ALOITUSINFO 26.10.15 PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OJANIITTUTALON MONITOIMIJAHANKE - MONIPUOLINEN OSAAMISKESKUS 2016.
Advertisements

Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
ITÄSUOMALAINEN YRITYSRAHOITUSSTRATEGIA Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus Pohjois-Karjalan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus Pohjois-Savon.
Satu Sjöholm/Liikuntatoimen ylitarkastaja/Länsi-ja Sisä-Suomen Aluhallintovirasto.
TERVETULOA!.  Opettajat: - Marjo Miettinen, 1.luokka ja vararehtori - Erika Heikkilä, 2.luokka - Elisa Konttila, 3.luokka - Eemeli Räihä, 4.luokka -
Haapajärven perusopetukseen valmistavan opetuksen opetussuunnitelma 2016 Markku Mäkelä OPS-koordinaattori.
+ Ammatillisella koulutuksella on vientiä Toimintasuunnitelma ammatillisen toisen asteen koulutuksen viennille Hankkeen lopputilaisuus Mervi.
Tuloksia THL:n ja harjoittelukoulujen yhteistyöstä eNorssi -seminaari, Hämeenlinna Anne-Marie Rigoff.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
KOULUNUORISOTYÖ PIEKSÄMÄELLÄ Koulun erityisnuorisotyöntekijä Ritva Rantola Pieksämäen kaupunki p ,
TIEDOTUSTILAISUUS Rakokiven koulun rakennushanke Nastolan valtuustosali Susanna Kulonen, rehtori Sivistystoimiala.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
VESO Anne Hakanen Pirjo Vuorio Jaana Karlamaa NOPS 7.5. Osa-aikainen erityisopetus.
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Infoa tutoropettajille
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Nopolan koulu Opettajien veso
Tervetuloa Innokylään
Ministeriön rooli kehittämisessä
Etelä-Pohjanmaan peruskoulujen opetussuunnitelma 2016
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Opetustoimi osana Jyväskylää
Riskien arviointi, Oulun eteläinen osakokonaisuus
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Tervetuloa Innopajaan
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Osaamisperusteisuuden ja asiakaslähtöisyyden edistäminen / Ratkaisujen hakeminen kokeilutoiminnalla, ml. digitaalisuus
Lukion opiskeluhuolto
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Ammatillisen koulutuksen reformista
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
LAPIN Maakunta-akatemia
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Osana HYMY – hyvinvointiympäristön mallintaminen ja ymmärryksen lisääminen verkostohanketta toteutetaan kesällä 2018 korkeakouluharjoittelutyönä selvitys:
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Vanhempien ja lasten osallisuuden lisääminen
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
VERME - VERTAISMENTOROINTI
HOI-hanke Tutor- ja opiskelijakuntatoiminnan opinnollistaminen
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Kirjoita omia muistiinpanoja tähän
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Yhteinen keittiö -hanke Marttaliitto
HYVINVOINTITIEDON KLINIKKA
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Järjestö 2.0 hankkeiden jatkosuunnitelma
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
OPETUKSEN EHEYTTÄMINEN…
Esityksen transkriptio:

ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen

Kehittämistyön taustaa Rahoituksena Opetus- ja kulttuuriministeriöltä saatu valtion erityisavustus Rahoitus kokonaisuudessaan €, josta esiopetukselle kohdistettu 45000€ Lisäksi oma rahoitusosuus 30% Suurin kuluerä on koordinaattorin ja kehittämistyötä tekevien opettajien palkat

Erityisavustus on tarkoitettu Perusopetuksen kehittämiseen vastaamaan tulevaisuuden vaatimuksiin Oppimaan oppimisen vahvistamiseen, oppimismotivaation kasvattamiseen ja koulupudokkuuden ehkäisemiseen Koulun toimintakulttuurin vahvistamiseen edistämällä oppilaiden osallisuutta ja tukemalla oppilaskuntien toimintaa, kodin ja koulun välistä yhteistyötä sekä työrauhaa ja kouluyhteisön hyvinvointia

Avustusta voidaan käyttää Eheyttävien ja motivoivien oppimiskokonaisuuksien suunnitteluun ja järjestämiseen, joissa korostuu oppimaan oppiminen Ohjauksen vahvistamiseen koulupudokkuuden ehkäisemiseksi Koulun, oppilaiden ja huoltajien kanssa yhteistyössä järjestettävien oppimiskokonaisuuksien suunnitteluun Koulun ja kodin välisen yhteistyötä hyödyntävien toimien tukemiseen kouluyhteisön hyvinvoinnin edistämiseksi Kouluviihtyvyyttä lisäävien oppilasprojektien hankintoihin

Avustusta ei voi käyttää Olemassa olevan toiminnan rahoittamiseen Sijaiskustannuksiin (vain sellaisten henkilöiden palkkakustannuksiin, jotka osallistuvat suoraan hankkeen toteuttamiseen. Tietoteknisten laitteiden hankintaan tai tuotekehitykseen, verkkoyhteyksien parantamiseen/pystyttämiseen, oppimateriaalien tuotteistamiseen, voittoa tuottaviin toimiin, samanaikaisopetukseen, tutkintoihin tai pääsykoematkoihin, ulkomaanmatkoihin, päivärahoihin, S2-opetustunteihin tai kerhotoimintaan.

Avustusta on haettu Uuden OPSin uusien mallien käytäntöön tuomiseen Oppilaiden osallistumisen mahdollistamiseksi opetuksen sisällölliseen suunnitteluun Opettajajohtoisen pedagogiikan muuttamiseksi kohti laaja-alaisen osaamisen mallia Vaikuttamisen ja mielipiteen ilmaisemisen oppilasprojektiin Tutkimusten hyödyntämiseen ja palautteen keräämiseen osana koulujen hyvinvointityötä Oppimisen fyysisen ympäristön kehittämiseen ja uudelleenjärjestämiseen Esi- ja alkuopetuksen yhteistyön kehittämiseen

Kehittäjäopettajien tehtävänä on Ideoida raamiin sopivaa kehittämistyötä, suunnitella ja toteuttaa sitä omalla koulullaan sekä toimia kollegoiden innostajana uusien toimintamallien toteuttamisessa Laatia yksin tai pienessä ryhmässä kehittämissuunnitelma Osallistua kuukausittaisiin kokoontumisiin virastolla (alkuun mahd. hieman useammin) Osallistua projektikoordinaattorin osoittamiin kehittämistehtäviin Dokumentoida tekemäänsä kehittämistyötä (Pedanet)

Palkkio 200€/kk Maksetaan marraskuun 2015 alusta toukokuun 2016 loppuun. (toisin kuin alun perin ilmoitettiin) Mahdollisuus kehittämistoiminnan edellyttämään koulutuksiin ja/tai vierailuihin siten kuin se omalle koululle sopii Mahdollisuus idean toteuttamisen kannalta välttämättömiin hankintoihin

Monilukutaito käytäntöön Helsinki Matkat ja koulutusmaksu kustannetaan avustuksesta Päivärahaa ei makseta Sijaisjärjestelyistä sovittava oman koulun kanssa

Ideointivaihe alkaa nyt Laittakaa ideanne/suunnitelmanne paperille muutamalla sanalla ja tuokaa seuraavaan tapaamiseen Materiaaleja kerätään Pedanettiin sivustolle ”Esi- ja perusopetuksen toimintakulttuurin kehittäminen” Seuraava tapaaminen ja tapaamiset jatkossa