Yammer sisäisen viestinnän työkaluna Jyväskylän yliopistossa Asta Ruodemäki ja Katri Lehtovaara 19.5.2014 Viestintäpalvelut
Miksi Yammer? Lisäämään ja helpottamaan tiimin sisäistä ja eri yksiköiden välistä yhteistyötä ja tiedonkulkua Lisäämään avoimuutta ja läpinäkyvyyttä Lisäämään kohtaamisia ja verkostoitumista Nopeuttamaan asiakaspalvelua Tiedon jakaminen auttaa meitä oppimaan toisiltamme ja tehostaa työntekoa. Verkostoituminen ja keskustelut tiivistävät yliopistoyhteisöä ja lisäävät yhteishenkeä.
Ennen kuin aloitat Otetaan Yammer käyttöön suunnitellusti Jos perustat ryhmän Yammeriin, mieti ensin mitä sillä tavoitellaan ja miten siellä toimitaan Muista että perustajalla on vastuu pitää ryhmä aktiivisena. Työskentele itse sosiaalisesti ja näytä mallia. Yhteiset toimintatavat ja tavoitteet Koulutusta Huomioi tietoturvasuositukset sekä tekijänoikeudet - Älä käytä omaa yliopiston salasanaasi kirjautumiseen Johdon tuki uudelle toimintavalle
Esimerkkejä Yammerin käytöstä Yliopiston ryhmässä Jaetaan tietoa yli tiedekuntien, laitosten ja yksikköjen rajojen. Tutkijat: kertovat alkavasta tutkimuksesta > uusia yhteistyökumppaneita Palveluyksiköt: asiakaspalvelu > usein kysytyt kysymykset Yliopiston johto: valmisteilla olevat asiat esim. strategiatyö > keskustelua, avoimuutta Viestintäryhmässä Viestintätiimi kertoo, miten TIP toteuttaa uudet sivunsa intranetiin. Muut voivat ottaa mallia ja kommentoida. Plone-tiimi jakaa hyvän toimintatavan. Viesti tavoittaa tiketin lähettäneen henkilön sijasta kaikki viestintäryhmän jäsenet Tiimin sisäisessä ryhmässä (esim. viestintätiimi) Oman työpäivän sisällöstä kertominen. Tänään teen… Koulutusmateriaalien jakaminen ”Äänestä kansilehti seuraavaan Tiedonjyvään.”
Yammer https://www. yammer Yammer https://www.yammer.com/ Kuvaus palvelun turvallisuudesta https://www.yammer.com/it/security Käyttöehdot https://www.yammer.com/about/terms