Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Onni Orava 10 vuotta Sokos Hotelleissa Perhematkailuseminaari

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Onni Orava 10 vuotta Sokos Hotelleissa Perhematkailuseminaari"— Esityksen transkriptio:

1 Onni Orava 10 vuotta Sokos Hotelleissa Perhematkailuseminaari 4.9.2012
SOK Matkailukaupan ketjuohjaus Asiakkuuspäällikkö Ulla Kivilaakso

2 Miksi oma hahmokonsepti?
Vapaa-ajan matkustajien osuus alkoi hotelleissa kasvaa merkittävästi Perheiden osuus matkustajista suuri Huonon taloustilanteen jälkeen kotimaan matkailu oli nousussa Kilpailutilanteeseen oli vastattava Haluttiin suunnitella pitkäkestoinen tuote, joka kestää aikaa

3 Onni Orava Sokos Hotelleille luotiin oma maskotti, hotelliorava Onni
Onni oli pitkän tuotekehityksen tulos Haluttiin erottautua kilpailijoista ja muista toimijoista Orava on pörröinen, söpö ja hellyttävä ja kotimainen eläin

4 Konsepti Alusta lähtien Onni Orava on ollut myös muuta kuin pelkkä hahmo Sokos Hotels Kids –konsepti -> Onni Oravan Perhehotellit Palvelua lapsiperheille Leikkihuoneet Oma aamiaispöytä Pinnasänky ja lasten vuodevaatteet, potta Ruokalaput, ruokailuvälineet, syöttötuoleja Kids-yllätyslahja

5 Konseptin jalkautus Sisäinen viestintä Henkilökunnan koulutus
Hotelleissa Onni-vastaavat Sitouttaminen Hahmopuvun käyttö Ulkoinen lanseeraus Lehdistö Markkinointi Haasteita Suuri ketju, sisäinen laatu ei aina tasaista Jalkautus kestää useamman vuoden, pitää olla kärsivällinen Jatkuva sisäinen koulutus, sitouttaminen Hahmon näkyminen hotelleissa

6 Onnin kymmenen vuotta Konsepti pysynyt pääpiirteissään samana
Sitä on selkiytetty ja tarkennettu Tuotu muutamia uusia sisältöjä (esim. kirjanurkka) Edelleen tarkoituksena palvella lapsiperheitä

7 Onnin kymmenen vuotta Onni seikkailee nykyään myös Rossoissa ja Fransmanneissa Onni on tehnyt oman levyn Onni on oppinut myös uimaan kylpylähotelleissamme Jatkossa hahmon tuominen enemmän emootiotasolle Laajempi näkyminen hotelleissa Konseptin kirkastaminen ja ajantasaistaminen Haluamme olla lapsiperheiden ykkösvaihtoehto lomaa suunnitellessa

8 Onni Oravan 10v juhlavuosi 2012
Juhlavuoden teemana on hyvä kaveruus Seminaari ja lastenjuhla 21.4. Sponsorointiyhteistyö Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa € lasten ja nuorten puhelimelle Kesällä Onni näkyy hotelleissa esim. aamiaisella tai tapahtumissa Give away -tuotteina kaverikirja ja kaverirannekkeet Onni Oravan kaverikisa lapsille

9 Mitä hyötyä on hahmokonseptista?
Sankarit, idolit ja hahmot ovat tärkeitä lapsille Yli 90 % lapsista valitsee mieluummin tuotteen tai palvelun, jossa on hahmo kuin tuotteen ilman hahmoa Kun lapsen ja hahmon välille syntyy tunnesuhde, hahmo on onnistunut Kun suhde on toimiva, lapsi sitoutuu hahmoon ja sen myötä palveluun Toimiva hahmo vetoaa tunteisiin, siihen voi samaistua ja sitä voi hoivata

10 Mitä hyötyä on hahmokonseptista?
Lapset vaikuttavat perheen ostopäätöksiin Hyvin tehtynä hahmokonsepti vaikuttaa siis suoraan myyntiin Onni Orava on yksi Suomen tunnetuimpia kaupallisia hahmoja Se liitetään Sokos Hotelleihin Onni profiloi meidät lapsiperheiden hotelliksi Konseptia tulee jatkuvasti kehittää Hahmon tulee olla osallistuva, eläväinen ja läsnä Jatkuva ja luonteva osa markkinointiviestintää

11 Miten hyvä perhematkailukonsepti rakennetaan?
Ideoikaa luovasti Hahmo vai ei? Anna asiakkaan osallistua tuotekehitykseen, kysy Paketoi tuote houkuttelevasti (sisältö, viesti, hinta-laatusuhde, ostamisen helppous) Mieti hyviä yhteistyökumppaneita Kouluta ja innosta henkilökunta Testaa Markkinoi ja viesti siellä missä perheet ovat Varmista palvelun toimivuus, LASTEN HYVÄ PALVELU YKKÖSASIA Jälkimarkkinointi

12 KIITOS! Kysymyksiä? ulla.kivilaakso@sok.fi 050 66288
SOK Matkailukaupan ketjuohjaus Asiakkuuspäällikkö Ulla Kivilaakso


Lataa ppt "Onni Orava 10 vuotta Sokos Hotelleissa Perhematkailuseminaari"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google