Ähtärin Ahertajissa Seinäjoen Septarissa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MATKAILUALAN PERUSTUTKINTO
Advertisements

ELINTARVIKEALAN PERUSTUTKINTO
Kiihdytetty opiskelupolku 2,5 v./SOTE 1. vuosi Kaikille pakolliset ammatilliset tutkinnon osat 50 ov Opiskellaan ryhmän mukana, 30 ov: Kasvun tukeminen.
LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN 2+1-MALLI Sähköala. Laajennetun työssäoppimisen 2+1malli  tarjoaa vaihtoehtoisen tavan ammatillisen perustutkinnon suorittamiseen.
Elina Kauhanen Vantaan ammattiopisto Varia, Talvikkitien toimipiste
Taito kasvaa tekijäksi.. Koulutuskeskus Sedu, Jurva Kuvallisen ilmaisun perustutkinto, kuva- artesaani Graafisen suunnittelun koulutusohjelma / kuvallinen.
Esityksen otsikko Arial 22pt Ala-otsikko Arial 14pt Sähkö- ja automaatiotekniikka-alan perustutkinto.
Johtavat ammattiin. Monimuotoiset opinpolut johtavat ammattiin Kesto: 01/ /2011 Kohderyhmä: Koulutuskeskus Sedun opiskelijat, opinto-ohjaajat, erityisopettajat,
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa Tervetulotilaisuus
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kotityö- ja puhdistuspalvelujen perustutkinnon perusteiden muutokset ja Opetusneuvos Merja Lahdenkauppi
Oulun konservatorion musiikkialan perustutkinto Musiikin koulutusohjelma 120 ov.
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp Pakolliset osa-alueet 19 osp Valinnaiset osa-alueet 16 osp → syventävät pakollisten osa-alueiden sisältöjä.
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella.
KAKSOISTUTKINTO Heini Palomäki |
VALMIUDET TYÖELÄMÄÄN. RAKENNUSALAN PERUSTUTKINTO.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
VESO Anne Hakanen Pirjo Vuorio Jaana Karlamaa NOPS 7.5. Osa-aikainen erityisopetus.
Arviointi osana oppimisprosessia
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Liiketalouden opiskelu
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Yrittäjyys opintojen aikana
Mikä ihmeen oppisopimus?
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Työelämäosaajana OKM.
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
OSOITE Katuosoite/koordinaatit TILAT
Ammatillisen perustutkinnon rakenne
Taidesampo päivitys v taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen.
”Meidän opisto”.
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Lukio.
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Työelämävalmennuskurssi osana opiskelijan hyvinvointia
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
TYÖLLISTYMISEN MAHDOLLISUUDET - seminaari
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
HIEKKIKSEN YRITTÄJYYSKASVATUSHANKE
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Ammatillisen koulutuksen reformista
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Kahden tutkinnon suorittaminen Joensuussa info-tilaisuus TI
Minna Busch, Teemu Joensuu
OPPIA NIINKU TÖISSÄ Keski-Pohjanmaan ammattiopisto
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Avoin ammattikorkeakoulu
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Facebook ryhmäytymisen ja ohjauksen tukena – vai oliko niin?
Taitava-hankkeen hyvät käytänteet
Markku Kokkonen Kuulemistilaisuus
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Kaksoistutkinto.
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp Vapaasti valittavat 10 osp
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Omnia.fi/yhteishaku.
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Esityksen transkriptio:

Osuuskunta KAMPin toiminnassa mukana on tällä hetkellä ( Maaliskuu 2013) Ähtärin Ahertajissa Seinäjoen Septarissa 19 kodinhuoltajaa 13 kodinhuoltajaa 7kokkia Lisäksi 7 puuseppää 2 opiskelijaa, jotka aiemmin toimivat 2 rakentajaa, (entisiä kodinhuoltajia) kirjanpitäjinä ovat edelleen jäseniä. Seinäjoen Kimarassa 16 pintakäsittelijää Ähtärissä 2 ammattiohjaajaa ovat jäseniä. 16 rakentajaa ICT-Seinäjoessa Laajentamista suunnitellaan muille aloille. 7 ICT-asentajaa

Aputoiminimi Ähtärin Ahertajat

Osuuskunta KAMP Aputoiminimi Ähtärin Ahertajat Perustettu alkuvuodesta 2011 ja aktiivinen toiminta aloitettu keväällä 2011 ensimmäisenä Sedussa. Työtehtäviä Pesulapalvelut Kotisiivoukset Kahvilatoiminta , Cafe Elsa, syksy 2011 lähtien Tilausruokien ja leivonnaisten valmistaminen Pienimuotoista pitopalvelua Tilaustarjoiluja oppilaitoksen tiloissa Puusepän työt

Opiskelijat ovat opintojen eri vaiheessa ja eri opintoaloilta Opiskelijoiden tiedot, taidot ja valmiudet työn tekemiseen ovat erilaiset Opiskelijat tarvitsevat ohjausta. Opetusta ja ohjausta tehdään tiimissä johon kuuluvat opettajat, ja ammattiohjaajat Ammatilliset perusasiat opetetaan ennen osuuskunnassa toimimista Kahta samanlaista työpäivää ei ole Selkeät pelisäännöt helpottavat arkea Palkkio työstä motivoi opiskelijoita

Osuuskunnassa toimiminen antaa opiskelijalle mahdollisuuden tutustua työelämään tutustua yrittäjyyteen kohdata erilaisia asiakkaita harjoitella toimimaan erilaisissa työympäristöissä oppia kantamaan vastuuta työtehtävistä kehittää sosiaaliasia- ja vuorovaikutustaitoja pieneen lisäansioon Erityistä tukea tarvitseville opiskelijoille osuuskunta on hyvä oppimisympäristö kun valmistaudutaan siirtymään työelämään

Osuuskunta KAMP Aputoiminimi Ähtärin Ahertajat Kotisivut löytyvät osoitteesta www.ahtarinahertajat@suntuubi.com Facebookissa olemme mukana myös Osuuskunta KAMP, Ähtärin Ahertajat Puh:040 830 2422 Ammattiohjaaja Seija Rokala

Osuuskunta KAMP Aputoiminimi Ähtärin Ahertajat Miten perustutkinnon opintoja voidaan yhdistää Osuuskunta toimintaan? Esimerkki Kotityö- ja puhdistuspalvelujen perustutkinto Kotityöpalvelujen koulutusohjelma Kodinhuoltaja

Kodinhuoltajat Kaikille pakollisista opinnoista Ateria- ja kahvituspalvelut 15 ov 2 ov kierto + muita työtehtäviä 2 – 4 ov Ylläpitosiivous 15 ov Kotiyöpalvelujen koulutusohjelma Asiakkaiden avustaminen 10 ov Kodin perussiivous ja tekstiilienhuotopalvelut10 ov 1 ov kierto + muita työtehtäviä 3 – 5 ov Kotiruokapalvelut 10 ov 2 – 4 ov Kaikille valinnaiset tutkinnon osat 30 ov Vaatteiden ja tekstiilienhuolto 5 + 5 ov Yrittäjyyttä opiskeluun 1 ja 2 5 + 5 Yrittäjyys 10 ov

Kodinhuoltaja Ammattitaitoa täydentävät tutkinnon osat Yritystoiminta 1 – 4 ov Opetuksessa voidaan hyödyntää todellisena harjoituskohteena osuuskuntaa Esim. matematiikassa, äidinkielessä, taide ja kulttuurin opinnoissa. Vapaasti valittavat opinnot Osuuskunnassa toimiminen Kodin juhlien järjestäminen Muut soveltuvat kurssit