KOHTI VAIKUTTAVUUDEN TODENTAMISTA Voimaa työhön –lautapeliin liittyvät asiakaskyselyt ja tutkimus Mindgame 9.3.2012.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPISKELUA JA OPINNÄYTETYÖTÄ. KIRJASTOALAN MEDIATAIDOT Kirjastopäivät , Seinäjoki Sara Lahtinen, Tradenomi, SeAmk.
Advertisements

TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Apurahakysely kuvataiteilijoille. Kyselyn tarkoitus: Suomen Taiteilijaseura selvitti lokakuussa, millaisia toiveita ja näkemyksiä ammattikuvataiteilijoilla.
Terveys 2000 –seurantatutkimus: fyysisen aktiivisuuden ja kunnon osatutkimus.
Millaisia vastuullisuuskysymyksiä elintarviketuotantoon liittyy ympäristövaikutusten lisäksi ja miten niitä voidaan määrittää? Tiedotustilaisuus ”Miten.
Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Kuulumiskierros Toimintaa Itsensä virittäminen ennen ryhmätilannetta Kotitehtävän läpikäynti Tulevaisuustyöskentely.
Uusi, Innostava, Oivalluksia Synnyttävä VÄLINE TYÖYHTEISÖILLE MYÖNTEISEN TYÖHYVINVOINNIN VAHVISTAMISEEN: Voimaa työhön -lautapeli Mindgame.
Yhteistyöpäivät Helsinki
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Uusi, Innostava, Oivalluksia Synnyttävä MENETELMÄ TYÖYHTEISÖILLE MYÖNTEISEN TYÖHYVINVOINNIN VAHVISTAMISEEN: Voimaa työhön -korttipeli Mindgame.
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Avoin tutkimusdata -tilaisuus
Maunula-talo: Tilojen varaaminen: Varaamo Varausperiaatteet
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Asiakasosallisuuden edistäminen Kokemuksia pelillisestä kehittämisestä
VANHEMPIEN JA LÄHEISTEN TUKEMINEN OSANA SUKUPOLVIEN KETJUJEN VAHVUUDEKSI KÄÄNTÄMISTÄ Läheistyön seminaari Mareena Heinonen, Sannariikka.
Metlan julkaisumittarit
LETKA-hanke vertaa Naseva- käyntien ja Welfare Quality - arviointien tuloksia Mikaela Mughal1, Lilli Frondelius2, Matti Pastell2, Pirjo Kortesniemi 3,
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
2 Persoonallisuutta tutkitaan tieteellisessä ja kliinisessä työssä
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Varjostus Oppia ikä kaikki tarjoaa verkoston jäsenille mahdollisuuden varjostaa kollegaa toisessa oppilaitoksessa. Varjostus on vertaisoppimisen menetelmä.
Riskien arviointi, Oulun eteläinen osakokonaisuus
Työllistymistä edistävän ammatillisen kuntoutuksen toimeenpanotutkimus (TEAK) Kelan työkokeilu, työhönvalmennus ja mielenterveyskuntoutujien työhönvalmennus.
1. Uskontojen maailma Ydinsisältö.
Kumppanuuden monet ulottuvuudet
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Syö aivosi virkeiksi™ -tyhykoulutus
Tervetuloa Innopajaan
Innovaationa toimintamallin parantaminen
Somalialaisten naisten toimintaryhmä Osmos 2010 kevät / SYKSY
Esityksen nimi / Tekijä
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu.
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
ASA ASA rekisteri Laki 716/2000 Vna työhön liittyvän syöpävaaran torjunnasta Laki 717/2001 Syöpäsairauden aineille ammatissaan altistuvien rekisteristä.
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Maakunnille siirtyvät tehtävät ja henkilötyövuodet
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Risto Kuronen Vastuuvalmistelija
Toimintoanalyysin syventäminen – lyhyt kuvaus hankkeesta
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Tuunaus työssä ja vapaa-ajalla ja psykologisten tarpeiden täyttyminen
Yhteinen keittiö -hanke
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Pelaajalle tehtävät ennen fba-tapahtumaa - tunnusten aktivointi huoltajan toimesta - harjoituspäiväkirjan pitäminen.
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
KP OTE Opinnoista töihin
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
VERME - VERTAISMENTOROINTI
Viestinnän työkalupakki
Henkilöstötilanne vuoden lopussa
Myeway ohjeita Valmennuspäälliköille tehtävät ennen fba tapahtumaa - valmentajien ja joukkueenjohtajien lisäys.
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Mitä jokaisen ammattilaisen tulee osata ja tietää nepsystä?
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Yhteinen keittiö -hanke Marttaliitto
Asiakasraatitoiminta Etevassa
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Teollisen suunnittelun vaikuttavuus
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Keitele, Pielavesi, Tervo, Vesanto
Avoimen nuorisotyön arviointiväline: käyttöönotto Lounais-Suomessa (I aalto) Anu Gretschel, Erikoistutkija, FT, Nuorisotutkimusverkosto Pori,
RAI Espoossa
Luonnontiedeaiheinen projekti
Esityksen transkriptio:

KOHTI VAIKUTTAVUUDEN TODENTAMISTA Voimaa työhön –lautapeliin liittyvät asiakaskyselyt ja tutkimus Mindgame

Tavoite asiakaskyselyjen ja tutkimuksen kautta Kerätä asiakaspalautetta pelin kehittämisen ja markkinoinnin tarpeisiin Käytännön toteutus: –VAIHE 1: Yksi ja sama kyselylomake, jonka välittömästi pelin pelaamisen jälkeen pelaajat täyttävät – lomakkeen luominen – deadline:? – vastuuhenkilö:? –VAIHE 2: Pelin ollessa markkinoilla palautekysely sähköisesti, tämän toteutus ideoitava ennen pelin painoa. Tutkia tieteelliset kriteerit täyttävästi pelaamisintervention vaikutuksia työyhteisön/ tiimin myönteisen työhyvinvoinnin kuvaajiin Käytännön toteutus: –OSA 1: Vaikuttavuus tutkimus – 2kk:n tutkimusjakso –OSA 2: Vaikuttavuus tutkimus – kertaluontoinen pelikokemus –OSA 3: Kontrolliryhmä – työhyvinvointiluento ja siihen liittyen samankaltaiset mittaukset kuin osissa 1 ja 2.

