Mainonta Brändi -> tunnettu tuote(merkki) Imago -> maine Slogan –> toistuva mainoslause Logo –> tuotteen vaihtumaton tunnuskuva
Mainonnan tyypit -Kaupallinen mainonta -Uskonnollinen mainonta -Poliittinen mainonta
Mainonta Tavoitteet Antaa tietoa Myydä Tehdä uusi tuote tunnetuksi Vahvistaa imagoa/brändiä
Mainokset Printtimainokset Painettuja mainoksia esim. lehdissä TV-mainokset Plakaattimainokset Kadunvarsimainokset, bussien mainokset
Mainokset Yrittävät herättää huomiota Ulkoasun Kielen Koon Äänen Tekstin sisällön avulla Tunteisiin vetoaminen = mielikuvamainonta Tuotteen hinta Tuotteen ominaisuudetJärkeen vetoaminen
Printtimainos Ulkoasun huomionherättäjät Värit fontit (kirjasinkoot) Kuvat Tekstin ja koko mainoksen muotoilu Julkkikset Tunnelma
Printtimainos Kielen huomionherättäjät adjektiivit sanamuunnokset Riimit Huudahdukset Huumori Puhuttelu, kysymykset
TV-mainos Huomionherättäjät -Musiikki -Näyttelijät/suosittelijat -Huumori -Värit -Positiiviset mielikuvat
Tee oma printtimainos Keskity kieleen ja mainoksen ulkonäköön! Työvaiheet (kirjoita pienempään vihkoon) 1.Keksi tuote tai palvelu, jota mainostat (nimi, hinta, kohderyhmä, myyntipaikka, tuotteen ominaisuudet) 2.Piirrä tuotteelle logo 3.Keksi slogan 4.Keksi mainoslause Tee tuotteesta mainos valkoiseen vihkoon. Varmista, että mainoksessa on tarpeeksi tietoa tuotteesta ja se on houkutteleva