirjaston käyttäjäkysely 2008 Opetusministeriön kirjastopäivät Aki Kangas.
Ammattikorkeakoulukirjastot
Kyselyt 2010 Palvelukysely 2010 asiantuntijakokoukset toukokuu 2010.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous
OPISKELUA JA OPINNÄYTETYÖTÄ. KIRJASTOALAN MEDIATAIDOT Kirjastopäivät , Seinäjoki Sara Lahtinen, Tradenomi, SeAmk.
Jäsentyytyväisyyskysely 2016 Etelä-Karjalan kauppakamari.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Organisaatioiden yhteistyö, Finna- konsortio ja Finna-viestintä Palvelusuunnittelija Maria Virtanen Finna-koulutus.
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finto, kansallinen ontologiapalvelu PERTIVAn kokous
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Automaattisia korjauksia Melindassa Ulla Ikäheimo Melinda-talonmiehen tuokio
1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä
Exam –eTentti Jyväskylän yliopistossa IT-palvelut Hannele Rajaniemi.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Melindan laatu ja käytännöt Työpaja TERVETULOA! &
Työturvallisuusopetuskyse lyn tuloksia Turvapeda2 hanke Jaakko Rinne Projektikoordinaattori
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-organisaatioiden palautekysely, työryhmäkyselyt ja toimenpide-ehdotukset Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä.
Yhteisten palvelujen asiakasohjauksen uudistaminen
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Tutkimustietovaranto
Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä
Palvelukotien asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen
Yhtenäisen metatiedon tärkeys loppukäyttäjän kannalta
Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon
Kuvailustandardien kansallisen kehittämisryhmän kokous,
Kansallinen palveluarkkitehtuuri Tilanne ja lainsäädäntö
Minna Olkinuora-Tauru
PALAUTEKYSELY Tämä palautekysely on suunniteltu pohjaksi jatkuvalle kehittymisellemme valmennusten tarjoajana. Sen tarkoitus on 1) auttaa meitä kehittämään.
Nimitietopalveluselvitys ja paikkatietoa koskeva selvitystyö
Finna-tilannekatsaus
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Korkeakoulukirjastojen tulokset
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Asiasanastojen käytöstä
Tutkimustietovaranto – Virran tuomaa Työpaja
Melindan riittävä laatu
Organisaatioiden yhteistyö
Organisaatioiden yhteistyö
Finnan konsortioryhmän tapaaminen
Siirtyminen YSA:sta ja Allärsista YSO:oon kirjastoissa
Talonmiehen tuokio klo 14-15
Konsortioryhmän nimeäminen ja konsortiodokumenttien muutokset
Tuomas Palonen Finton ohjausryhmä
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Kuinka tärkeää tiedon luotettavuus on netissä
Kuntoutuksen kuumat perunat
Itä-Suomen kokemusseminaari -kysely 2014
Espoo-tarina ohjaa kaupungin viestintäkäytäntöjä. Sen mukaan
Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu.
KYSELY LAPIN NUORILLE 2014 Lapin aluehallintovirasto kartoitti nuorten mielipiteitä kuntien heille tarjoamista palveluista Lapin aluehallintovirasto: Sirpa.
Kysely Varsinais-Suomen maakunnan verkkopalveluista Maria Nykyri /muutosorganisaation viestintäyksikkö Elokuu 2018.
POHJOIS-POHJALAISTEN HYVINVOINTI: 6. Työ
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Melindan laatuohjelma Lähtotietokyselyn tulokset ja toimenpiteet
[Projektin nimi]: Jälkianalyysi
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Varhaiskasvatuksen asiakastyytyväisyyskysely
Museolain ja museoiden rahoituksen uudistus
Potilas- ja kansanterveysjärjestöjen näkökulma lääkejakelun kehittämiseen Etusivuvaihtoehto 1.
Ideamuotoilun palautekyselyn tulokset
SAUX Sähköinen arkisto
Video 5: Yleisesti kysyttyjä kysymyksiä ja niihin annettuja vastauksia
Mielipiteet lasten digitaalisesta pelaamisesta
Tietosuoja-asetus ja Finna
Esityksen transkriptio:

Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta 19.4.2018 Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta Konsortioryhmän kokous 9.2.2017 vs. palvelupäällikkö Maria Virtanen