”Myönteisen työhyvinvoinnin lisääntyminen ja vahvistuminen vaatii työyhteisössä SANOJA ja niiden innostamina liikkeelle lähteviä TEKOJA!”

Vaikuttavuustutkimus, OSA 1, 2 kk:n tutkimusjakso (päiväkoti Vaahterapuun lapset?) ALKU- MITTAUS 1. PELIKERTA lyhyesti, max. 20min 2. PELIKERTA paneutune, min. 1h 3. PELIKERTA lyhyesti, max. 20min 4. PELIKERTA paneutuen, min. 1h LOPPU- MITTAUS 1vk 2vk1vk 2vk

Alku- ja loppumittaus ALKU- MITTAUS 1. PELIKERTA lyhyesti, max. 20min 2. PELIKERTA paneutun e, min. 1h 3. PELIKERTA lyhyesti, max. 20min 4. PELIKERTA paneutue n, min. 1h LOPPU- MITTAUS Mitattavat muuttujat: 1.Vuorovaikutuksen määrä ja laatu – toisiin työntekijöihin ja esimieheen ? (tuki, palaute, kannustus, arvostus) 2.Työnimu ? (tarmokkuus, uppoutuminen, sinnikkyys) 3.Affektiivisen hyvinvoinnin tuntemukset (Warrin mittari, 14 tunnetta, joista muodostuu 4 summamuuttujaa: Mukavuus, Innostuneisuus, Ahdistuneisuus ja Alavireisyys) 4.Subjektiivinen arvio omasta jaksamisesta ja työhyvinvoinnista sekä sama organisaatio tasolla 5.Arvio pelin pelaamisen vaikutuksesta eri osatekijöihin -TÄTÄ PITÄÄ IDEOIDA TARKEMMIN YHDESSÄ – ELI mihin tavoittelemme pelin pelaamisella olevan vaikutusta, niitä tekijöitä olisi tärkeä mitata.

Jokaisen pelikerran jälkeen lyhyt kysely? ALKU- MITTAUS 1. PELIKERTA lyhyesti, max. 20min 2. PELIKERTA paneutun e, min. 1h 3. PELIKERTA lyhyesti, max. 20min 4. PELIKERTA paneutue n, min. 1h LOPPU- MITTAUS -Ei ole välttämätöntä, tällä voi olla jopa negatiivisia vaikutuksia? -Tämä kuitenkin tärkeä kehittää, sillä se sama kuin yksittäisten pelaamiskokemusten jälkeen

Vaikuttavuustutkimus, OSA 2, kertaluontoinen pelikokemus ALKUMITTAUS 1. PELIKERTA paneutune, min. 1h LOPPUMITTAUS 1pvä2vk

Alku- ja loppumittaus – samalla sapluunalla kuin osassa1? Mitattavat muuttujat: 1.Vuorovaikutuksen määrä ja laatu – toisiin työntekijöihin ja esimieheen ? (tuki, palaute, kannustus, arvostus) 2.Työnimu ? (tarmokkuus, uppoutuminen, sinnikkyys) 3.Affektiivisen hyvinvoinnin tuntemukset (Warrin mittari, 14 tunnetta, joista muodostuu 4 summamuuttujaa: Mukavuus, Innostuneisuus, Ahdistuneisuus ja Alavireisyys) 4.Subjektiivinen arvio omasta jaksamisesta ja työhyvinvoinnista sekä sama organisaatio tasolla 5.Arvio pelin pelaamisen vaikutuksesta eri osatekijöihin -TÄTÄ PITÄÄ IDEOIDA TARKEMMIN YHDESSÄ – ELI mihin tavoittelemme pelin pelaamisella olevan vaikutusta, niitä tekijöitä olisi tärkeä mitata. ALKU- MITTAUS 1. PELIKERTA paneutune, min. 1h LOPPU- MITTAUS

Vaikuttavuustutkimus, OSA 3, kontrolliryhmä – työhyvinvointiluento ja mittaukset ALKUMITTAUS Työhyvinvointi- luento 2h LOPPUMITTAUS 1pvä2vk Alku- ja loppumittaukset samat kuin muissa vai olisiko hyvä olla karsitut?

Yhteistyökumppaniksi UUDEN, INNOSTAVAN, OIVALLUKSIA SYNNYTTÄVÄN lautapelin kehittämiseen

Voimaa työhön –lautapelin tekijäryhmä: Terhi Mets projektin vetäjä työ- ja organisaatiopsykologi, ratkaisukeskeinen työnohjaaja ja valmentaja Susanna Ojalehto projektin graafikko, AD Tommi Rasi työhyvinvoinnin asiantuntija, psykologi, ratkaisukeskeinen psykoterapeutti Toni Mets työterveyshuollon asiantuntija, kognitiivinen psykoterapeutti

Voimaa työhön -lautapeli Myönteisen työhyvinvoinnin kehittämisen työkalu Mets, Ojalehto, Rasi & Mets