PBL-OPINTOJAKSON LUOMINEN VERKKOTOTEUTUKSENA

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uutta Suvi-työryhmältä Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän pj Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä 23. –
Advertisements

VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Eero Tourunen 2003 Projektin johtaminen -opintojakso Yliopiston ja yritysten projektiyhteistyö.
Mielen hyvinvointi –levittämishanke
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
PBL Ongelmaperustainen oppiminen
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Suomen kielen oppimisen tuki ja ohjaus / TAKK
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
VETURI II Vertaistuutoritapaaminen Kuopio
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
Ohjaus työtehtävänä.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu.
Eurooppalainen kielisalkku ammattikorkeakoulussa
Suomen kieli ja viestintä YAMK-koulutuksessa Vastuuopettajien AC-kokous / Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän ja Osku-hankkeen tuotoksia.
Yritysyhteistyö & Työelämään sijoittuminen 100 vuotta liiketalouden opetusta Kotkassa Juhlaseminaari
Kolmas sektori ja koulutus kotouttajana
Minä oppijana 1 ov..
KORKEAKOULUOPISKELI- JOIDEN LIIKKUVUUTTA TUKEVAN OHJAUKSEN JA NEUVONNAN LAADUN PARANTAMINEN (SUMOHE)
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Opiskelijapalautteen keruu Krister Lindén Yleisen kielitieteen laitos.
9.Lk Biologian laborointikurssi
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Finnan kansallisen näkymän palvelukonsepti
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Java Serveletit ja Java Server Pages, 2 ov
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Esimiesviestintä.
Birgitta Varjonen Työpaja 2. Korkea-asteen ohjaus Johdantopuheenvuoro: Ohjaus palvelujärjestelmänä Oped-Exo Opintojen ohjauksen kehittämishanke.
KANDIRYHMÄ KEMIAN LAITOKSELLA Johanna Kärkkäinen Mentori: Leena Kaila Opintori
Näkemyksiä, kokemuksia ja ajatuksia opettajatuutoroinnista Minna Nieminen SAMOK ry. Sisältö: 1) Opettajatuutoroinnin hyödyt opiskelijalle 2) Opettajatuutoroinnin.
Vuorovaikutusta verkossa Käynnistäminen Ohjaaminen Arviointi Sari Koski-Kotiranta.
Arkiston nimi:Päiväys:Copyright: OpettajatuutorointiAuli Pekkala Opettajatuutorointi.
Opettaja ja kansainvälinen PBL –perustainen verkko-opetus Irmeli Ahonen THM, fysioterapeutti
Viinijärven koulun vanhempainilta 23.4.
Kanit-ja jyrsijät opintojakso Sonja Kärkkäinen
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Arja Tahvola/ VOKKE HENKILÖKOHTAINEN OPINTO- SUUNNITELMA OPINTOJEN OHJAUKSEN NÄKÖKULMASTA.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Esimies ja haasteelliset johtamistilanteet Aalto-yliopisto Kevät 2016 copyright Juhani Kauhanen 2016 Juhani Kauhanen
UUSI opettajuus Kouvolan seudun ammattiopisto Miia Ojalainen
Henkisen tuen peruskurssi
Opiskelu eLukiossa
Työelämän tarpeet työn opinnollistamisen haasteena Marata-alalla
Työelämän tekstejä sähköposti.
PBL-tutoriaalit ja ohjaus
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Opinto-ohjaaja Johanna Ottavainen
PBL Ongelmaperustainen oppiminen
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Verkkopedagogiikka? Tarvitaanko verkkopedagogiikkaa?
Kurssin esittely Ryhmät organisaatiossa Organisaatiotaso
Tunne-Ippo ALOITUSKERTA STEP 3
Tampereen ammattikorkeakoulu
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
OHJEITA JA VIHJEITÄ HARJOITTELUN OHJAAJALLE
Tervetuloa opintojaksolle MENESTYVÄ TYÖYHTEISÖ (LEA1LH002)
Esityksen transkriptio:

PBL-OPINTOJAKSON LUOMINEN VERKKOTOTEUTUKSENA Principles of Leadership 26.11.2003 PBL verkossa

