Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Mainostaminen ja tuote-esittely

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Mainostaminen ja tuote-esittely"— Esityksen transkriptio:

1 Mainostaminen ja tuote-esittely

2 Parturi-kampaajat:

3 Matkailuala:

4 Kauneusala:

5 Oman mainostekstin teko
Tarkkaile lisää esimerkkejä netistä. Millaisia mainoksia omalta alaltasi löytyy? Missä ne on julkaistu? Mieti, millä mainoksissa myydään Ammattitaitoisella henkilökunnalla? Viihtyisillä tiloilla? Edullisuudella? Tuotteiden monipuolisuudella? Elämyksillä?

6 Oman mainostekstin teko
Valitse parisi kanssa tavara tai palvelu alaltasi. Tehkää siitä kaupallinen mainos, jolla pyritään lisäämään myyntiä. Keksikää mainoslause eli slogan. Valitkaa, millä tavalla mainostatte. Tässä vaihtoehtoja: Mainostetaan yksittäistä tapahtumaa/kampanjaa/alennusmyyntiä/sesonkia Mainostetaan uutta tuotetta/palvelua Mainostetaan henkilökuvalla (ammattilainen tai asiakkaan elämys) Mainostetaan yritystä (esitellään palvelut ja annetaan yhteystiedot) Miettikää myös, miten kuva ja teksti tukevat toisiaan! Käyttäkää tehtävään Wordia, Powerpointia tai vastaavaa ohjelmaa.

7 Tuote-esittely Mainoksessa ja tuote-esittelyssä on paljon samaa: molemmissa myydään niin mielikuvilla kuin faktoillakin. Esittelytaitoja tarvitset erityisesti silloin, kun myyt tuotetta tai palvelua asiakkaalle kasvotusten. Tuote-esittelyssä on tärkeää, että myyjä kertoo vain niistä tuotteen ominaisuuksista, eduista ja hyödyistä, joita asiakas arvostaa asiakas saa kokeilla tuotetta, jos vain mahdollista joskus tuotteen saa jopa kotiin kokeiltavaksi) asiakas saa esittää kysymyksiä, mielipiteitä, vastaväitteitä ja kommentteja jos asiakas ei ole selvästikään muusta kiinnostunut, esittely aloitetaan keskihintaisesta, suositusta tuotteesta asiakkaalle annetaan mahdollisuus valita - myyjä voi esitellä esimerkiksi kaksi tai kolme tuotevaihtoehtoa myyjä visualisoi (näyttää), miten laite toimii tai esittelee eri värivaihtoehtoja esitteestä

8 OEH, ominaisuudet, edut, hyödyt
OEH -analyysi, ominaisuuksista koituvat edut ja hyödyt.  Myyjän tulee asettua asiakkaan asemaan ja esitellä tuotteen ominaisuuksien asiakkaalle tuomia hyötyjä.  "XXX- ilmalämpöpumpun ansiosta sähkölasku pienenee jopa 50 %. Lisäksi ionisaattorisuodattimen ansiosta huoneilma pysyy puhtaampana..."

9 Mitä hyötyjä tuote tarjoaa asiakkaalle?
Tyypillisimpiä ovat rahan säästö ajan säästö terveellisyys turvallisuus mukavuus mielihyvä Tuotteen laatu on osattava perustella, sillä pelkkä "tämä on korkealaatuinen tuote" ei riitä (kukapa nyt asiakkaalle ainakaan tietoisesti huonoa laatua möisi?).

10 Taattua laatua Laatua voi olla käytetty raaka-aine
tuotteen käyttöominaisuus (esim. helppohoitoisuus; paperinarumatto ei pölise) ympäristöystävällisyys (noh, kaikki eivät siitä välitä!) helppokäyttöisyyskin voisi olla laatua esim. mukavuutta rakastavalle Esimerkiksi puhelimen GPS-sovellus: Tuoteominaisuus Edut asiakkaalle Hyödyt asiakkaalle Känny-GPS ei enää karttoja autoon ei erillistä navigaattoria ääniopastus helppo ottaa mukaan yksi laite riittää rahan säästö mukavuus ajan säästö turvallisuus monikäyttöisyys


Lataa ppt "Mainostaminen ja tuote-esittely"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google