OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oikean hinnan määritteleminen
Advertisements

Onni Orava 10 vuotta Sokos Hotelleissa Perhematkailuseminaari
Ilkka Nieminen PIENET- JA KESKISUURET TAVARANTOIMITTAJAT KAUPAN YHTEISTYÖKUMPPANEINA KALAVIIKKO 2008 JOHTAJA ILKKA NIEMINEN PÄIVITTÄISTAVARAKAUPPA.
Yhteisöosallisuusko kanta-asiakasohjelmien ja osuuskuntien jäsenetujen oleellinen ero? Osuustoimintatutkimuksen päivä Timo Niskanen.
Vaikuttaako kokonaiskysyntä tuottavuuteen?
… löytyykö markkinoita?
Sosiaalisen median koulutus
Markkinoiden kilpailukeinot
Asiakkuudet luovalla alalla
Projektinjohdon ja suunnittelun innovatiiviset asiantuntijapalvelut Infra –toimiala Arviointiselvitys.
MYA9114 Matkailupalvelun perusteet, 2 op
Kalamarkkinat kansainvälistyvät osaksi elintarviketaloutta Jari Setälä Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos Kalantutkimuspäivät 2002 Rauma.
Projekti ja siinä työskentely
Seinäjoen kv-kevätpäivät Roundtable 5 Ulkomaisten harjoittelijoiden markkinointi työnantajille Ira Leväaho, Helsinki Education and Research Area.
Kuluttajille massaräätälöidyt tuotteet verkkokaupassa
Hyvinvointipalvelujen rahoitus ja uudet tuotantotavat Tampere
1 Laatua ja tehoa Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus.
- vastaajina lehden tilaajatalouksien lukijoita - nettikysely, Digium Enterprise - vastaajia n. 200/tutkimuskierros - taustaryhminä mm. sukupuoli ja ikä.
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Ohjelmistotekniikka - Tenttiin valmistautumisesta Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Elämäntapamuuttajat: Löytyykö parempi elämä ulkomailta?
2. Markkinoiden käyttäytyminen
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Motivointi, sitouttaminen, yhteisöllisyys
HISTORIAN KÄYTTÖTAPOJA Lehtijutut, mainokset, sisällöntuotanto nettiin Esitelmät, asiantuntijalausunnot.
Riikka Henriksson riikka.henriksson[at]hut.fi Teknillinen korkeakoulu Maanmittausosasto Kartografian ja geoinformatiikan laboratorio Paikkatiedon metatieto.
Johdatus ohjelmistoliiketoimintaan harjoitustyö
N:n tuotteen analyysi ( ) 1
Porin kaupunki, kirjasto / PK KOULUTUS JA REKRYTOINTI KIRJASTOALAN KORKEAKOULUTUTKINNOT YLEISISSÄ KIRJASTOISSA Paula Kauppila.
OSAAMISEN KASVATTAMISTA YHTEISELLÄ KEHITTÄMISELLÄ - HYVINVOINTITOIMIALAN INFO /Eeva Nuottasaari.
Lisää tähän otsikko Selvityshanke kansalaisten yksilöllisistä koulutustileistä Mirja Hannula.
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
Markkinoinnin perusteet
Chakravorty & Krulce. Heterogenous demand and order of resource extraction Econometrica 62,
SF 2007 (T.Hopeavuoren materiaali & Tekniikan viestintä) TYÖELÄMÄN ARKIVIESTINTÄ Vastaanottaja- ja tilanneanalyysi.
1 Sensor Tasking and Control Jari Hassinen Riikka Asikainen
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
Luku- ja tenttivihjeet 6 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
1 © Paul Lillrank 2004 UM Department of Industrial Engineering and Management ¤ Helsinki University of Technology Ulkoasiainhallinto ja Suomen haasteet.
Palveluiden muutosten vaikutukset
KILPAILUMUODOT Kansantaloustieteen lähtökohta on täydellinen kilpailu. teoreettinen käsitteenä tärkeä Yritykset ovat tuotantoyksiköitä yhdistelevät tuotannontekijöitä.
TALOUSTIETO Markkinat ja hinta Kysyntä ja tarjonta.
KANSANTALOUS 3 KYSYNTÄ JA TARJONTA 1© Timo Lindholm, Juhani Kettunen ja Edita Publishing Oy.
HINTA MÄÄRÄYTYY MARKKINOILLA + VAPAA KILPAILU s
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
Kysynnän ja tarjonnan laki
TALOUS TYYDYTTÄÄ TARPEITA.
Mainostaminen ja tuote-esittely
IHMISARVO JA YHDENVERTAISUUS
Valuuttamarkkinat Valuuttamarkkinoilla mm. suursijoittajat, pankit, yritykset ja eläkerahastot ostavat ja myyvät eri valuuttoja Valuuttakurssi = valuuttojen.
Metafysiikka kysymys substanssista eli perusolemuksesta
Yritykseni pahimmat kilpailijat
KATEAJATTELU Esim. Kuinka paljon pitäisi saada myyntiä, jotta toiminta kannattaisi? Jos tuotteen myyntihintaa nostetaan, kuinka paljon tulos paranee? Kuinka.
TALOUSTIETO Kilpailu.
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
KOROT.
Näin ostan mainostoimistopalveluja
Yrityskuva ja viestintä
Markkinoinnin perusteet
KILPAILUMENETTELYSÄÄNNÖKSET
Liiketoimintasuunnitelman esitys
Kylämatkailuseminaari
Hinnoittelun kuvaaminen…
HINTA MÄÄRÄYTYY MARKKINOILLA + VAPAA KILPAILU s
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
Markkinointisuunnitelma
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
Esityksen transkriptio:

OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ? OEH-Analyysi (ominaisuudet, yleiset edut kaikille, erityinen hyöty yksilölle) OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ? Todellinen tuotelaatu ja laatumielikuva Laadun tuottaminen ja laadun kuluttaminen ? ismo.koponen@...

O, E ja H – mihin laatu perustuu ? O, E ja H – mihin hinta perustuu ? Hinta / Hyöty –suhde? Hinta / Laatu –suhde ? O, E ja H – mihin laatu perustuu ? ismo.koponen@...

Hinnoittelusta hintaan Hinnoittelun perustana voi olla kustannukset – mitkä kustannukset ? Kysynnän ja tarjonnan –laki; mikä se on ? Tuotteen arvo; absoluuttinen, vai suhteellinen käsite ? ismo.koponen@...

(hinnoittelun hinta, onko sitä?) viestinnän hinnoittelu tuotteen hinnoittelu (hinnoittelun hinta, onko sitä?) viestinnän hinnoittelu jakelun hinnoittelu todellisuus ja mielikuvat ismo.koponen@...

markkinoinnin 2D –ajattelu: tuote ja hinta ovat ”insinöörien hommia” viestintä ja jakelu ovat ”tradenomien…” ismo.koponen@...