Opintojakson tavoitteet: 1. Opiskelijat tunnistavat työpai- koilla esimies-alaissuhteen kannalta olennaisia tilanteita ja ymmärtävät niiden seuraamukset 2. Opiskelijat saavat valmiuksia ryhtyä ratkaisemaan em. tilanteita Kysymyksiä: 1. Ketkä oppilaitokset mukaan? 2. Mitä kurssia lähteä kehittämään? 3. Kuinka yhteistyö suunnitellaan? 4. Kuinka työt ja vastuut jaetaan? 5. Paljonko ja keitä opiskelijoita hyväksytään kurssille? 6. Millainen on opintojakson rakenne ja sisältö? 7. Miten oppimista ohjataan? PBL verkossa

Opintojakson tavoitteet: 1. Opiskelija tunnistaa työpaikoilla esimies-alaissuhteen kannalta olennaisia tilanteita ja ymmärtää niiden seuraamukset 2. Opiskelija ymmärtää, kuinka em. tilanteita voidaan lähteä ratkaisemaan PBL verkossa

Pirkanmaan AMK & Helia Yhteiset pelisäännöt, PBL-opiskeluohje ja aikataulut Kannustus monip. tiedonhakuun, tuotosten pohdintaan. 3 yhteistä palaveria ennen opintojaksoa, 2 yhteistä palaveria opintojakson aikana S-posti, puhelin Alkusyksy 2003 Orientaatio – lähi 4 tavanomaista virikettä 1 kokoava case- virike Principles of Leadership Max. 12 opiskelijaa/ oppilaitos PBL-tausta Marja B: Tuutori Maija H: Tuutori Matti H: Bb Seija R: Sisältö/PBL Marja B: Tuutori Maija H: Tuutori Matti H: Bb Seija R: Sisältö/PBL PBL verkossa

13.11.2003 Haasteet PBL verkossa

13.11.2003 Rakenne Haasteet PBL verkossa

13.11.2003 Rakenne Ohjeistus Haasteet PBL verkossa

Haasteet Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen PBL verkossa 13.11.2003 Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Haasteet PBL verkossa

Haasteet Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Ohjaus 13.11.2003 Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Haasteet Ohjaus PBL verkossa

Haasteet Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Motivointi 13.11.2003 Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Haasteet Motivointi Ohjaus PBL verkossa

Haasteet Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Motivointi 13.11.2003 Sisältö Ajastus Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Haasteet Motivointi Ohjaus PBL verkossa

Haasteet Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Motivointi 13.11.2003 Sisältö Ajastus Alku Yksinkert. Pakko lukea Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Haasteet Motivointi Ohjaus PBL verkossa

Haasteet Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Motivointi 13.11.2003 Sisältö Ajastus Alku Yksinkert. Pakko lukea Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Haasteet Motivointi Ryhmän jäsenet Yhtei-sön tuki Ohjaus PBL verkossa

Haasteet Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Motivointi 13.11.2003 Sisältö Ajastus Alku Yksinkert. Pakko lukea Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Haasteet Motivointi Ryhmän jäsenet Yhtei-sön tuki Ohjaus Tiedon haku Tiedon käsit- tely PBL verkossa

Haasteet Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Motivointi 13.11.2003 Sisältö Ajastus Alku Yksinkert. Pakko lukea Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Haasteet Motivointi Palaute Vastuun- otto Ryhmän jäsenet Yhtei-sön tuki Ohjaus Itse-arvi-ointi Ohjaaja Tiedon haku Tiedon käsit- tely Vertais-arviointi PBL verkossa

Virtuaaliyhteisön toiminta Kirjallinen viestintä oheisviestintä ilmeet tunteet mahdollisuus Syvällisempi pohdinta? Hitaat ehtivät mukaan PBL verkossa

Virtuaaliyhteisön toiminta Eriaikainen viestintä aikataulusopimukset Tuntemattomat kaverit tutustumispalsta ohjaaja aloittaa PBL verkossa

Haasteet Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Motivointi 13.11.2003 Sisältö Ajastus Alku Yksinkert. Pakko lukea Rakenne Ohjeistus Virtuaali- yhteisön luominen Haasteet Motivointi Palaute Vastuun- otto Ryhmän jäsenet Yhtei-sön tuki Ohjaus Itse-arvi-ointi Ohjaaja Tiedon haku Tiedon käsit- tely Vertais-arviointi PBL verkossa

PBL toimii verkossa Kärsivällisyys Rohkeus Yhteistyö Verkon vahvuuksien arvostaminen PBL verkossa