Mainonta Brändi -> tunnettu tuote(merkki) Imago -> maine Slogan –> toistuva mainoslause Logo –> tuotteen vaihtumaton tunnuskuva.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Markkinointikampanjan suunnittelu
Voimisteluliiton ilmeen uudistus
Informaatioteknologian instituutti Esityksen tekeminen PowerPointilla Jouni Huotari.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
 myydä jotakin nyt tai myöhemmin  tiedottaa tavaroista, palveluista, aatteista ja ihmisistä  Sen avulla luodaan brändejä eli tavaramerkkejä esim. Coca-Cola.
4H-Yrityksen liiketoimintasuunnitelma
Projektin eteneminen •Ajatus => toteutus •Muodon määrittely •Julkaisulla on aina joku muoto, hyvä tai huono •Valittava: –Kirjaintyypit –Kuvat –Värit –Paperi.
MAINOKSEN LAATIMINEN Aluksi selvitetään mainoskampanjan ja/tai yksittäisen ilmoituksen tavoitteet, tuotteen/palvelun ominaisuudet, kohderyhmä, aikataulu.
Terveysosaaminen ja media
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
Prosessin analysointi ja töiden viimeistely
- vastaajina lehden tilaajatalouksien lukijoita - nettikysely, Digium Enterprise - vastaajia n. 200/tutkimuskierros - taustaryhminä mm. sukupuoli ja ikä.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
MIDTTRAFIK Media-analyysi Ryhmä 2: Annika, Heidi, Minna, Noora, Pauliina & Sampsa Kooste (diaesityksen raakaversio)
Elämän totuuksia (värillinen tausta, teksti tulee ruutuun liikkumalla, musiikkia)
Terveysosaaminen ja media
Visu Visuaalisuus Palvelu noudattaa THL:n graafista ilmettä. Ulkoasun tulee olla selkeä ja herättää luottamusta. Lisäksi työpajakeskusteluissa kuvailtiin.
Akateeminen kirjoittaminen Tiedotteet
N:n tuotteen analyysi ( ) 1
Tupakka mediassa Tupakkamainonta *Keskustelunaiheita *Tehtävät.
Kurssityön laatiminen Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt.
Vaikuttaminen ja vakuuttaminen
Mainoksen erittelyä tekstitaito-kokeessa
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
Äidinkieli 2 Puheenvuoroteoriaa. Puhuminen Seuraavassa yleistä teoriaa, tietoiskuohjeet s. 12.
Graafinen suunnittelu Graafinen suunnittelu on ulkoasun suunnittelua. Se on sovellettu taidemuoto, joka auttaa katsojaa tulkitsemaan viestiä. Graafista.
TE3 MEDIA –TERVEYDEN TUKI JA UHKA Hurtig
Mainonnan vaikutuskeinoja
Ä I 4- KURSSI : KERTAUSTA A RGUMENTAATIO Argumentaatioanalyysissä otetaan huomioon tekstin kirjoittajan teesi eli väite argumentit eli perustelut.
Huomautus: Tämä esite on suunniteltu tulostettavaksi. Ennen kuin ryhdyt tulostamaan korttikartongille, tee koetulostus tavalliselle paperille ja varmista,
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Kaikki keinot käyttöön! Yhteenvetoa tekstien vaikutuskeinoista.
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
Ihminen ja maailma Teksti: Ortoboxi.fi ja Stefan Holm: Kirkon jäsenenä – Oppikirja 9. luokalle, kpl 5 Kuvat:
Yhteenvetoa mediatekstien vaikuttamisen keinoista
Yhteenvetoa mediatekstien vaikutuskeinoista
Aihe? Käyttötarkoitus? Julkaisuyhteydet ja –tiedot? Tekniikka?
Mainostehtävä Suosikkiyhtyeesi on saapumassa Padasjoelle keikalle!
TEKSTINTEKIJÄN KIELELLISET VALINNAT
Mainonnan vaikutuskeinoja
Mainostaminen ja tuote-esittely
Tehtävänanto yleensä jokin seuraavista:
RYHMÄN NIMI? MITÄ RYHMÄ TEKEE? MISSÄ ? MILLOIN? YHTEYSTIEDOT ?
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
AI8 Argumentatiiviset tekstit
Asiatekstien tyylilaji: asiatyyli
YRITYKSENI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Kuvat ja teksti
PIENIÄ TEHTÄVIÄ MAINOKSISTA
Yhteisöllinen innovointi
Vaikuttavan tekstin erittelyä = argumentaatioanalyysi
Kotiessee Ohjeet.
Brändityön merkitys kansainvälistymisessä Sirkku Hahn
OPISKELEN KYSYMYSTEN AVULLA
E-aineistojen saavutettavuus Mitä sisällöntuottajien pitäisi tietää?
Novellianalyysin kirjoittaminen
Yhteenvetoa mediatekstien vaikuttamisen keinoista
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ ON Asko Siukosaaren mukaan
Yrityksen nimi Tuotteet ja palvelut
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
Televisio Televisiosta on monissa maissa tullut nopeasti tärkein joukkotiedotusväline. Mitä etelämmäksi menneen, sitä tärkeämpi mainosväline televisio.
Brändi sosiaalityössä
Sosiaalisen median kuvamalli
Esityksen transkriptio:

Mainonta Brändi -> tunnettu tuote(merkki) Imago -> maine Slogan –> toistuva mainoslause Logo –> tuotteen vaihtumaton tunnuskuva

Mainonnan tyypit -Kaupallinen mainonta -Uskonnollinen mainonta -Poliittinen mainonta

Mainonta Tavoitteet Antaa tietoa Myydä Tehdä uusi tuote tunnetuksi Vahvistaa imagoa/brändiä

Mainokset Printtimainokset Painettuja mainoksia esim. lehdissä TV-mainokset Plakaattimainokset Kadunvarsimainokset, bussien mainokset

Mainokset Yrittävät herättää huomiota Ulkoasun Kielen Koon Äänen Tekstin sisällön avulla Tunteisiin vetoaminen = mielikuvamainonta Tuotteen hinta Tuotteen ominaisuudetJärkeen vetoaminen

Printtimainos Ulkoasun huomionherättäjät Värit fontit (kirjasinkoot) Kuvat Tekstin ja koko mainoksen muotoilu Julkkikset Tunnelma

Printtimainos Kielen huomionherättäjät adjektiivit sanamuunnokset Riimit Huudahdukset Huumori Puhuttelu, kysymykset

TV-mainos Huomionherättäjät -Musiikki -Näyttelijät/suosittelijat -Huumori -Värit -Positiiviset mielikuvat

Tee oma printtimainos Keskity kieleen ja mainoksen ulkonäköön! Työvaiheet (kirjoita pienempään vihkoon) 1.Keksi tuote tai palvelu, jota mainostat (nimi, hinta, kohderyhmä, myyntipaikka, tuotteen ominaisuudet) 2.Piirrä tuotteelle logo 3.Keksi slogan 4.Keksi mainoslause Tee tuotteesta mainos valkoiseen vihkoon. Varmista, että mainoksessa on tarpeeksi tietoa tuotteesta ja se on houkutteleva