Ajattelu ja oppimaan oppiminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPETUSSUUNNITELMA KOULUKOHTAINEN
Advertisements

OHJAAMINEN.
Psykologian kertauskurssi Olli-Jukka Jokisaari 2010
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
Minä oppijana 1 ov..
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Seurakuntien varhaiskasvatuksen neuvottelupäivät "Kirkko iholla"
SMART Alanko, Jacoby, Silander, Kainulainen Miksi?
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
Ajattelu ja oppimaan oppiminen Oppimisvahvuuksien ja -heikkouksien tiedostaminen Tutkiva ja luova työskentelyote Yhdessä oppiminen Luottaminen omiin näkemyksiin.
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
O PPIMISYMPÄRISTÖLÄHTÖINEN SUUNNITTELU KIRKOU - Kirjasto, koulu ja koulukirjasto –hanke Tutkivaa ja oivaltavaa oppijaa yhteistyössä tukien!
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Opetuksen eheyttäminen ja monialaiset oppimiskokonaisuudet OPS 2016
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset Katrina Vartiainen.
Tulevaisuus … Tieto – tiedon käyttö Oppiminen Yksilölliset opintopolut Elinikäisen oppimisen avaintaidot Geneerinen kyvykkyys Verkostoyhteiskunta.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Pornaisten OPS-veso mika waltarin koululla
Ops 2016 ja arviointi.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Didaktiikkaa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Oppiaine-kokonaisuus
Ops seminaari Askola.
TASO 2 SISÄLTÖALUE 2 Teema 2 Osaamistavoite 2 4. oppisisältö: ”Eri ominaisuuksien perusharjoitteiden oikeat suoritustekniikat” Taitoharjoittelun tunnuspiirteet.
7. osallistuminen, vaikuttaminen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen - Vapaus tuo vastuuta → sääntöjen, sopimusten ja luottamuksen merkitys kaikissa.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Pedagoginen muutos Mitä se meiltä edellyttää?. Case Finland 2016 Yleinen osaamistason lasku, osaamisen polarisoituminen Matematiikan osaamistason lasku.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
OPS 2016 Kunnan strategia Opetussuunnitelman perusteet Kunta KeSu.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Vanhempien mielipiteitä
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
Ops-iltapäivä
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
Tervetuloa! OPS 2016.
© Petteri Elo OPS-koulutus 2016
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
HS HS Onko koulunkäynti nyt pelkkää projektia ja teemapäivää Onko koulunkäynti nyt pelkkää projektia ja teemapäivää? Vai riittääkö yksi.
Vanhempainilta
Hermolle-koulutus: suomen kielen ja kirjallisuuden opetus (25 op)
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Nopolan koulu Opettajien veso
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
Lecture series – lean in office and knowledge work
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Uudet opetussuunnitelmat – oppiminen muutoksessa?
Oppiminen.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Liikunnan Perusopinnot
PEDAGOGINEN DOKUMENTOINTI
Kisällioppiminen Perusoletus: kulttuuri määrittelee
Liikunnan Perusopinnot
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Esityksen transkriptio:

Ajattelu ja oppimaan oppiminen OPS 2015 Ryhmä 1 Charlie and angels

Pääpointti Ajattelun ja oppimisen taidot muodostavat perustan muun osaamisen kehittymiselle ja elinikäiselle oppimiselle. Aivot käyttöön

Miten Tutkiva ja luova oppija, passiivisesta oppijasta aktiiviseksi. Jokaista oppilasta autetaan tunnistamaan oma tapansa oppia ja kehittämään oppisstrategioitaan.

Tavoite Elinikäinen oppiminen

Miten tämä tulee näkymään eri aineiden opetuksessa Vastuu enemmän oppilaalle Vuorovaikutteisuuden lisääntyminen Vaihtelevat oppimismenetelmät Tietojen, taitojen ja oman toiminnan arvioinnin lisääminen. Yksilöllisen ja tavoitteellisen palautteen antaminen lisääntyy.

muutokset Erilaiset oppimisympäristöt, muunneltavuus tarpeen mukaan esim. tilat Oppikirjojen käytön merkitys vähenee, (mutta ei saa loppua kokonaan!) Oppiainerajat hälvenevät

Miten edelliset tutkimukset näkyvät? Kaikki poiminnat näkyvät teemassa.