Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAnna-Leena Halonen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Tupakka mediassa Tupakkamainonta *Keskustelunaiheita *Tehtävät
2
Ruoditaan tupakkamainoksia Jakaudutaan pienryhmiin. Kukin ryhmä analysoi 1-2 kansainvälisissä lehdissä ilmestynyttä mainosta. Tulkinta esitellään muulle toisille ryhmille. Mainoksia voi tarkastella esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla: –Houkuttelevatko mainokset tupakoimaan ? –Miten kuluttajia, esimerkiksi nuoria houkutellaan tupakoimaan? Millaista elämäntyyliä, mistä mainosten elämäntyyli rakentuu? –Millaisia hahmoja mainoksissa esiintyy? Mitä rooleja luodaan?
3
Ruoditaan tupakan vastaisia mainoksia Tupakkamainosten analysoinnin vastapainoksi arvioidaan tupakoinnin vastaisen viestinnän maailmoja. Kukin ryhmä voi ottaa analysoitavaksi yhden mainoksen tai verkkopalvelun. Analyysi esitellään muulle ryhmälle. Mainoksia voidaan tarkastella esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla: –Miten nuorille viestitään tupakan vaaroista? –Onko mainos uskottava? –Millaista elämäntyyliä, mistä mainosten elämäntyyli rakentuu? –Millaisia hahmoja mainoksissa esiintyy? Mitä rooleja luodaan? Ilmoituksia ja saitteja: www.smellypukinghabit.com www.thetruth.com www.lsc.com/tobacco
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.