Tupakka mediassa Tupakkamainonta *Keskustelunaiheita *Tehtävät.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Otamme kantaa! Tavoitteena on saada nuoret aktiivisesti itse ottamaan kantaa tupakanpolttoa vastaan. Kannanotoissa voi hyödyntää laajempien aihekokonaisuuksien.
– uusia haasteita lapselle ja päiväkodille
EUROOPAN MAISEMIA EUROOPAN LUONTO 8LK.
LAPSET MARKKINOINNIN KOHDERYHMÄNÄ
1 Seurojen toimihenkilökoulutus. 2 Nappaa mukaan -kurssi Kurssin tavoitteet • antaa malleja miten seuroihin saadaan lisää seura- aktiiveja: toimihenkilöitä,
Mitä media on? Media on tajuntateollisuutta, joka tarjoaa maailmaa koskevaa informaatiota ja tapoja nähdä ja ymmärtää se (Masterman 1985).
Prosessin analysointi ja töiden viimeistely
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
- vastaajina lehden tilaajatalouksien lukijoita - nettikysely, Digium Enterprise - vastaajia n. 200/tutkimuskierros - taustaryhminä mm. sukupuoli ja ikä.
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Anu Mustonen Mediakasvatus ja sen merkitys. Mediakasvatus 1.Mediataitojen kartuttaminen 2.Median käyttö oppimisympäristönä 3.Media tiedonkäsittelyn välineenä.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Kiinni tupakkaan Tupakointi vie elinvoimaa * Keskustelunaiheita
Millaisia tiedonkäsityksiä on olemassa
Analyysi Analyysi = kreik. irrottaa: hajottaa osiinsa, eritellä, jäsentää. voi käsitteellisesti tarkoittaa kahta erilaista asiaa: muotoanalyysi: miten.
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
Biolaakso mediassa Hannu Lehto. Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj:n lehdet ja verkkosivusto KP 5.10.
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
Mainoselokuvalle tyypillistä Korkeat kustannukset pituuteen/kestoon nähden Täysin manipuloitu tilanne esitetään ikään kuin se olisi realismia/totta – erona.
Tekstityöskentely (erityisesti ET:ssä) Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
KÄSITYÖSTÄ ON KYSYMYS! KÄSITYÖ- JA MUOTOILUALAN OMA, KATTAVA VERKKOPALVELU Jospa meillä olisi…
Miehen kohtaaminen Miehen tapa viestiä Miestyön foorumi III Ounasvaaran pirtit, Rovaniemi Ira Virtanen, FM, nuorempi tutkija.
Tuottotehtävä tekstitaitokokeessa
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Metropolis - innovaatioviikko järjestetään Metropolia Ammattikorkeakoulussa nyt neljättä kertaa. Innovaatioprojektia.
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
Mainoksen erittelyä tekstitaito-kokeessa
Erilainen ruokavalio – oma valinta Hurtig
Päihteet ja Mielenterveys. Pohdittavaksi Miten suhtaudut nuorten tupakointiin? Miten koulussasi ehkäistään tupakointia? Miksi tupakoinnin lopettaminen.
PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään.
Mainonnan vaikutuskeinoja
Mediataito 8lk 1.Viestintä ja mediataito (velvoite)velvoite 2.Mediakasvatus Oulun normaalikoulussa (laadukas ohjelma)laadukas ohjelma 3.Kuvataide: Kuvaviestintä.
Salamoista nousee tulevat Leijonat Tule mukaan tukemaan lasten jääkiekko harrastusta! 2008 ja 2009 syntyneet lapset.
Mainonta Brändi -> tunnettu tuote(merkki) Imago -> maine Slogan –> toistuva mainoslause Logo –> tuotteen vaihtumaton tunnuskuva.
ÄI Kuvan analyysi ja tulkinta Lähtökohtia tulkinnalle: Aihe Tekijä Tekniikka (maalaus, piirros, valokuva, taidegrafiikan menetelmät jne.) Käyttötarkoitus.
Tervetuloa koulutukseen!. Lankarulla-piiri 1.Mikä asia on jäänyt erityisesti mieleen koulutuksesta? 2. Millä sanalla kuvailisit koulutusta?
HURTIG Tupakointi on turhaa. Kertaus 1. Mistä riippuvuuden vieroitusoireet johtuvat? 2. Mitä tarkoittaa sosiaalinen riippuvuus? 3. Kerro jokin.
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
Medialukutaito Kuva: Tussitaikurit.
Tieteellisen tekstin piirteitä
Kirjallisuuden käsitteitä
Mainonnan vaikutuskeinoja
Mainostaminen ja tuote-esittely
Tänään tutkimme mediakriittisyyttä
RYHMÄN NIMI? MITÄ RYHMÄ TEKEE? MISSÄ ? MILLOIN? YHTEYSTIEDOT ?
Kieli, kirjallisuus ja identiteetti
Advertising specialist
Artikkelin rakenne Miettikää ryhmissä:
Tupakka mediassa tyokalupakki.net.
UNELMIEN LIIKUNTASEURA RY Unelmien urheilu- ja liikuntayhteisö TUL Nuoret Päättäjät 2017 Jyväskylä
RYHMÄN NIMI? MITÄ RYHMÄ TEKEE? MISSÄ ? MILLOIN? YHTEYSTIEDOT ?
TERVEYSTIETO 8 4. Perheen merkitys.
Tupakka, alkoholi ja huumeet
29. TERVEYS NÄKYY MEDIASSA
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
KUMMIPÄIVÄ.
Genre –analyysi kriittisessä diskurssintutkimuksessa
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
Televisio Televisiosta on monissa maissa tullut nopeasti tärkein joukkotiedotusväline. Mitä etelämmäksi menneen, sitä tärkeämpi mainosväline televisio.
Roolileikki - Läksykerhossa
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
Viestintä.
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Arkipäivän tuotteet - elinkaari
Esityksen transkriptio:

Tupakka mediassa Tupakkamainonta *Keskustelunaiheita *Tehtävät

Ruoditaan tupakkamainoksia Jakaudutaan pienryhmiin. Kukin ryhmä analysoi 1-2 kansainvälisissä lehdissä ilmestynyttä mainosta. Tulkinta esitellään muulle toisille ryhmille. Mainoksia voi tarkastella esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla: –Houkuttelevatko mainokset tupakoimaan ? –Miten kuluttajia, esimerkiksi nuoria houkutellaan tupakoimaan? Millaista elämäntyyliä, mistä mainosten elämäntyyli rakentuu? –Millaisia hahmoja mainoksissa esiintyy? Mitä rooleja luodaan?

Ruoditaan tupakan vastaisia mainoksia Tupakkamainosten analysoinnin vastapainoksi arvioidaan tupakoinnin vastaisen viestinnän maailmoja. Kukin ryhmä voi ottaa analysoitavaksi yhden mainoksen tai verkkopalvelun. Analyysi esitellään muulle ryhmälle. Mainoksia voidaan tarkastella esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla: –Miten nuorille viestitään tupakan vaaroista? –Onko mainos uskottava? –Millaista elämäntyyliä, mistä mainosten elämäntyyli rakentuu? –Millaisia hahmoja mainoksissa esiintyy? Mitä rooleja luodaan? Ilmoituksia ja saitteja: