Ollaan hyvää pataa ja menestytään Tarja Haranen Turun ammatti-instituutti aikuiskoulutus (02) 2633 4777.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
15 tekijää menestykseen - Miksi jotkut koulut, yritykset ja urheiluseurat menestyvät odotettua paremmin? This template can be used as a starter file for.
Advertisements

Sijaisvanhemmuus ja henkinen hyvinvointi. 1.Palauta usein mieleesi, ettet ole syypää lapsen ongelmiin, et ole niistä vastuussa, mutta voit toimia ensisijaisena.
Työrukkaset heilumaan ja nuorisotyöttömyys kuriin.
Laatua ammattitaitoisesti ja yrittäjähenkisesti Pellervo-päivä Outi Huusko.
Mikään ei ole arvokkaampaa kuin tämä päivä
Ajatuksia elämästä..
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Asiakkuudet luovalla alalla
Kulttuuri- ja nuorisoalojen kunta- ja järjestötoimijoiden koulutus- ja verkostoitumispäivä Yhteisöllisyys ja hyvinvointi Hannu Kareinen.
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela
Yritystoiminnan raportti
© Stuba Nikula, Kiinteistö Oy Kaapelitalo, , 5 HEHTAARIA KULTTUURIA 250 VUOKRALAISTA 16.
MIELIPIDEKYSELY SOSIAALI- JA TERVEYSPALVELUJEN TUOTTAMISESTA elokuu 2008.
”Eli sillon lähtee uimahallille ja ui kilometrin”
Helsingin käsityö- ja teollisuusyhdistys ry Helsingin Käsityö- ja Teollisuusyhdistys ry on perustettu vuonna Käsityöyrittäjyys on pohjimmiltaan yhä.
Lapselle hyvä päivä tänään
Ann Selin Parempi Suomi-seminaari Työntekijän asema tulevaisuuden työelämässä Puheenjohtaja Ann Selin.
Teemaryhmä Opintoasiainpäivät Sihteeri Tuula Kivistö
Juhani Tamminen ProAkatemialla vierailu 2014
Yritysvastuu sosiaalialalla Perustietoa yritysvastuusta | Aino Närkki 1.
Ajatuksia oppimisesta
TYÖHYVINVOINTI- MITÄ SE ON VAI ONKO SITÄ?
Roolikarttani - nykyisyys Tärkeimmät työroolini asiantuntija- näkökulmasta: – Yksikön perustyöntekijä – Alainen – Moniammatillisen tiimin jäsen – Työkaveri.
Protomo Uusi suomalainen innovaatioapparaatti Petri Räsänen Hermia Oy.
TYÖSUHTEEN ALUSSA: Työelämän pelisääntöjä
OPETTAJUUS MUUTOKSESSA Ympäristö muuttuu, muuttuuko opetus? ”Luokan tulisi olla kuin urheilujoukkue: Opettaja on valmentaja ja oppilaat pelaajia” (Amissäätöö-hanke.
A SIAKAS YKKÖSEKSI Feargal Quinn. F AKTAT KIRJASTA Kirjoitettu 1990 Kirjoittaja Feargall Quinn Kirjoittaa omakohtaisesta kokemuksesta Perustanut ruokakauppa.
Menestystä yrittäjälähtöisyydellä ja yhteistyöllä Kunnan elinkeinopoliittisen ohjelman työkirja Osa: Tausta-aineisto.
© Turun Oppisopimustoimisto 2009 Nappaa Nuori Töihin oppisopimuskoulutuksella Varsinais-Suomessa joka kolmas päivä yksi nuori työllistyy oppisopimuksella.
Osmos-loppupuheenvuoro Riitta Vartio. mitä kuulin tänään?
Me. säätiö © 2015 Me-säätiö Me-säätiö Ulla Nord.
VEROHALLINTO ESITTÄÄ Uusi yrittäjä pulassa Pimeä työ pettää Sinä valitset! 1.
TEKNISEN KONSULTOINNIN TOIMIALARAPORTTI Timo Metsä-Tokila.
Timo Katajainen Tampere Kummiyritystoiminta Liedossa.
Koulutusyhteistyöpäivä Henkilöstöjohtaja Timo Tammilehto.
Lastensuojelun perhetyö Imatran kaupunki Hyvinvointipalvelut.
Rovaniemi Jatkuvan kehittämisen ja osaamisen merkitys yrityksen tulevaisuudelle Pasi Pentikäinen / Pentik Oy.
Ylemmän toimihenkilön rooli Suomen tulevaisuuden menestyksessä Ole Johansson puheenjohtaja, EK.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
SUOMEN SOSIAALIPSYKIATRISTEN YHTEISÖJEN KESKUSLIITON KOULUTUSPÄIVÄT
19 Yritys tavoittelee voittoa s
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
Kotka Suomen Romanifoorumi.
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
21 Kansantalous on koko Suomen talous s
HINNAN MAKSAMINEN SOPIMUKSESTA
Ydinviestit Ihmiset pärjäävät paremmin arjessa, kun heillä on riittävät voimavarat toimia ja ottaa vastuuta elämästään. Ammattihenkilöt tarvitsevat mahdollisuuden.
Mikään ei ole arvokkaampaa kuin tämä päivä
Arvio maan hallituksen 8. 9
Asiakkaan valinnanvapaus
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
Yritystuet ja yritysten kansainvälinen kilpailukyky
Työpäivän kokeminen kuraa vai kivaa?
Päätösitsearviointi Nimi: Ryhmä: Päivämäärä:
SADUTUS Ruut Ruokonen 2013.
Elämää yhteisöstä – kasvua yrityksistä Juupajoen kuntastrategia 2025
NET – Nivelvaiheessa erityistä tukea - koulutus 6 op
Miten Turussa edistetään hvvinvointia ja ehkäistään syrjäytymistä?
Matkailuohjelma – ohjausryhmä V2.0
Tulevaisuuden osaamistarpeet ja työelämän muutos
Urheilun ja liikkumisen valmiudet ja ominaisuudet Psyykkinen valmennus Itsetunto ja itseluottamus Paula Arajärvi ja Terhi Lehtoviita.
CoCreativeProcess ™ ©Terhi Takanen CoCreators Oy 2009
Yrityskuva ja viestintä
Yritys CableX on 2008 perustettu sähkökomponenttien ja kaapeleiden maahantuontiyritys. Yritys perustettiin alan kokeneiden ammattilaisten palavasta intohimosta.
Brändi sosiaalityössä
Myyntikanavien… …kaivelua.
Miten sosiaalityöllä tulisi vastata asiakkaiden tarpeisiin?
Avoimen tuotteenhallinta
Esityksen transkriptio:

