Videotuotanto SOK:lla Tehokas nettivideo -koulutus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä
Advertisements

Roosa nauha 2014 Tuuli Lahti.
Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja lobbaus Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
Suomen Yrittäjäopisto NUORTEN AIKUISTEN OSAAMISOHJELMA Työseminaari III, Kuopio SYO -case.
Ilkka Nieminen PIENET- JA KESKISUURET TAVARANTOIMITTAJAT KAUPAN YHTEISTYÖKUMPPANEINA KALAVIIKKO 2008 JOHTAJA ILKKA NIEMINEN PÄIVITTÄISTAVARAKAUPPA.
PROFIMILL Oy Tuotannon hallintaan liittyvät ohjelmistot ja konsultointipalvelut. Yritys.
2 Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten ja yksittäisten henkilöiden tuotekehitys- ja innovaatiotoimintaa tukeva asiantuntijapalvelu Yritys- tai hankekohtaisesti.
Mikä vaikuttaa asiakkaiden lojaalisuuteen? Add Value - Asiakaspaneelit Autamme sinua rakentamaan vahvoja asiakassuhteita.
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
1 Selvitysmiehen raportti Panu Kalmi. 2 Taustaa Työ on jatkoa viime kerralle esitetylle selonteolle. Selvityksen osan 2 muodostaa viime kerralla esitetyt.
Yhteistyössä Tietohallinto liikunnassa ja urheilussa
Tuella palkatun siirtäminen muun työnjärjestäjän tehtäviin
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
LAADUKKAAT PALVELUT LAADUKKAILLA HANKINNOILLA PALVELUJEN PAKETOINTI – SEMINAARI
Avoin päätöksentekokäytäntö toimintamallina
TTL Sosiaalisessa mediassa
Turun perusopetuksessa
Yksilöllisiä palveluratkaisuja henkilökohtaisella budjetilla - kokemuksia Eksotessa Merja Heinonen
Kodin ulkopuolinen väkivaltatyö ja verkostoitumisen merkitys Oulun seudulla VIA VIS –VÄKIVALTATYÖN HANKKEEN PÄÄTÖSSEMINAARI – Miten väkivallan tekijää.
Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta
Näin järjestät tapahtumia ja koulutusta ViSiOn kanssa Ville Ylikahri
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Pia Virtanen Hyvät ratkaisut kaupan työssä Pia Virtanen Marketpäällikkö.
Millaisia verkostoja syntyy? Leena Vainio, AKTIIVI Plus Tuumasta toimeen seminaari Kuva © Neal SingletonNeal Singleton.
Helsingin yliopiston tietohallinto Tietotekniikkapalveluita tuotetaan Helsingin yliopistossa keskitetysti tietotekniikkakeskuksessa sekä hajautetusti tiedekunnissa.
Opetus- ja koulutuspalveluiden tavoitetila
Protomo Uusi suomalainen innovaatioapparaatti Petri Räsänen Hermia Oy.
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
Yrittäjyydestä ja yhteistyöstä Teollisuusneuvos Heikki Vesa.
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Ruokaketjun kehittämisellä hyvinvointia koko maakuntaan Pro Ruokakulttuuri päätösjuhla , Ulla Mehto-Hämäläinen.
Kokemuskenttä - Nyt ja tulevaisuudessa
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014
Kumppanuudella ratkaisumalleja KOMIS – Kunta ja paikalliskehityksen hallinta Mikkeli Sami Kurki johtaja, professori Ruralia-instituutti,
MuotoCon tavoitteena on luoda palvelu, josta pk-yritys saa kootusti tietoa muotoilun käytön hyödyistä, löytää tekijät ja saa tietoa rahoitusmahdollisuuksista.
OSAAMISINTENSIIVISEN YRITTÄJYYDEN EDISTÄMINEN JA UUDEN LIIKETOIMINNAN KEHITTÄMINEN = OiLi
Elintarvikeyrittäjyyden kehittämisen hankeseminaari Joensuu Katsaus Ruoka-Suomen vuoden 2006 toimintaan Kirsi Viljanen, Ruoka-Suomi – teemaryhmä,
KIT -vastaavat KIT -toimintasuunnitelma 2015.
Terveysvaikutusarviointi kaikessa päätöksenteossa Jouni Tuomisto, Mikko Pohjola YMAL.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Alueellisen toiminnan kehittäminen  Tietoon ja tiedon jakoon selkeyttä  Ohjausryhmä keskeinen toimija alueen koordinoinnissa ja markkinoinnissa  Uusia.
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
Internetsivujen uudistaminen Projekti VSSHP ja SATSHP yhdessä Tavoitteena yhteismitalliset, mutta erilliset sivustot Konseptointi ja määrittely.
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
INFRA-ALAN TIETOMALLIOSAAMINEN Tietomallit Mallipohjainen (engl. Model-based) Tiedon käsittelyn soveltamistapa, jossa esim. tuotetta kuvataan.
Kirjastopalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö 1.Päivitetään keskeiset palveluketjut 2.Palveluketjut toimivat osana.
KIT-toiminnan strategiset toimenpiteet vuodelle 2015 Kulttuuripalvelut Kulttuuri ja hyvinvointi.
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
W w w. h a m k. f i mi SELVITYS: KANTA-HÄMEEN OSAAMISTARPEET JA KILPAILUKYKYTEKIJÄT V Ylermi-hanke (Ylemmän korkeakoulutuksen osaamisrakenteen.
Terveysvaikutusarviointi kaikessa päätöksenteossa Jouni Tuomisto, Mikko Pohjola YMAL.
Kaivomestari TYÖPAIKKAOHJAUS. TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert.
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Liikeidean esittelyohje
 n. 20 henkeä  Toimittajia, tuottajia, tuotantokoordinaattoreita  televisio, radio, netti  Huom. Tiedettä käsitellään myös muissa kuin tiedeohjelmissa.
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
Tieteen yhteiskunnallinen vaikuttavuus / Suomen tieteen tila ja taso yhteiskunnallinen vaikuttavuus syntyy, kun tieto ja osaaminen konkretisoituu muutoksessa.
Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö.
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
TIEDOTE Kauppinen – Nummi – Savola. Tekniikan viestintä.
Ajasta ja paikasta riippumaton työ Case Liikennevirasto Työnteon monet tilat, VM
Johtamisen ketju kohti tuottavuutta Yrittäjän onnenpäivä Ossi Aura
Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Mukaan Finnaan - liittymisprosessin vaiheet
Toimipaikat kunnan asukasluvun mukaan 2017
Ehdotus: sote-viestinnän strategiset painotukset 2017
Esityksen transkriptio:

