Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Terveysosaaminen ja media
2
Terveyskasvatus Terveyden edistämistä sekä kasvatuksen että viestinnän keinoin Koti, koulu, järjestöt, media Valistus: kohteena suuret joukot (kampanjajulisteet) Nuoret, tupakoitsijat jne. Opetus: kohteena tietty opiskelijaryhmä Neuvonta on henkilökohtaista
3
Terveysosaaminen Tiedot Taidot Arvot ja asenteet
Sosiaaliset vuorovaikutustaidot kyky tunnistaa ja hallita tunteitaan Itsehoito ja ensiaputaidot Arvot ja asenteet
4
Terveys- käyttäytyminen
Valinnat ja tottumukset Tiedostettua ja tiedostamatonta Elämäntavat Ratkaiseva merkitys yksilön terveyteen ja elinikään
5
Hyvinvointi ja turvallisuus
Minä olen ok! Terve itsetunto, myönteinen minäkuva, terveys, sopeutumiskyky, oman seksuaalisuuden hyväksyminen ja haltuunotto
6
Hyvinvointi ja turvallisuus
Sinä olet ok! Perhe, ystävyys, suvaitsevaisuus, sosiaaliset verkostot, yhteisöllisyys, kumppanuus, rakkaus
7
Hyvinvointi ja turvallisuus
Elämäni on ok! Elämänilo, tyytyväisyys, myönteisyys, mielenrauha, turvallisuuden tunne, itsensä toteuttaminen
9
Terveyteenkin voi sairastua
Terveysterrorismi Kieltää elämän nautinnot
10
Medialukutaito Kyky käyttää medioita ja tulkita niiden sisältöjä
Tiedotus markkinointiviestintä
11
Uutiset kertovat ajankohtaisista ilmiöistä
Luotettava tutkimus on lukuisten eri tutkimusten summa Ikävät asiat lietsovat pelkoa
12
Mainonta herättää mielikuvia
Mainokset ja kampanjat ovat kuvallista viestintää Mainosten kuvan koko, rajaaminen, sommittelu, kuvakulma, valaistus ja värit tarkkaan harkittuja Vetoaa tietoon, tunteisiin ja toimintaan
13
Tiedon arviointi netissä
Onko teksti asiantuntijan kirjoittama? Onko tieto ajankohtaista? Tiedon päivittymistiedot Mikä on kirjoituksen tarkoitus? Onko kyseessä mainos, mielipidekirjoitus vai pyritäänkö riippumattoman tiedon välitykseen? Kuka rahoittaa sivustoa? Voiko viitteet ja lähteet jäljittää helposti
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.