Sisäisen viestinnän merkitys työyhteisölle Tekijät: Jukka Hietaharju Pekka Kukkola RAT7SN2.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
HALLITUKSEN JÄSENTEN TEHTÄVÄT YHDISTYKSESSÄ
Advertisements

KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
Viestintä, tiedottaminen ja vuorovaikutus
Mäntsälän Kokoomus ry Toimintasuunnitelma 2014
Hyviä käytäntöjä ja sudenkuoppia Marjo Uotila, Järvenpään lukio
Tiedonsiirronperusteet
Kaupan näkökulma logistiikkaketjun toimivuuteen Ok Arinan marketkauppa Arto Mustonen.
kielten keskus Virkakieli ymmärrettäväksi - virkakielityöryhmän esitykset Meneekö viestisi perille? -seminaari Ulla Tiililä Kotimaisten.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Tutorin muistio Tutor on ryhmän toiminnan asiantuntija. Ei siis välttämättä sisältöasiantuntija. ohjaa ja auttaa opiskelijoita näkemään aihetta eri näkökulmista.
Helmet verkkoon - hankekoulu: Työpaja hanketoteuttajille ja - rahoittajille Kati Keronen Differo Oy klo 9-12.
Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta
Hoitajan ja muistisairaan välisen vuorovaikutuksen tukeminen
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut UKJ tavalla tai toisella - viestintä Minna Kivinen Tietojärjestelmäasiantuntija UKJ-ohjausryhmä
Liikkeenjohdon semiotiikkaa
Taabor 2013 NU12. Arviointi  Mikä oli tämän ryhmän vahvuus tässä tapahtumassa?  Missä ryhmällä olisi ollut eniten kehittämistä?  Miten yhteistyö Nurmijärven.
Lions Clubs International  Lohkon puheenjohtajan koulutus.
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
PEREHDYTYS JA TYÖHÖN OHJAUS
Opetussuunnitelmaviestintä Merkki ja merkitys - Viestinnän yleinen teoria Jukka Savilampi 2005.
Opit Ops-prosessissa Mikä ja miksi ?. Mikä on Opit? Opit on Wsoy:n tekemä Internetissä toimiva avoin oppimisympäristö, joka sisältää Wsoy:n tuottamaa.
Miten sisäilmaongelmi a ratkotaan? Yhteysopettajaseminaari
Professori Pekka Kauppi, Bio- ja ympäristötieteiden laitos, HY: Miksi yliopistotutkija tallentaa julkaisuarkistoon? JULKAISIJAN ILTAPÄIVÄ 2007 Julkaisuarkistojen.
Esimiesviestintä.
Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä
Nuorisopalveluiden tavoitetila
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Kirjastopalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö 1.Päivitetään keskeiset palveluketjut 2.Palveluketjut toimivat osana.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous
Etäopetuksen pedagogiikkaa Katrina Vartiainen. Käytänteitä  Opettajalla vain etäoppilaita yhdessä koulussa  Opettajalla etäoppilaita kahdessa tai useammassa.
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Työhyvinvointikysely 2010 Teknisen tuotannon liikelaitos Raportoinnin tulokset
Kurssityön laatiminen Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
TIPTOP-projektin kartoituksen vaihe korkeakoulujen tietomallin muutostarpeiden osalta Petri Heinonen Juha-Pekka Pihlajakoski Lauri Stigell Opi-Synergia.
Palautteenanto työpaikalla
Tieteentekijän peruskurssi Syksy 2012 Ryhmät 1-3.
Palautteenanto, puuttuminen ja puheeksi ottaminen:
Julkaisu ja viestintä -vahvuusalue Tavoitteet Tavoitteena on edistää koulutustutkimuksen ja sen tulosten tunnetuksi tekemistä sekä laitoksen.
Verkkotoimituskuntien yhteinen kokous Kehittämiskohteita Opetustoimen viestintä Yhteistyön kehittäminen Tiedotuskanavien valinnat Tiedotuskäytännöt.
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
SF 2007 (T.Hopeavuoren materiaali & Tekniikan viestintä) TYÖELÄMÄN ARKIVIESTINTÄ Vastaanottaja- ja tilanneanalyysi.
TN Puhetaito on hankittu taito Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia. Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia.
Sisäisen viestinnän merkitys työyhteisölle
Kriisiviestintä Aho-Vinkka, Bolszak, Purola. Määritelmä Yksinkertaisimmillaan nopeutettua perusviestintää Organisaatioviestinnän erikoistilanne Kriisiviestintä.
TYÖNANTAJA - TYÖNTEKIJÄ
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
KyAMK:n yhteinen sisäinen viestintä Vastuut, prosessit, ohjeet, seuranta ja ajankohtaista Viestintätiimin työpaja Riitta Leviäkangas.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
T Tietoliikenneverkon ja sähköpostin käytön ja valvonnan yleisohje Lisätietoa: intranetista: hakusana ’tietoturvallisuus’ Vastuuhenkilö N.N., yhteystiedot.
OPISKELIJOIDEN LAATURYHMÄT HUMAKISSA Hannu Sirkkilä Yliopettaja, laatuvastaava.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Uusien toimijoiden koulutus Hallituksen toiminta, oikeudet, velvollisuudet, toimihenkilöiden tehtävät Markku Tikkanen ja Kirsi Contursi.
KOKOUSTAITO Oletko koskaan osallistunut kokoukseen?
Miten kokous sujuu? Miten saan näkemykseni esille?
RYHMÄ Ryhmäprosessin vaiheet Ohjaajan rooli prosessin eri vaiheissa
LANDSKAPSREFORMEN I ÖSTERBOTTEN | MAAKUNTAUUDISTUS POHJANMAALLA
Onnistuneen tietovarastoprojektin edellytykset
Iitin Reserviupseerikerho ry.
Työelämän tekstejä sähköposti.
Työhyvinvointi JOULUKUU.
Suomen Jääkiekkoliitto
Yhteistoiminnallinen kokous
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
opiskeluorientaatio (+)
katse eteenpäin: ChangeDay2016
Melindan laatuohjelma Lähtotietokyselyn tulokset ja toimenpiteet
If Yrityskansio Työtapaturmista ilmoittaminen
Asiakasraatitoiminta Etevassa
Esityksen transkriptio:

Sisäisen viestinnän merkitys työyhteisölle Tekijät: Jukka Hietaharju Pekka Kukkola RAT7SN2

Mitä on sisäinen viestintä Työntekijä-työntekijä Esimies-työntekijä Esimies-esimies

Merkitys Ylläpitää ja parantaa työmoraalia Selkeyttää toimintaa

Yhteistoimintalaki Vähintään tiedotettava ◦ Taloudellinen tilanne ◦ Henkilöstöasioiden muutokset ◦ Palkkatilastot ◦ Tilinpäätös

Aiheet Kokouskutsut Työaika-asiat Projektit Työohjeet Muutokset Palautteet Tiedottaminen

Viestintäkanavat Sisäinen verkko Sähköposti Ilmoitustaulu Paperitiedotteet Henkilöstölehdet Keskustelut Kokoukset

Ohjeet esimiehelle Asiallinen ilmoittaminen Selkeät viestit Riittävän ajoissa Positiiviset ja negatiiviset asiat käsiteltävä

OAMK sisäinen viestintä Mitä puutteita ilmoittamisissa? Mikä toimivin viestityskanava? Mitkä viestit tulee perille?