Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
Advertisements

Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja Anne Laajaniemi Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta.
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.
Erja Vihervaara Piirikouluttaja
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Sosiaalinen media.
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Opiskelijan arviointi työpaikalla
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
Opinnäytetyöprosessi
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Energiansäästöä verkossa interaktiivisen sarjakuvan avulla ITK´01 Areena 1 Katja Pesonen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
VERKKO-OHJAUKSEN SUUNNITTELU – OPISKELUN JA OPPIMISEN OHJAUS
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Oppimisfoorumi Tilanne AKTIVA ▲ Hyria Koulutus Oy ▲ VirtuaaliAMK.
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Työmaan järjestelyt 1. Aluesuunnitelma - työmaan työnjohto tekee (pääurakoitsija) 2. Osien ja elementtien kuljetus ja varastointi - urakoitsija tekee 3.
Missä mennään  Paikkatietoon pohjautuvan tiedonkeruu/oppimisympäristön tavoitteena on perustaa "Mobiili Herbaario", jonka kasvit ovat luonnossa.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
Sataraksa Laajennetun työssäoppimisen kokeiluhanke
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Mielenterveys kuntoutus
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
Work Shadowing- osana opetusta
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Pilvipalvelun käyttö opiskelun tukena case: Petri Lounaskorpi
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Aloitusseminaarin ohje
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Ops seminaari Askola.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
MOBIILISTI TYÖELÄMÄÄN Tiina Mätäsjärvi. Hankkeen kuvaus: 1) Tutkinto kokonaan tai lähes kokonaan työssäoppien. Oppimisprosessia tuetaan mobiilitekniikan.
Alanvaihto Kysymyksiä. Keskustelua videon jälkeen Mitä syitä voi olla alan vaihtamiseen? Tunteeko kukaan ketään, joka olisi vaihtanut alaa? Mihin itse.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Infoa uusille opiskelijoille, syksy 2014 Opinto- ja opetuspalvelut Ura- ja ohjauspalvelut.
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Täydennyskoulutus Tuoteturvallisuus ja työura ruoka-alalla
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Sosiaaliset mediat alakoulussa
Hanke
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Esityksen transkriptio:

Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija Teräsrakentaminen- kurssi, Opetushalliin osien valmistus ja kokoonpano metallios ja rak osaston yhteistyönä Googledocs Ops, Tavoitteet Kurssin eteneminen Opiskelijoiden sivut -kuvat -esitykset TROK, Teräsrakentamisen oppimisympäristö Yhteistyökumppanit, työelämä Yhteistyökumppanit, oppilaitokset Linkit Linkit yhteistyökumppaneiden sivuille, Lisäaineistoa yms RAOTROK Teräsrakentamisen oppimisympäristö

Teräsrakentamisen osa-alueet 1.Konepajatyöt 2.Pintakäsittely 3.Kokoonpano (runko) 4.Elementtiasennukset 5.Työmaaturvallisuus 6.Standardit

Osa-alueiden tarkempi sisältö 1 Konepajatyöt Sisältö Katkaisu, piirustusten luku Silloitus, jigien käyttö Hitsaus – menetelmät/tarvittavat hitsiluokat Hitsausjärjestys/vetelyt/mahdolliset esitaivutukset

Osa-alueiden tarkempi sisältö, jatkuu 2. Pintakäsittely Hiekkapuhallus/maalaus tai sinkitys/palosuojaus Asennussuunnitelma 3.Kokoonpano Nostosuunnitelma/henkilönostimet Pulttien kiristyksen seuranta/merkintä/dokumentointi …

III Mitä opetusmenetelmiä kukin osa- alue voisi soveltaa Verkkotyöskentely keskittyy alkuvaiheessa osioon 1 Konepajatyöt

Opiskelijalähtöisyys Avoimet kysymykset, motivoiva, orientoiva tehtävä Keskustelut, chatit Tiedonhaku, tiedon käsittely Etätehtävät, verkko-opiskelu (kulkuvaikeudet syrjäseudulta, sairaslomat) Mahdollisten ongelmatilanteiden kartoittaminen ja ratkaisuesitykset ( esim. työturvallisuus) Kuvat, selostukset työvaiheista (näyttö sosiaalista mediaa hyödyntäen) Siirtyminen mediaan, lähtökohtana on, että tuo jotain uutta opiskeluun – Etämahdollisuus – Opiskelijan tiedonhaku verkkoympäristöstä kehittyy – Tiedon raportointi kehittyy

2-vaiheen suunnitelman vaatimukset Suunnitelmista tulee ilmetä seuraavat asiat: 1. Kuka vastaa toteutuksesta? 2. Mikä opiskelijaryhmä on kyseessä? Montako opiskelijaa ja/tai työelämänedustajaa pilottiin osallistuu? 3. Missä tutkinnon osassa pilotti toteutetaan? Mikä työprosessi on kyseessä? 4. Millä tavoin opiskelijan oppimista edistetään/tuetaan sekä millä tavalla osaamista ja oppimista tehdään läpinäkyväksi? - Millaisia uusi opetusmenetelmiä ja -järjestelyjä käytetään? - Miten sosiaalista mediaa hyödynnetään? (Onko tiedonhankintapaikka ja -jakopaikka vai pyritäänkö vuorovaikutukseen opettaja - opiskelija - muut opiskelijat - työelämän edustajat - opiskelijoiden kaverit - opiskelijaryhmän kaverin kaverit? Mitä työkaluja käytetään vapaa valintaisesti voidaan hyödyntää esim. seuraavia työkaluja: wiki, blogi, facebook, Linkedin, Posterous -blogi, Youtube Picasa, Flickr, Second Life, Google-ympäristö, huom. opettajan ei tarvitse hallita näitä, opiskelijat tekemään). Esim. Weebly-työkalu voisi olla monipuolinen ja helppokäyttöinen työkalu pedagogisille kehittäjille ja opiskelijoille. - Onko käytössä mobiilivälineitä, jos on mitä esim. älypuhelimet, iPod, web-kamerat työmailla/työpisteissä tms. 5. Mitä lisäarvoa osallistuville yrityksille oletetaan olevan tämäntyylisestä opetuskokeilusta?