Videotuotanto SOK:lla Tehokas nettivideo -koulutus 11.9.2014

Viestintä ja yhteiskuntasuhteet Kai Ovaskainen Strateginen viestintä ja vaikuttaminen Kai Ovaskainen Monikanavainen sisällöntuotanto Kirsi Särkkä Uutistoimitus Lasse Tenhunen S-ryhmä-tasoisen viestinnän kehittäminen ja koordinointi S-ryhmää, SOK:ta ja S-ryhmän eri liiketoimintoja koskeva strateginen viestintä, maineenhallinta ja ryhmätasoinen kriisiviestintä ja sen kehittäminen SOK:n sidosryhmäsuhteiden ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen kehittäminen ja koordinointi SOK:n ja alueosuuskauppojen ylimmän johdon tuki  strategiseen viestintään, maineenhallintaan, kriisiviestintään ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen liittyvissä kysymyksissä Viestintäpäivystys klo 8-16 Kriisiviestintäpäivystys 24/7 Monikanavaisen sisällöntuotannon (viestinnällinen) suunnittelu ja koordinointi yhdessä liiketoimintojen kanssa Viestinnällinen sisällöntuotanto S-ryhmän omiin medioihin: Yhteishyvä, Yhteishyvä.fi, Yhteishyvä Live, Yhteishyvä Ruoka S-kanava (vain viestinnällinen sisältö) Ässä, Sintra Viestintäkanavien konseptit ja kehittäminen Yritysviestintä Viestintäpäivystys klo 8-16 Kriisiviestintäpäivystys 24/7 Nopea, monikanavainen tiedote- ja uutistuotanto AV-viestinnän kehittäminen ja tuotanto Talousviestintä Viestintäpäivystys klo 8-16 Kriisiviestintäpäivystys 24/7 Sisältöjä suurelle yleisölle ja henkilöstölle 9.4.2017 SOK MEDIA, Lasse Tenhunen

