Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ops seminaari Askola.
Advertisements

TVT –strategian luonnos TVT –strategiaryhmän luonnos uuden Kasvatus- ja opetustoimen TVT – strategian pohjaksi.
Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Ryhmäkysymys 1 SDG, eettinen vastuu, vihapuhe… Miten integroidaan opetukseen ja oppimiseen? Kokemuksia ja esimerkkejä: Kestävä kehitys ja kestävän tulevaisuuden.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
TAMPEREEN SEUDULLINEN ESI- JA PERUSOPETUKSEN TVT-SUUNNITELMA VUOSILLE Jari Halonen.
TOIMINTAKYKY Oppilaan kyvyt ja rajoitteet Ympäristö- ja yksilötekijät Oppilaan toimintakykyä kuvataan ICF-luokituksen avulla. Toimintakykykuvaus rakentuu.
Erityisen hyvä osaaja Keskuspuiston ammattiopiston strategia 2015 – 2020 Hyväksytty hallituksessa
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Seinäjoki Ihmisoikeudet, demokratia ja sovittelu opetussuunnitelmissa ja käytännössä Satu Elo, OPH.
Rovastinkankaan koulun Joustava Esi- ja alkuopetus
Reformi haltuun OKM.
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Lappeenrannan kaupunginkirjasto
Opeka, Oppika ja Ropeka Erityisasiantuntija Leena Pöntynen
Mitä Yhteispeli tarjoaa koululle? Miten ilmoittaudutte Yhteispeliin?
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Pedagoginen kehittäminen
Lukemisesteiset lapset ja nuoret kirjaston asiakkaina
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Infoa tutoropettajille
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
Nopolan koulu Opettajien veso
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Opeka-kyselyn tulokset
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Ops-iltapäivä Raumanmeri
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetustoimi osana Jyväskylää
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
TVT-koordinaattori Jari Halonen Ylöjärven kaupunki
Joensuun seudun varhaiskasvatussuunnitelma
Sosiaalialan tehtävärakenne
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Ammatillisen koulutuksen reformista
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Tietotekniikan laitoksen suuntautumisvaihtoehdot
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Kalajoen viiden tähden koulureitit
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Kirjoita omia muistiinpanoja tähän
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Pasi Patrikainen Johtaja, Pohjois-Savon TE-toimisto
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Innokylän hyödyntäminen STM:n toiminnassa Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8,
– sujuvien siirtymien kansallinen koordinointi
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015 Kouluyhteisön lapset ja aikuiset oppivat tulevaisuuden taidot yhdessä monipuolisin menetelmin. Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Pedagogiikka ja toimintakulttuuri Tekninen toimintaympäristö Osaamisen kehittäminen Pedagoginen ja tekninen tuki Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Pedagogiikka ja toimintakulttuuri Oppilas käyttää koulun tarjoamia laitteistoja ja palveluja yhtä vaivattomasti kuin oppikirjaa (esim. O365, PedaNet ja digitaalinen oppimateriaali). Oppilas kerää osaamiseensa liittyvää materiaalia koko kouluajan ja saa sen mukaansa muuttaessaan tai perusopetuksen päättyessä. Pedagogiikka ja toimintakulttuuri Moniluku- ja kirjoitustaito ovat osa oppilaan ajattelua ja edistävät luovuutta Koulu sallii omien laitteiden käytön opetuksessa. Oppilas osoittaa osaamistaan yksilöllisellä tavoilla – opettaja arvioi yksilöllisiä tavoitteita Oppilas käyttää uusia tapoja (esim. tietoa keräävät anturit) uuden tiedon hankkimiseen. Oppilas käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa ja yhteisöpalveluja erilaisissa vuorovaikutustilanteissa oman sekä koulussa että koulun ulkopuolisten toimijoiden kanssa, myös kansainvälisesti. Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Tekninen toimintaympäristö Tietoliikenne ja tekninen perusinfrastruktuuri ovat kouluilla yhtä toimiva itsestäänselvyys kuin vesi-, viemäri- ja tieverkot. Koulujen tietoverkot rakennetaan mahdollistamaan sujuva pedagoginen käyttö. TVT-välineiden määrä ei rajoita opetuksen toteutusta tai oppimateriaalien käyttöä. Verkko-, laite- ja sähköisten oppimateriaalien käyttöä, hankintaa ja ylläpitoa kehitetään tiiviissä yhteistyössä seutukunnan kanssa. Sähköisten oppimateriaalien käyttö on osa oppilaiden ja opetushenkilöstön arkea. Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Osaamisen kehittäminen Kukaan ei voi osata ”tvt:tä”: jokaisen täytyy löytää omat tavat hyödyntää teknologiaa oppimisessa Osaamisen kehittyminen edellyttää: aktiivisuutta – oman osaamisen arviointi ja systemaattinen kehittäminen osallisuutta – osaamisen jakamista ja verkostoitumista Mahdollisuuksia ammatilliselle kehittymiselle luodaan: oppilaitostasolla pedagogisten tukihenkilöiden ja osallistavan toimintakulttuurin avulla kuntatasolla työväline- yms. koulutuksilla seututasolla yhteisillä koulutusohjelmilla ja verkostoitumalla - 1. kohdan ajatus on vapauttaa paineista että asian voisi "hallita" mutta kannustaa löytämään omaan toimintaympäristöön sopiva tapa - 2. kohdan funktio on nostaa esiin henkilöstön oma vastuu osaamisen kehittämisessä - 3. kohta kertoo karkeasti mitä kaikkea koulutusta on tarjolla - esimerkkinä voi poimia vaikka "pedagogisen piristysruiskeen " Osaavan tarjonnasta Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Pedagoginen ja tekninen tuki Pedagoginen tvt-tuki perustuu kunta- ja koulukohtaisten pedagogisten tukihenkilöiden toimintaan sekä opettajien täydennyskoulutukseen. Tekninen tuki järjestetään siten, että se edistää ja tukee oppimista. Pedagoginen ja tekninen tuki Pedagogisten tukihenkilöiden tehtävä: Tukea verkko-oppimisympäristöjen, pedagogisten sovellusten, ohjelmien sekä sähköisten materiaalien opetuskäytössä. Auttaa oppimisprojektien suunnittelussa ja toteuttamisessa sekä oppitunneilla. Järjestää koulutuksia ja tiedottaa. Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Suunnitelma tukena tavoiteltaessa yhteisöllisyyttä Suunnitelma tukena tavoiteltaessa jakamista verkostoitumista yhteistyötä Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015