24.8.2004 Osaakko nää Optimmaa?. 24.8.2004 ihmis-, oppimis- ja tiedonkäsitykset muuttuneet opiskeluesteiden vähentäminen opiskelijoiden ja opettajien.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Marratech Käyttöohjeita. Ellei bookmarks –listassa ole haluttua palvelinta, osoitteen voi kirjoittaa suoraan osoiteriville:
Advertisements

Moodle verkko- oppimisympäristö Lyhyt johdatus kuvien avulla Lähde: Tem Valtosen PP-esitys Vetu 7 -koulutuksessa.
1. Lukupiiri: Tehtävien purku
Sähköpostiviestien uudelleenohjaus ohje Maks Larionov DP11LA.
Mobiilioppimisen mahdollisuudet äidinkielen ja S2:n opetuksessa
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi foorumi ja kuinka kommentoida foorumiin. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Erilaisia kurssityyppejä ja työkaluja niiden toteuttamiseen Moodlessa Moodle-on-Demand –hanke Olli Ruohomäki.
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
QR- koodit ja mobiilitentti
Kansalaisvaikuttamisen verkkokurssi
AVARUUS Tutkiva oppiminen
Opetusprosessi Opettaja TVT Yksittäisen kurssin tarkempi suunnittelu
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
For learning and competence Kuinka käytän sähköistä Optima- ympäristöä – perusteita tutkintotoimikuntien Optima- työskentelylle Tim Lamminranta
VOA-oppimispäiväkirja
INFORMAATION KERÄÄMINEN (OPISKELIJOILTA) VERKOSSA
Internet-viestintä on helppoa! Käyttökuvaus 4.0
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Minä oppijana 1 ov..
Eemeli Pulliainen. 1.Käytä Internet Explorer-selainta 2.Menee sähköpostiisi ja etsi kyseinen kohta OHJEET.
Mitä Student Life on? Student Life on Jyväskylän yliopiston ja jyväskyläläisten kumppaneiden luoma toimintamalli, jonka fokuksessa ovat yliopistomme.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Sähköpostin uudelleenohjaus Eetu Maukonen. Avaa selain Etsi sähköpostistasi kyseinen kohta Asetuksista etsi ”Säännöt” ja klikkaa uusi sääntö Sieltä valitse.
 Käytä Internet Explorer-selainta. Valitse selaimeksi Internet Explorer.
Sirpa Eriksson, Harri Mustonen Tampereen yliopiston normaalikoulu Mobiilioppimisen mahdollisuudet äidinkielen ja S2:n opetuksessa.
Taabor 2013 NU12. Arviointi  Mikä oli tämän ryhmän vahvuus tässä tapahtumassa?  Missä ryhmällä olisi ollut eniten kehittämistä?  Miten yhteistyö Nurmijärven.
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
MONKEY 2008 JA OPTIMA OPPIMISYMPÄRISTÖ Aloitusseminaari Juha Knuuttila Miksi käytämme Optimaa ? Mitä Monkey 2008 kansiossa on? Miten Monkey.
Käyttöohje: Kuinka lisätä käyttäjä ryhmääsi. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Edusaimaa-opetusverkko HarjoitustyönHarjoitustyön esitys.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Monenlaiset oppijat verkossa Anne Rongas. Tämän esityksen laati Anne Rongas Töissä Kotkan aikuislukiossa (opo, ope) aikuiskasvatustieteilijä, maalaisihminenAnne.
Kumppanuusverkoston strategia /
Kuinka tehdä blogi o365:ssä
Someoppaita – step by step Twitter AVO-hanke Creative Commons Nimeä-Tarttuva 3.0 SuomiNimeä-Tarttuva 3.0 Suomi.
ASIANTUNTIJUUS & OPINNÄYTETYÖ Työelämän asiantuntijuutta ei voi määritellä yksilön prosessina vaan oleellista on se, että yksilö osaa suhteuttaa oma osaamisensa.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Palaute laskinkurssista "Pitkää matematiikkaa graafisella laskimella TI-86” Toholammin lukiosta Perhoon
Digitaalinen signaalin käsittely, 2 ov
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Hiusalan - tutkintotoimikunnan Pikaohjeet OPTIMAn käyttöön
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Sähköisiä testejä Martinlaakson lukiossa
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka
Vuorovaikutusta verkossa Käynnistäminen Ohjaaminen Arviointi Sari Koski-Kotiranta.
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Etäopetuksen avustajien koulutus Asialista O Esittelyt ja yhteystiedot O Etäopetus Turussa O Connect Pron lyhyt esittely O Etätunnin.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Monivalintatehtävät arvioinnin välineenä matemaattispainotteisella massakurssilla Jukka Parviainen, Yliopisto-opettaja, Informaatiotekniikan.
PADS –ohjelmiston asetukset: Ohjeet kirjaston luontia ja ylläpitoa varten sekä varmuuskopiointi HUOM !!!! Kaikki piirilevysuunnittelu uudella PADS –versiolla.
Ops seminaari Askola.
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
© Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus ( Sami Paavola Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus.
Markku Lang Neljännet valtakunnalliset virtuaalikoulupäivät Opettaja digitaalisen oppimateriaalin käyttäjänä/ laatijana  vähintään.
Luokan OneNote - muistikirja Jatko Sisältö 1. Apuohjelma 2. Työpöytäversio ja synkronointi 3. Materiaalin lisääminen muistikirjaan (PDF, Powerpoint,
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
Osaakko nää Optimmaa? ihmis-, oppimis- ja tiedonkäsitykset muuttuneet opiskeluesteiden vähentäminen opiskelijoiden ja opettajien.
Korppi ohjauksen välineenä (Ehops)
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
Quizlet-sovelluksen käyttöopas
Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-
WinOodi versio 4.9 OPIT/Katri L
Esityksen transkriptio:

Osaakko nää Optimmaa?

ihmis-, oppimis- ja tiedonkäsitykset muuttuneet opiskeluesteiden vähentäminen opiskelijoiden ja opettajien välinen vuorovaikutus yksilön mahdollisuus hallita, jäsentää, dokumentoida ja havainnoida omaa oppimisprosessia monipuolinen materiaalipankki Miksi verkossa???

Opiskelijoiden kommentteja ” Parasta kurssissa ovat olleet itsenäinen työaika, tehtävien monipuolisuus, tutoreiden kommentit suoritetuista tehtävistä ja kurssikavereiden kirjoitukset.” “ Tämä Optima toimi loistavasti siten, että pystyi vaivattomasti menemään viestien ja tehtävien teossa eteenpäin.” ” Parhainta on ollut se, että ei ole tarvinnut istua tunnilla, vaan on saanut tehdä tehtäviä silloinkun on ehtinyt.”

Käyttäjätunnus: Matti Meikäläinen Salasana:matti

Kynä - Muokkaa Mutteri – dokumentin tiedot, asetukset, lukuoikeudet Huutomerkki – Uusi viesti Kirjekuori – keskustelualue Kansio – opiskelumateriaali, materiaalipankki Symbolit Laatikosto – työtila, opintojakson materiaalipankki

Kansiot Esittelyt Harjoitus

Kaikki näkevät viestit Kaikki voivat vastata esitettyihin kysymyksiin :jaettu asiantuntijuus! Keskustelualue

Oma objekti – omaan kansioon tai kurssikansioon Uusi objekti -painike Omalta koneelta Linkki internettiin Tekstidokumentti HTML-dokumentti Web-editori Kopioi, linkitä tai siirrä

Omalta koneelta

pääkehykseen / uuteen ikkunaan Linkki internettiin

tekstieditori

”Tärkeää ei ole vastaukset vaan ennen kaikkea esiin nousseet uudet kysymykset”

Rohkeasti kokeilemaan!