Taustaa palvelukyselystä 19.4.2018 Taustaa palvelukyselystä Vuonna 2016 ei erillistä Finnaa koskevaa palautekyselyä organisaatioasiakkaille. Finna mukana 30.11.-21.12. järjestetyssä palvelukyselyssä, joka koski 13 Kansalliskirjaston organisaatioasiakkailleen tarjoamaa palvelua. Finna, Finto, julkaisuarkistot, kirjastojärjestelmät, FinELib, Elektra, kansalliset tietokannat (Arto, Fennica, Viola), Melinda, Juuli, asiasanastot ja ontologiat, formaattipalvelut, URN-tunnuspalvelu sekä kansallinen tieteelisten kirjastojen yhteistilastotietokanta KITT2.

Tietoa vastaajista 97 vastaajaa. 19.4.2018 Tietoa vastaajista 97 vastaajaa. Kirjastopainotteinen vastaajakunta: vain 4% vastaajista museoista tai arkistoista.

Tuloksia Finnan osalta Kysymys Vastauksia Arvosana Finna alustapalveluna (omat aineistot Finnaan, oma näkymä jne.): hyödyllisyys 54 3,74 * Finna alustapalveluna (omat aineistot Finnaan, oma näkymä jne.): onnistuminen 86 3,27 * Net Promoter Score: Kuinka todennäköisesti suosittelisit Finnaa muille? 89 40,4% * Asteikolla 1-4. 1 = ei lainkaan hyödyllinen / onnistunut, 4 = erittäin hyödyllinen / onnistunut.

Finnan tulokset ja kaikkien palveluiden keskiarvo

Kuiluanalyysi: Finna ja kaikkien palveluiden keskiarvo

Net Promoter Score -suositteluhalukkuus Finnan NPS 40,4% kyselyn paras (kaikkien palveluiden keskiarvo 1%). Kuinka todennäköisesti suosittelisit palvelua X muille? Asteikko 0 – 10 9 – 10 = suosittelijat (Promoters) – Lojaalit: levittävät myönteistä sanomaa 7 – 8 = passiiviset (passives) – Tyytyväiset, mutta passiiviset 0 – 6 = arvostelijat (Detractors) – Tyytymättömät: voivat levittää kielteistä sanomaa NPS on prosenttiluku välillä -100% – +100% NPS = P – D, jossa P = suosittelijat (%), D = arvostelijat (%) Kaikki välillä 0-6  NPS on -100, kaikki välillä 9-10  NPS on +100

Avovastauksista poimittua Huom. Avovastauksia pyydettiin lähinnä, jos oli arvioinut palvelun hyödyllisyyden tai onnistumisen huonoksi. Finna on viimeisen vuoden aikana ollut paljon epävakaampi. Kehittämisresurssi huolettaa. Finnan kehittäminen tärkeää. Melinda-välilehtimahdollisuus Finnaan. Melinda Finnaan. Melinda olisi hyvä saada Finnaan! Olisi hienoa jos myös museo- ja arkistosektorit otettaisiin paremmin huomioon, esim. palvelussa käytetyt määreet ovat kirjastokeskeisiä. Det har varit väldigt mycket jobb med Finna, i synnerhet då det gällt att få vettiga texter på svenska i Finna.

Avovastauksista poimittua Yleisten kirjastojen kanssa tehtävä yhteistyö ei yhtä sujuvaa kuin tieteellisten kanssa. Finna-wikisivusto on tärkeä tietoresurssi, mutta sitä pitäisi selkeyttää ja pitää ajantasalla. Kaipaisin selkeitä kohta kohdalta tehtävien toimenpiteiden tsekkauslistaa niille yleisille kirjastoille, jotka eivät tee omaan näkymää. Muuten Finnan palvelu on parantunut suuresti, esim. s-posteihin vastataan nykyisin todella nopeasti, toisin kuin alussa. Kiitos tästä. Finna-asioissa saa aina hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Aina uskaltaa kysyä. Olen ollut tyytyväinen.

Kuinka seuraavat väittämät kuvaavat Kansalliskirjaston palveluja Kuinka seuraavat väittämät kuvaavat Kansalliskirjaston palveluja?1 = ei pidä paikkansa lainkaan, 2 = ei pidä enimmäkseen paikkansa, 3 = pitää melko hyvin paikkansa, 4 = pitää täysin paikkansa, en osaa sanoa

19.4.2018 Kiitos! maria.virtanen[at]helsinki.fi