K1091LI Tiedottaminen 3 op Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka sirpa.puolakka@oamk.fi Työhuone A129 Syksy 2014
Tavoite Opiskelija perehtyy tiedottamisen / yhteisöviestinnän / yritysviestinnän tavoitteisiin, kohderyhmiin ja keinoihin. Hän ymmärtää viestinnän merkityksen yrityksen / yhteisön toiminnassa Hän osaa suunnitella yrityksen / yhteisön viestintää ja toteuttaa viestinnän toimenpiteitä.
Sisältö miksi työyhteisössä viestitään; viestinnän tavoitteet ja kohderyhmät viestintäprosessi sisäinen viestintä, työyhteisöviestintä ulkoinen viestintä, sidosryhmäviestintä mediaviestintä verkkoviestintä, sosiaalinen media yrityskuvan rakentaminen, profilointi, maineen hallinta viestinnän suunnittelu ja organisointi
Toteutus Lähiopetus maanantaisin: luennot, keskustelu, harjoitus- ja oppimistehtävien käsittely, vierailija (jos toteutuu) ei lähiopetusta ma 29.9. tentti 13.10. Itsenäinen opiskelu: kirjallisuuteen perehtyminen, oppimistehtävien tekeminen ja tenttiin valmistautuminen. Oppimistehtävät Tietoiskun suunnittelu ja toteutus Mediatiedotteen laatiminen tai jutun kirjoittaminen Liikkeessä-blogiin
Arviointi Tentti (50 % arvosanasta) arvioidaan asteikolla 0 - 5 Oppimistehtävä 1 (50 % arvosanasta) arvioidaan asteikolla 0 – 5 Oppimistehtävä 2 arvioidaan asteikolla Hyväksytty suoritus / Täydennettävä suoritus Läsnäolo yritysvierailijan / vierailun aikana tai korvaava tehtävä
Kirjallisuus Vaadittava kirjallisuus Juholin, Elisa 2013. Communicare. Kasva viestinnän ammattilaiseksi (luvut 1 - 16) (tai vuoden 2009 painos). Oivassa olevat diasarjat ja omat luentomuistiinpanot Viestinnän eri osa-alueilta löytyy runsaasti kirjallisuutta. Tutustu myös Viestinnän ammattilaisten liiton sivuihin www.procom.fi ja Markkinointiviestinnän toimistojen liiton sivuihin www.mtl.fi