Viestinnän tekijät S-ryhmässä SOK Media (Viestintä ja yhteiskuntasuhteet) SOK:n muut yksiköt, osuuskaupat ja S-ryhmän muut yritykset Asiakkaat Yhteiskunta Media 9.4.2017 SOK MEDIA, Lasse Tenhunen

Videotuotannon käynnistämisen vaiheet 1. vaihe: Lentävä lähtö videotuotantoon (lokakuu 2013 – helmikuu 2014) Sopimus pitkän linjan ammattilaisen (Filming Fact & Fiction Tmi Spåtti, Anssi Vuohelainen) kanssa, joka hoitaa kuvaamisen ja editoinnin alusta loppuun Tekeminen aloitettiin heti, aiheita välittömästi enemmän kuin resursseja tekemiseen 2. vaihe: Uutistoimituksen organisoituminen (helmikuusta 2014 eteenpäin) Uuden tiimin kokoonpano ja tekemisen raamit: Miksi, mistä teemoista ja minkälaisina konseptoituina sarjoina videoita tehdään? 3. vaihe: Sisältöjen monipuolistaminen (elokuusta 2014 eteenpäin) Mukaan tekemiseen animaatio-, infografiikka- ym. osaaja 4. vaihe: Jakelukanavien määrittely ja nopean tuotannon käynnistäminen (Loppuvuosi 2014) 9.4.2017 SOK MEDIA, Lasse Tenhunen

Videotuotannon resurssit Videotuotannossa (kuvaaminen ja editointi) yksi ulkopuolinen yrittäjä (käytännössä vain meidän palveluksessa) ja yksi täysipäiväinen oma työntekijä + kolme käsikirjoittajan ja toimittajan roolissa toimivaa osa-aikaista työntekijää Tulevaisuudessa osaamista laajennetaan niin, että kaikki mukanaolevat voivat myös kuvata videoita Laitteistot ja ohjelmistot tällä hetkellä ulkopuolisen yrittäjän kautta, mutta jatkossa hankimme myös omaan käyttöön kevyttä tekniikkaa Vuosibudjetti vajaa 200 000 euroa 9.4.2017 SOK MEDIA, Lasse Tenhunen

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen S-ryhmän toiminnan hyväksyttävyyden perustelu Tukee tavoitettamme olla vastuullisuuden edelläkävijä Kohderyhmänä kaupan alasta kiinnostuneet kansalaiset, media ja muut vaikuttajat Porin Suomi-Areena: Kenellä on oikeus kaupan palveluihin?

S-myytit: vastauksia yleisiin S-ryhmään liitettyihin uskomuksiin S-myytit antavat tietoa ja kertovat oman kantamme meihin liitettyihin uskomuksiin, jotka elävät esimerkiksi netin keskustelupalstoilla Tukee tavoitettamme olla vastuullisuuden edelläkävijä Kohderyhmänä kaupan alasta kiinnostuneet kansalaiset, media ja muut vaikuttajat S-myytti: Omat merkit ovat huonolaatuista halpatuotantoa

Palvelun tai tuotteen lanseeraus Joko tulossa olevan tai hiljattain käyttöön otettu/avattu ketju, palvelu, tuote tai toimipaikka (mittakaava yleisesti merkittävä) Pääasiallisesti liiketoiminnan tukemista, mutta lisäteemat voivat olla muutakin (työnantajakuva tms.) Toteutustapa vaihtelee lanseerattavan asian perusteella mutta konkreettisuus johtoajatuksena Näin löydät ravintolasi: raflaamo.fi

Suomalaisten oluttrendien jäljillä Trendikatsaus Ajankohtainen trendi, jota avataan asiakkaiden, asiantuntijoiden ja toimipaikkojen henkilökunnan toimesta Trendi on suurempi kuin S-ryhmä, joten voidaan käyttää myös ulkopuolisia asiantuntijoita tai alan muita tekijöitä Lähestytään aihetta asia edellä, henkilöt eivät keskiössä, vaikka ovatkin aiheen asiantuntijoita Suomalaisten oluttrendien jäljillä

Tekijä tuotteen takana Oma merkki -tuotesarjan suunnittelijan esittely Kertoo, että suunnittelu on suomalaista työtä (työllistävyys, sopivuus suomalaiseen tyyliin, tunneside suomalaiseen jouluun) House Aatonaatto-sarja

Kiitos! Kysymyksiä?