GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö
GOPP –Goal Oriented Project Planning Osallistujat Osapuolet Odotukset Ongelmat Tulostavoitteet: mikä on muuttunut vuoden 2012 loppuun mennessä? Projektin tarkoitus Tulokset Mittarit Toimenpiteet Resurssit Toimenpidesuunnitelma: toimenpide, vastuu, aikataulu
TR 1. Profiilin ja tunnettuuden kehittäminen Kehittämiskysymys: Miten YAMK –tutkinnon tunnettuutta lisätään ammattikorkeakouluissa ja työelämässä eri toimijoiden yhteistyöllä?
Tulokset 1.YAMK –tutkinnon suorittamisen hyödyistä on näyttöä sekä yksilölle että työelämälle ja ammattikorkeakouluille 2.Yhteistyö ja vuorovaikutus YAMK –opiskelijoiden taustayhteisöjen kanssa on lisääntynyt 3.YAMK –tutkinto on tunnettu osa ammattikorkeakouluja ja luonteva jatko perustutkinnoille 4. Työelämän päättäjät tuntevat YAMK -tutkinnon
TR 2. TKI ja työelämäyhteistyö Kehittämiskysymys: Miten YAMK voi toimia työelämän kehittämisen (TKI) ja työelämäyhteistyönvälineenä?
Tulokset 1.Opiskelija, opettaja ja työelämäkumppani toimivat yhteisöllisesti muutosagentteina TKI –yhteistyössä 2.Työelämälähtöinen ja tutkiva osaamisen kehittäminen toteutuu opetuksessa ja oppimisessa
TR 3. Koulutuksen laadun kehittäminen Kehittämiskysymys: Miten voimme kehittää YAMK –koulutuksen laatua paremmin vastaamaan työelämän tarpeita?
Tulokset 1.Työelämä ja ammattikorkeakoulu suunnittelevat, toteuttavat ja arvioivat YAMK –koulutusta yhdessä 2.YAMK –opiskelijoiden opinnot on organisoitu joustavasti siten, että valmistuminen määräajassa on mahdollista 3.YAMK –tutkinnot täyttävät EQF 7 –tason vaatimukset 4.YAMK –koulutus on arvostettua ja sen menettelytavat ja käytänteet ovat avoimia ja yhteistoiminnallisia ammattikorkeakoulussa
Palaute Osallistava menetelmä Osalle uusi Intensiivinen työskentelypäivä Innostava Jokainen saa mielipiteensä esille Fokusoi / kirkasti tavoitteita Selkiytti päämäärää ja toimintatapoja ?