Sairaalatekniikan päivät Kuopio

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Henkilöstöjärjestöjen Tiedotustilaisuus Juko, Koho, Kunta-alan unioni.
Advertisements

Invalidiliitto Esteettömyys ja saavutettavuus rakennetussa ympäristössä - kommenttipuheenvuoro Niina Kilpelä, arkkitehti (SAFA) Invalidiliiton Esteettömyyskeskus.
Suun terveydenhuolto Rovaniemi. Järkevä työnjako Hammashoitajan tehtävänkuva → Hammashoitajat ja lähihoitajat vastaavat omalta osaltaan potilas- ja työturvallisuudesta,
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Nuorisotakuu nuorisotoimen näkökulmasta Nuorisotoimen ylitarkastaja Kirsi-Marja Stewart, Opetus- ja kulttuuritoimi.
Vaikuttavuuden arviointi
Tutkimustietovaranto
Maatalouskoneiden huolto
Mikä ihmeen oppisopimus?
METSÄNTUTKIMUSLAITOKSEN ALUEYKSIKKÖUUDISTUKSEN KUULEMISTILAISUUS
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
17. Löydä oma alasi s. 81‒83.
Vapaaehtoistyön vakuuttaminen vapaaehtoiset henkilövakuutukset vastuuvakuutus Jarno Rova,
Tulevaisuuden työvoiman tarve ja maahanmuutto
Pappilanpuiston: läheisten työpaja klo 14
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Ydinviestit Ihmiset pärjäävät paremmin arjessa, kun heillä on riittävät voimavarat toimia ja ottaa vastuuta elämästään. Ammattihenkilöt tarvitsevat mahdollisuuden.
Analyyttiset menetelmät VAR:n määrittämisessä
Tervetuloa Innokylään
Tutkimustietovaranto – Virran tuomaa Työpaja
Pasi Kurttila Markku Lang.
Viitanen Kimmo 2016.
JOPO – JOUSTAVAN PERUSOPETUKSEN LUOKKA
TYÖTTÖMYYDEN ALALAJIT
Varjostus Oppia ikä kaikki tarjoaa verkoston jäsenille mahdollisuuden varjostaa kollegaa toisessa oppilaitoksessa. Varjostus on vertaisoppimisen menetelmä.
YHTEISTYÖLLÄ YHDENVERTAISUUTTA
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Minä kuljettajana.
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Oppiainerajat ylittävä tehtävä
Syö aivosi virkeiksi™ -tyhykoulutus
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
ISO/IEC vaatimustenmukaisuus maksajavirastotehtävissä
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Kuntoutuspäivät 2018 KUVE:n suunnittelukokous 6. 2
Avainresurssit ja kyvykkyydet
KESKI- SUOMEN PELASTUSLAITOKSELLA VUONNA 2013 KÄYTÄNNÖN KOKEMUKSIA
Jääkiekon laatupäivät
Ympäristöriskinarviointi viranomaistoiminnassa
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
Rakennusten sisäilmaongelmien tila nyt
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
THL:n tuki kehittämishankkeille
TTH:n yhtiöittäminen Ylilääkäri Pertti Sakaranaho, p
Taikapuhe Oy Riitta-Liisa Kanniainen
Markku Kokkonen Kuulemistilaisuus
Laajennettu tehtävätoimeksianto (Taatila-Suomala 2008, 30-36)
Toimiva lajittelu purkutyössä - Purkumerkki Oy
OSATA? Mitä tulevaisuudessa tulisi alalla SÄÄTYTALO
Oma roolini osallistajana ja vuorovaikuttajana
Viestintäsuunnitelma
Tiirismaan vesopäivät
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Työntekijöiden ansiokehitys
Asiakasraatitoiminta Etevassa
LIIKEKAUPAN SOPIMUKSEN SUUNNITTELU KÄYTÄNNÖSSÄ
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Pasi Patrikainen Johtaja, Pohjois-Savon TE-toimisto
Järjestötieto muutoksessa
Potilas- ja kansanterveysjärjestöjen näkökulma lääkejakelun kehittämiseen Etusivuvaihtoehto 1.
ARKI NÄPPÄRÄSTI HALTUUN- Neuropsykiatrisesti oireilevien nuorten palveluiden kehittäminen Lohjalla ALKUTILANNE 1/2017 Mitä palveluita Lohjalla on nepsy-
Työnantajien suhtautuminen alle 30- ja yli 50-vuotiaisiin
YT neuvotteluissa asetettu tavoite henkilöstömenojen säästöille
Esityksen transkriptio:

