OHJAAJAN KOKEMUKSIA SÄHKÖISEN HOPS-TYÖKALUN KÄYTÖSTÄ espanjalainen filologia 2007-2008 Elina Liikanen Romaanisten kielten laitos Oodi-päivät 2.4.2008 ?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tohtoriopinnot CMT:ssä Pekka Isotalus Kaikki kuuluvat •Tampereen yliopiston tutkijakoulu •Viestinnän, median ja teatterin tohtoriohjelma •Oppiaineet:
Advertisements

Toimintaohjeita kesää varten Lue huolella! Jälkiohjauksesta vastaavat: • 9A, 9D, 9E, 9F : Opo Elina Nissinen, p • 9B, 9C, 9G: Opo Satu Hietala,
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Kauan kaivattu lukujärjestys - Flamman Opintoni-ikkuna
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
12DAT2O Yleisiä asioita lukuvuoden aluksi. 1.päivän ohjelma • Lukujärjestykset • Uudet käyttäjätunnukset ja salasanat • Wilma • Omien tietojen päivittäminen.
• Agronetiin rakennettu sähköinen toimintaympäristö, joka kokoaa yhteen kaikki koulutukseen liittyvät osa-alueet AGRONET-OPPIMISYMPÄRISTÖ Oppimisympäristö.
Elsa Savolainen T Johdatus opiskeluun tietotekniikan tutkinto-ohjelmassa.
Minä oppijana 1 ov..
TERVETULOA!. Päivän teemat -Ohjauspalvelut Kareliassa -Karelian kuulumiset -Uudistunut korkeakoulujen yhteishaku -Karelian toimijat ja opiskelijakunta.
Kauneuden käytänteet HL-N. n Sama ryhmänohjaaja ensimmäisestä vuodesta kolmanteen vuoteen n Moduloitu opetus, jolloin yksi opettaja opettaa.
Oodin osajärjestelmien esittely ja niiden käyttöönotot
Tänään - Vaihto-info, Jani Haapakoski - Sivuaineista * Sivuaineet tutkintorakenteessa * Mitä vaihtoehtoja sivuaineissa on * Miten sivuaineiden opinto-oikeutta.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
EHopo Sari Hakkarainen Joensuun yliopisto Opetusteknologiakeskus Työkaluja tulevaisuuden opetussuunnitelmatyöhön – seminaari Helsinki
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen. Käyttäisimmekö WebOodia, miksi?
ITKY100 Yliopisto-opiskelu ja opintojen suunnittelu, op, Syksy 2011 Vastaava opettaja (TJT) Pekka 1.
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
HOPS-projekti Koulutusteknologian perusopinnot Henna Mikkola Merja-Maaria Oinas Tiina Torvinen.
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
AHOT Terveys-ja hoitoalan klusterissa
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
OPPI-kysely Opiskelijoiden lähestymistavat ja kokemukset oppimisympäristöistään Helsingin yliopistossa Sari Lindblom-Ylänne & Anna Parpala Yliopistopedagogiikan.
Oodin hopsin käyttö ja käyttöönottojen tilanne Eeva Tuori-Pastila, Opiskelijarekisteri.
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
AHOT - Opiskelijalle. Lomakkeen hyödyntäminen Ei menetelmiä luotuna? Hyödynnyksessä kysymyksiä? Mikä on etenemis prosessi? Miten päätös näkyväksi? Onko.
Kati UtriainenOpinTori Yhteisöllinen oppiminen ja ryhmäohjaus kandidaatintutkielmassa TtL, assistentti Kati Utriainen TtT, yliassistentti Sanna-Mari.
eHOPS farmasian tiedekunnassa
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Tiedotus- ja keskustelutilaisuus vanhoille opiskelijoille
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Oodin version 3.3 yhteenveto 1Opiskelijarekisteri.
Muut WebOodin muutokset Versio 2.9. Oodin hops Submit-napin (esim. poista, lisää, tallenna) klikkaaminen useamman kerran tutkintorakenteen muokkauksen.
HY:n Oodi-päivät 2008 Ajankohtaista asiaa ja keskeisiä huomioita.
Oodin kehityksen painopistealueet HY:n näkökulmasta, vuosi
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: ◦ Puh ◦ WebOodi -asiat:
OPKE/JNA OPSista HOPSiin ja takaisin Opetuksen ja opiskelun suunnittelun ja seurannan välineitä Tampereen teknillisessä yliopistossa Johanna Naukkarinen.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Oodin kurssi-ilmoittautumisten priorisointityökalu Teemu Ajalin Opiskelijarekisteri.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Oodi-päivät Selvitys opintosektorin rekisteröintikäytännöistä – toimenpiteitä ehdotettuihin kehittämiskohteisiin Opiskelijarekisteri, Sari.
Helsingin yliopisto Avoin yliopisto Henkilökohtainen opintosuunnitelma HOPS Avoimessa yliopistossa
Oodin rajauslaki-toiminnallisuus HY:n Oodi-päivä Tuomas Naakka Kehittämisosasto/opiskelijarekisteri.
KTEP001 Terveystieteiden asiantuntijuus I - fysioterapia Korniloff, Sjögren Syksy 2015.
Ajankohtaista opintotuesta Opintoasiainpäivä Suunnittelija Saija Kyllönen.
SOSIAALITYÖN OPISKELIJOIDEN INFOPÄIVÄ
Tutkintorakenteen tekninen malli
Yleistä opintokohteista
Sähköiset yo-kirjotukset
Koulutusyhteistyön sopimusasiat –seminaari klo
Kansainväliset suhteet Uutistapahtumien seuraaminen
TIPTOP-kokonaisuuksia
Tammifuksien info 2018 Piia Ylitalo
Oodin version 4.8 yhteenveto
Ryhmätoivetyökalu tutuksi
Helsingin yliopiston Avoin yliopisto tietojärjestelmätilanne Opiskelijan polku järjestelmien läpi opiskelemaan Joanna Veinio
Humanistinen tiedekunta - oppiaineet
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen
Painopisteenä: Oodin hops
Opiskelun ja opetuksen tiedonhallintajärjestelmä
Omaopettajatoiminta Oulun yliopiston kauppakorkeakoulussa
WinOodi versio 4.9 OPIT/Katri L
Korvaavuudet syksy 2019 varhaiskasvatuksen koulutus
Esityksen transkriptio:

OHJAAJAN KOKEMUKSIA SÄHKÖISEN HOPS-TYÖKALUN KÄYTÖSTÄ espanjalainen filologia Elina Liikanen Romaanisten kielten laitos Oodi-päivät ? !!!! ! !

Sähköinen hops-työkalu Korvaa paperin, ei ohjausta! Heikkouksia: o Korvaavuudet (erityisesti siirtyjät) o Monta suoritusta, joilla sama koodi o Sivuaineet Hyviä puolia: o Ei enää suttuisella käsialalla tuherrettuja papereita o Ei enää mapitusta, hopsit pysyvät tallessa weboodissa o Toimii hyvin erityisesti alkuvaiheen opiskelijoilla o Toimiva suunnittelun väline opiskelijoille o Kaikki toiminnot samassa osoitteessa (WebOodi)

Paperihops

Sähköinen hops

Ennen…… ja jälkeen

Opiskelijoiden ja ohjaajien palautetta ”eHOPS on mielestäni erittäin hyvä idea, josta ei tulisi luopua. Sitä kannattaa kehittää opiskelijoita mahdollisimman hyvin palvelevaksi työkaluksi ja toivoisin sen olevan osa jokaisen HY:n opiskelijan arkea, tällöin muidenkin laitosten kursseille osallistuminen, suoritusten seuraaminen ja niiden liittäminen eHOPSiin olisi vaivatonta.” ”EHOPS on hieno keksintö kunhan se saadaan täysin yhteensopivaksi opinto-oppaan ja laitosten nettisivujen kanssa.” ”Opiskelijoilta ei ole tullut yhteydenottoja teknisistä vaikeuksista tai ongelmista. Uskon, että tämän päivän opiskelijalle eHOPS on varsin luotettava toimintaympäristö.”