Jari Rantamäki MIKÄ TEKEE työnäytteiden kokoelmasta suoritettujen työtehtävien luettelosta opintojen dokumentaatiosta opetuksen dokumentaatiostaPORTFOLION?
Jari Rantamäki MITEN SIVISTYNEISYYS ILMENEE? viisautena viisautena kykynä nähdä faktojen taakse kykynä nähdä faktojen taakse kykynä ymmärtää inhimillistä toimintaa laajasti kykynä ymmärtää inhimillistä toimintaa laajasti harkitsevaisuutena harkitsevaisuutena syy- ja seuraussuhteiden monipuolinen vertailu syy- ja seuraussuhteiden monipuolinen vertailu suhteellisuudentajuna suhteellisuudentajuna
Jari Rantamäki Arviointi (oletus siitä mitä, miten ja millä perusteilla tullaan arvioimaan) on kenties voimakkain oppimisen laatuun vaikuttava tekijä. TEESI
Jari Rantamäki PORTFOLIO Kertoo: Muutoksesta * suunnan * suhteessa aikaan * ennustettavuudesta
Jari Rantamäki Portfolio on laadullisen arvioinnin väline Mitä on akateemisen asiantuntijan laatu? Kuka määrittää laadun? Missä määrin laatu on kontekstisidonnaista? Mitä lukija etsii?
Jari Rantamäki Näkemykset (opetusportfolio) Opetusfilosofia, oppimiskäsitys kaikki opetustyö sisältää teorian on sitä mitä ajattelen opettamisesta, oppi-misesta, opiskelusta, opiskelijoista, opet-tajan roolista, tieteestä ja tiedon luonteesta opetusfilosofia on oman opetuksen teoriaa luo rungon oman opetusidentiteetin ja - tavoitteiston muodostumiselle oma käyttöteoria näkyy tuotoksessa
Jari Rantamäki Portfolion käyttötarkoituksia n Henkilökohtaisen kasvun ja osaamisen laadun ja luonteen kuvaaja u Kurssin lopputyö u Ammattikuvan luominen u Kelpoisuuden osoittaminen u Itsearviointiväline
Jari Rantamäki Portfoliosanastoa n Perusportfolio n X-files n Näyteportfolio n Sähköinen/virtuaali/e-portfolio
Jari Rantamäki Viranhakutilanteeseen liittyvät yleensä ainakin seuraavat dokumentit: F Nimikirjaote F CV F Julkaisuluettelo F Näyteportfolio
Jari Rantamäki Näyteportfolio oleellisena osana hakijan itsensä valitsemat otteet sekä niihin tukeutuva tulkinta omasta persoonastaan valinta kertoo osaltaan tekijänsä näkemyksistä ja osaamisesta. käsittelee sekä menneisyyttä että tulevaisuutta menneisyyden kuvauksella luodaan pohja hakijan persoonallisuuden ja ominaisuuksien ymmärtämiselle ja tulevaisuuden kehityssuunnan uskottavuudelle.
Jari Rantamäki Kyky soveltaa käytäntöön * todisteita siitä, että pyrin käytännössä toteuttamaan opetukselle asetettuja akateemisia päämääriä ja opetusfilosofiaani * näyttöä opiskelijoiden oppimisesta
Jari Rantamäki Kyky hankkia, tulkita ja hyödyntää kritiikkiä * analyysini opetuksestani ja "oman kasvun alueiden" määrittäminen on perusteltua sekä järkevässä suhteessa opiskelija- ja kollegapalautteen kanssa
Jari Rantamäki Halu kehittyä * opetuksen kehittämisen ideoita, kokeiluja