Ollaan hyvää pataa ja menestytään Tarja Haranen Turun ammatti-instituutti aikuiskoulutus (02)

PALVELUN LAATU Ilo palvella - ilo osoittaa vieraanvaraisuutta ”Vieraanvaraiset ihmiset pääsevät taivaaseen. Taivas on siis täynnä kunniakrouvareita ja muita palvelualan ihmisiä. Yhdessäolo on mukavaa ja siksi ihmiset ovat muuttaneet kaupunkeihin elääkseen yhdessä,. Voidakseen olla vielä läheisemmin yhdessä, he ovat perustaneet kaupunkeihinsa kievareita, majapaikkoja ja kapakoita”. (02)

Hyvä palvelu – mitä se on? Asiakkaan kohtaamista palvelutapahtumassa Henkilökohtaista viestittämistä Tervehtimistä ja hyvästelemistä Sanatonta viestintää Aikataulussa pysymistä Luottamuksen säilyttämistä Hyvän tunnelman luomista

Ihmiseltä ihmiselle Palvelussa on järjen lisäksi kysymys myös tunteesta. ”Ilme tarttuu. Tunne kopioituu. Hymy ei maksa mitään.” Palvelu on ainutkertaista. Se kulutetaan tässä ja nyt

Miten tuotetaan laadukkaita palveluja? Annetaan asiakkaan äänen kuulua Pyydetään palautetta Opitaan palautteesta Hyödynnetään palaute toiminnassa Palkataan laadukkaita palvelujen tuottajia

Miten palkataan laadukkaita palvelujen tuottajia? Yrityskuva ja maine luodaan yrityksissä. Hyvää mainetta ei luoda tavoitteilla eikä julistuksilla, vaan koko yrityksen tavalla toimia.

