Luvut 16 ja 17 Motivoitunut ja sitoutunut opiskelija

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
Advertisements

Psykologian kertauskurssi Olli-Jukka Jokisaari 2010
Ajatuksia työpaikkaohjaajalle Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijan ohjaamisesta ja motivoinnista työpaikalla.
PSYKOLOGIA 7 Koulukohtainen soveltava/ S
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
AIKUINEN OPPIJA.
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Toimintaohjeet opelle
Ops 2016 ja arviointi.
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Ops seminaari Askola.
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Mitä on oppiminen? …ja sen mielekkyys. Oma nimi ja oppiminen Pohdi oman nimesi kautta, mitä asioita liität oppimiseen verbejä tai adjektiivejä käyttäen.
Sosiaalinen oppiminen ● Hyödyntää sekä behavioristisia että kognitiiviisia näkemyksiä ● Ihminen oppii tarkkailemalla toisia – tarkkailu tapahtuu sosiaalisessa.
Psykologinen tiedonhankinta tavoitteena selittää ihmisen toimintaa ja siihen vaikuttavia tekijöitä muiden tieteiden hyödyntäminen (esim. biotieteet > hormonit,
Sirpa Salo-Saari Oppimatkalla ammattilaiseksi. Sirpa Salo-Saari Ammatillinen kehittyminen TAHTO TIEDOTUSKOROHKEUSKOKEMUSITSETUNTEMUSHARJOITTELUOPISKELU.
Yh 2 - taloustieto Kurssin tenttiminen.
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Askeleet kohti täysipainoista luovuutta
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
KEHITYKSEN TAUSTAVAIKUTTAJAT
Konstruktivismi Tekijä Bogi
Tapahtuman järjestäminen ammattiin
Ulkoiset tapahtuma/sisäinen uhka
1. Monimuotoinen terveys
Terveysteknologia Tutustutaan, mitä kaikkea terveysteknologialla voidaan tarkoittaa ja miten se auttaa terveyden hoidossa ja sairauksien ehkäisyssä.
Kv-toiminnan skenaariot
Nopolan koulu Opettajien veso
TE1 Terveyden perusteet
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
MOTIVAATIOTEORIAT.
Kieli, kirjallisuus ja identiteetti
LUETUNYMMÄRTÄMISEN TEORIAA JA HARJOITUKSIA
KPL 8 Tiedonkäsittely edistyy muiden opastamana
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Luku 15 Oppiminen, muisti ja aivot.
Oppilaiden näkemyksiä tehokkaista työtavoista Elsi Torn
OILI - tilannekatsaus Synergiaryhmä Ossi Raatikainen, CSC.
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Kaikki säätiedot yli sääasemalta Anton Mikkola
Oppiminen voidaan määritellä:
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
6.1 SELKÄRANGATTOMIEN ELINTAVAT JA MUODONVAIHDOS
1. Mitä tiedonkäsittely on?
Ylpeästi amis, tavoitteena varma työpaikka –
Oppiminen.
Kielitietoisuus.
POHDI PARIN KANSSA: Opiskeletko aina samalla tavalla, kun luet läksyjä tai kokeeseen? Mitä hyviä/huonoja puolia käyttämässäsi opiskelutavassa on? Sopivatko.
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Title Layout Subtitle.
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Opinnollistamisen pähkinät
Kirjoitusviestinnän opinnot yliopistossa
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Itsemonitorointi verkkokurssilla
Validointi vapaassa sivistystyössä
Ajanhallinta opiskelussa
Luku 04 Psyykkinen toiminta on monitahoista.
Pelastustoimen ajankohtaispäivät
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Moninainen kulttuurialan kolmas sektori
Esityksen transkriptio:

Luvut 16 ja 17 Motivoitunut ja sitoutunut opiskelija Taitava opiskelija ja laadukas oppiminen

1. Mikä merkitys sinulle on sillä, että saat itse asettaa tavoitteita opiskelusi suhteen? 2. Mikä merkitys sinulle on sillä, että opiskelu on haasteellista ja kehittää osaamistasi? 3. Miten ryhmään kuuluminen ja yhteenkuuluvuuden tunne auttaa sinua opiskelussasi?

Täydennä käsitekartta oppimisprosessista:

Vinkkejä tehokkaaseen oppimiseen 1. aikataulutus - realistinen​ tarpeeksi taukoja (tarkkaavaisuus, keskittyminen)​ 2. tietoa muokkaavat strategiat​ käsitekartat, muistiinpanot omin sanoin, vapaa mieleenpalauttaminen​ asioiden seuraaminen, merkityksien antaminen asioille 3. opiskelu kaverin kanssa ​ sosiaalinen tuki, lähikehityksen vyöhyke​ 4. motivaatio​ välitavoitteet, palkinnot(?) - kohti sisäistä motivaatiota

Määrittele ulkoinen ja sisäinen motivaatio. Mitä tarkoitetaan pystyvyysuskomuksilla? Mitkä tekijät vaikuttavat yksilön sisäisen motivaation ja itsemääräämisen edistämiseen?

Millä kolmella eri tavalla opiskelija voi lähestyä oppimista? Millä eri tavoilla opiskelijat voivat selittää epäonnistumisiaan? Miten valittu tulkintatyyli vaikuttaa oppimiseen?