Sairaalatekniikan päivät 11.2.2016 Kuopio Paneelikeskustelu: Sairaalan teknisen ylläpidon uhat ja mahdollisuudet Pj. Juha Rantasalo Tekn.joht. Pasi Keskitalo PSHP Sairaalainsinööri Juhani Jauhiainen PSHP Kaupallinen johtaja Ville Tamminen Caverion Oy

1. Mitkä voivat olla ne asiat tai tekijät , joissa ulkoistettu palvelu voi muodostaa uhan sairaalan tekniselle ylläpidolle ( kiinteistöjen ylläpitoon liittyvät)? Näkökulma 1 : Sairaalatoiminnan jatkuvuuteen liittyvät tekijät: - onko tällaisia tekijöitä - jos on niin mitä ? Näkökulma 2: - Palvelujen saatavuus ja nopeus: - mitkä ovat sellaisia palveluja, joita tulee olla saatavilla viipymättä

Näkökulma 3: Näkökulma 4: Perehtymättömyyden, osaamisen ja kokemuksen puutteeseen liittyvä riski Lisääkö ulkoistus tätä riskiä? Missä riskin toteutuminen on todennäköisintä tai pahimmat seuraukset? Näkökulma 4: Väite: Kustannusriski kasvaa ulkoistetuissa palveluissa ?

Näkökulma 5: Näkökulma 6: Ulkoistettu palvelu = osaamisen ulkoistus  sairaala riippuvainen täysin ulkopuolisesta palveluntarjoajasta, joka johtaa monopolihinnoitteluun ja toiminnan jatkuvuuden riskeihin ? Näkökulma 6: Väite: Ulkoistetussa palvelussa työntekijä ei ole sitoutunut ja samalla tavalla vastuuntuntoinen kuin sairaalan oma työntekijä.

2. Mitkä ovat ne asiat tai tekijät, jotka ulkoistetut palvelut mahdollistavat sairaalatekniikan ylläpidolle? Näkökulma1 : Ulkoistetut palvelut mahdollistavat kustannusjouston kysynnän ja tarpeen mukaan Missä palvelulajeissa tämä on mahdollista sairaalassa? Näkökulma2: Mahdollistaa riittävät resurssit tarpeen ja tilanteen mukaan joustavasti Minkälaisissa töissä resurssivaihtelut ovat suurimmat sairaalan töissä ja tehtävissä

Näkökulma 3: Näkökulma 4: Väite: Ulkoistettujen palveluiden mukana saadaan töihin kokenut ammattilainen Onko ostopalvelutöitä, joiden kohdalla väite pääsääntöisesti pitää paikkaansa ja onko aloja, joissa ulkoistettu palvelu ei kokemuspohjaisesti takaa ammattilaista Näkökulma 4: Väite: Ulkoistettujen palveluiden työntekijöiden työnjohtaminen on helpompaa kuin sairaalan omien työntekijöiden Minkälaisissa töissä tai tehtävissä tämä ominaisuus etu ja onko töitä ja tehtäviä, joissa kriittinen suhtautuminen parantaa lopputuloksen laatua?

Näkökulma 5: Näkökulma 6: Huonosta ulkoistetusta palvelusta reklamoidaan herkemmin ja laatu paranee , huonosta työn suorittajasta tilaaja pääsee helposti eroon ja henkilö voidaan korvata uudella ? Kokemukset käytännössä ? Onko usein käytetty menetelmä? Näkökulma 6: Väite: Ulkoistetut palveluntuottajat tuovat markkinoille ja ottavat käyttöön uusia tehokkaampia työmenetelmiä kuin sairaalan oma henkilökunta. Näkemykset väitteestä, onko näin ja esimerkkejä jos on

Päätteeksi, jos jää aikaa: Caverion : - 5 min aikaa kertoa mitä heillä on tarjota sairaaloiden tekniselle ylläpidolle