Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Ryhmäkysymys 1 SDG, eettinen vastuu, vihapuhe… Miten integroidaan opetukseen ja oppimiseen? Kokemuksia ja esimerkkejä: Kestävä kehitys ja kestävän tulevaisuuden.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Ryhmäkysymys 1 SDG, eettinen vastuu, vihapuhe… Miten integroidaan opetukseen ja oppimiseen? Kokemuksia ja esimerkkejä: Kestävä kehitys ja kestävän tulevaisuuden."— Esityksen transkriptio:

1 Ryhmäkysymys 1 SDG, eettinen vastuu, vihapuhe… Miten integroidaan opetukseen ja oppimiseen? Kokemuksia ja esimerkkejä: Kestävä kehitys ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen -uusi ops -uskonto, YH -opettaja painottaa, vastuu -ei päälleliimausta -kokemuksellisuus opetuksessa tärkeä pienillä ja isoilla -osallisuus -oppilaitten omaehtoinen toiminta (esim lahjat vastaanottokeskukseen, aurinkopaneeli koulun katolle) -järjestöjen materiaalit -somen käyttö -pelaamisen kautta Ihmisoikeudet - opettajan vastuu, rooli, mikä on manipulointia? -draaman keinot, näkökulman vaihtamisen taito -elokuvien avulla elämyksiä ja eläytymistä (Kaurismäen Le Havre, Mies ilman menneisyyttä) -hyvät uutiset, luodaan uudet uutiset (vanhainkotitoiminta) -ilmiöjaksossa ihmisoikeudet, YK70, laajeni - katsomusaineitten sisältö Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus-elävä kirjasto –tapahtuma, marginaalisia ihmisryhmiä esittäytyy ja kertoo itsestään -esim matematiikan tehtävissä vanhanaikaisia asenteita -sukupuolen moninaisuus ajankohtainen aihe

2 Ryhmäkysymys 1 jatkuu Miten integroidaan opetukseen ja oppimiseen? Kokemuksia ja esimerkkejä: Rauha ja väkivallattomuus (sovittelu) - restoratiivinen ajattelu - verso-toiminta, Suomen sovittelufoorumi -Polaris-verkoston yhteisteema -somen voima -koulurauha, rauhan puu, flashmob Kulttuurinen moninaisuus ja kielitietoisuus -oman kielen salliminen oppimisessa -eri taustoista tulevia opettajia -vaihto-opiskelijat -ruokakerho, vanhemmat mukaan -avointen ovien päivissä kulttuurit näkyviin -sääty-yhteiskunta omassa kulttuurissa, maailman kielet -sivistyssana päivässä -kieliviikko Kulttuuriperintökasvatus - oppiaineitten sisällä esim termien historiaa -museoyhteistyö, paikallisseurat -Jyvässeudulla paikallisseutuperinne -paikallinen kulttuuripolku -Tuusulassa Platonin akatemia -päivä

3 Miten kehitetään koulun toiminta- kulttuuria kansainvälisemmäksi niin, että se tukee ASPnet-toimintaa? Kansainvälisyys + toimintakulttuuri + pedagogiikka  kokemus tai esimerkki tai malli (osallisuusnäkökulma!) Teema 1: - asp-net-toiminta koulun tomintasuunnitelmaan ja vuosikelloon -Jyväskylässä kulttuurikeskus Gloria - joku OPH organisoisi temaattisen ja luokka- astekohtaisen portaalin, johon voi opettaja linkittää materiaaleja (alakoulun aarreaitta) Ryhmäkysymys 2 eettinen vastuu, vihapuhe…

4 Miten hyödynnetään erilaisia oppimisympäristöjä ja digitalisaation mahdollisuuksia kansainvälisen ulottuvuuden kehittämisessä? Kokemuksia, esimerkkejä ja ideoita oppimisympäristöistä ja digitalisaation mahdollisuuksista kansainvälisessä toiminnassa - oppilaat voivat jakaa digitaalisesti- kaikkiin teemoihin löytyy esim yliopistojen luentoja -videoita teemoihin ja kulttuurikohteisiin -kansalaisjärjestöjen sivut -yhteinen projekti esim skypen avulla Ryhmäkysymys 3 eettinen vastuu, vihapuhe…


Lataa ppt "Ryhmäkysymys 1 SDG, eettinen vastuu, vihapuhe… Miten integroidaan opetukseen ja oppimiseen? Kokemuksia ja esimerkkejä: Kestävä kehitys ja kestävän tulevaisuuden."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google