Yrityskuvaan ja maineeseen vaikuttavat: YRITYKSEN MAINE ON SUURI KILPAILUVALTTI Yrityksen julkinen kuva; MIELIKUVAT, TARINAT Yrityksen taloudellinen menestys Johtamistapa Tunteisiin vetoavuus Kiinnostavuus Yleinen toimintatapa

Palvelukyky Palvelu on asenne Palvelu on koko elämän tarkoitus Palvelutapahtumassa kaiken keskipisteenä on asiakas Ratkaisevassa asemassa positiivinen ote työntekoon – asenne ratkaisee

Pienet asiat tekevät suuren vaikutuksen Pienet asiat välittävät viestin; haluamme olla ammattilaisia Ainoa tapa ennakoida tulevaisuutta, on luoda se itse Voimme parantaa ja tehostaa nykyistä palvelutasoa huomattavasti: kilpailukyky paranee kilpailijoidenkin on pakko toimia

(02) Tekemisen meininki!

PALVELEVAT YRITYKSET Voittoa tavoittelevat yritykset Voittoa tavoittelemattomat yritykset Molemmat tarvitsevat pysyvän tarkoituksen Molemmille ratkaisevan tärkeää sosiaalinen perustehtävä Molemmilla tarve muuttua maailman muuttuessa

Olemassa olon oikeutus Yleishyödylliset yritykset perustetaan usein tietyn ongelman ratkaisemiseksi Monet yritykset perustetaan loistoidean tai markkinamahdollisuuden hyödyntämiseksi PERUSTEHTÄVÄ MIELESSÄ SOPEUDUTTAVA RAJUIHIN MUUTOKSIIN JA KIRISTYVÄÄN KILPAILUUN!

Julkinen sektori työnantajana Hyvin toimivat ja ammattitaitoisesti tuotetut julkiset palvelut luovat toimintaedellytyksiä elinkeinoelämälle. Yrityksen menestys riippuu työntekijöiden suorituksista.

Miksi joku onnistuu työsuorituksessa ja joku toinen taas ei? Kyvyt Ponnistelun määrä Halusta palvella Avoimuudesta ja luottamuksesta Palautteesta ja palkitsemisesta Työstä nauttimisesta

Miksi yrityksissä ei poksautella samppanjapulloja? Moitteettoman oleskelun kulttuuri; kun ei tee mitään, ei tee myöskään virheitä. Ei investoida, ei innovoida, ei vallata uusia markkinoita. Ei kehitetä uutta ja uudenlaista toimintaa. KARSITAAN KULUJA!

Muistatko? Kilpailu tulevaisuuden osaajista – esim. kunnat tarvitsevat 2010 mennessä uutta ammattilaista! Palvelualat ratkaisevat Suomen työllisyys kysymyksen.

Palveluyrityksen avain menestykseen: Pätevä ja erikoistunut henkilöstö Parannettava työnantajakuvaa Luotava hyviä käytäntöjä Pyrittävä erottumaan

Mitä tarvitaan? Tarvitaan luovuutta ja innovatiivisuutta. Tarvitaan uusia palveluita, joustavia työaikoja, joustavaa työyhteisön toimintaa. Tarvitaan palvelutuotannon ongelmien ratkaisemiseksi rohkaisua ja tukea sekä tavanomaisesta poikkeavaa ajattelutapaa. Tarvitaan osaavaa henkilöstöä.

Pidä hatusta kiinni …sillä elämä on matka ja juuri nyt me olemme matkalla kohti parempaa minää ja uusia kokemuksia. Olennaista on tietää, minne olemme matkalla ja miten teemme matkastamme mahdollisimman monipuolisen. Yksi on ylitse muiden; ihminen, joka on tulevaisuuteen orientoitunut. Ilman tulevaisuutta ei toiminnalla ole merkitystä tai mieltä

Ajan kolme ulottuvuutta Menneisyys Nykyisyys Tulevaisuus Tehdään yhdessä laadukkaiden palvelujen tulevaisuus – onnellisten, menestyvien yritysten tulevaisuus.