GOPP –hanketyöpaja 14.9.2010 Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Läpäisyhankkeet ja ammatillisen koulutuksen kehittäminen
Advertisements

Topirkka -portaali ja työssäoppimispaikat:  vähentää työssäoppimisen organisoimisesta aiheutuvaa työtä (varausjärjestelmä)  selkiyttää käytäntöjä oppilaitosten.
Valmennus AMK-opintoihin -työkori –
Tulevaisuuden työelämäyhteistyö Nuoret ja muuttuva työelämä -seminaari Oulu ke Opetusneuvos Seija Rasku
5.1 Näyttöjen tuloon voi varautua Tarkastelemalla  vastaako opetussuunnitelma työelämän tarpeita opetussisällön, -menetelmien tarpeita opetussisällön,
ECVETin ABC ECVET liikkuvuudessa ja opettajan työssä
Satu Helmi & Ismo Kantola
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Mikä on Peppi projekti ja miten se etenee?
Osaamisen ja sivistyksen asialla KANSAINVÄLISTYMINEN EUROOPPALAISEN KORKEAKOULUTUKSEN HAASTEENA JA TAVOITTEENA Kansainvälistyvä opetussuunnitelma Tampere.
Strategiakausi käynnistyi. Mitä uutta opintohallintoon? Päivi Pakkanen Rehtorin kanslia/ Tutkimus- ja opintoasiat / Opintoasioiden.
Suomen kieli ja viestintä YAMK-koulutuksessa Vastuuopettajien AC-kokous / Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän ja Osku-hankkeen tuotoksia.
Suomalainen koulutusjärjestelmä
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta Kuinka rajata ja määritellä TKI-opintopisteet? Kaisu Piiroinen.
KORKEAKOULUJEN KIELTEN OSAAMISKUVAUSHANKE
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
1 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Kokeilun, projektin sisältö ja tavoitteet - Kokeiluissa.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
TKI ja työelämäyhteistyö - teemaryhmä
YHTEISTYÖ Yhteistyö lähti tarpeesta tavoittaa, ohjata ja neuvoa yhteisiä asiakkaita Haluttiin tarjota nuorille monipuolisia koulutuksia Vältettiin päällekkäistä.
Tulevaisuuden koulutus ja osaamistarpeet IOY:n koulutuspäivä , Turku Hamburger Börs.
Länsi-Suomen Metsäverkosto Pohjaehdotuksia tulevan toiminnan Suunnittelua varten TH & AK / HAMK /
LIIKE-RESTO-OPS-linjaukset Kaija Sääski.
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
Teemaryhmä 1: Profiilin ja tunnettuuden kehittäminen Toimintasuunnitelma Aloitusseminaari Marja Kopeli Katja Komonen.
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Seminaarin tavoitteet Murmanskissa joulukuu 2010 Mare Rantaniemi ja Natalia Strelskaja Projektipäälliköt.
Pinnet Mustiala Aija Töytäri-Nyrhinen, projektipäällikkö
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kvalitetskriterier i läroavtalsutbildningen Laatukriteerit oppisopimuskoulutuksessa Pasi Kankare
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
FUAS Kielet ja viestintä
Opiskelijoiden henkilökohtaisen ohjauksen kehittämisohjelma Ohjausryhmä Eveliina Ojala Ohjausryhmä, Koivistontie
Akkreditointi tarkoittaa erikoistumisopintojen arviointi- ja rekisteröintiprosessia, jota Korkeakoulujen arviointineuvosto on toteuttanut vuodesta 1999.
Vauhtia valmistumistalkoilla Tekniikan yksikkö Tiina Laajala ja Tomi Guttorm.
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Koulutuksen laadun kehittäminen
Taitaja2008-tapahtuman vaikutuksista: Kisojen järjestäjän näkökulma.
TEEMARYHMÄ 1. PROFIILIN JA TUNNETTUUDEN EDISTÄMINEN TKI -päivät Porissa 2011.
PALVELUT 1.koulutuspalvelut 2.kehittämispalvelut 3.tilaustuotepalvelut yhteisenä nimittäjänä ”pedagoginen sensitiivisyys”
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Vuorovaikutusta verkossa Käynnistäminen Ohjaaminen Arviointi Sari Koski-Kotiranta.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Lisää tähän otsikko Selvityshanke kansalaisten yksilöllisistä koulutustileistä Mirja Hannula.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
KESKI-POHJANMAAN KOULUTUSYHTYMÄ PaPaLaVa-projektista  Palapelillä laatua valinnaisuuteen  Uutta luova suunnittelu- ja kehittämistehtävä.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Toimitusjohtaja Petri Lempinen #ammatillinenkoulutus #työllistyminen Kuva: Helsingin kaupunginmuseo/Simo Rista Kuva: Helsingin kaupunginmuseo Huippuosaamista.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
DIGIJOUJOU Suomen ja ruotsin kielen joustava oppiminen ja ohjaus tulevaisuuden työelämän tarpeisiin Tavoite: Uusi digipedagogiikka, joustavat opintopolut.
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Yhteinen tavoitteemme
Sosionomin koulutus ja TKI-toiminta nyt ja 2025 Sosiaalialan verkostopäivät ylitarkastaja Sanna Hirsivaara.
Joustavat oppimispolut
Ammattikorkeakoulun kehittämispäivä
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
TTS Työtehoseura kouluttaa – tutkii – kehittää
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Saimaan ammattiopisto Sampo
Hanke
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Esityksen transkriptio:

GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö

GOPP –Goal Oriented Project Planning Osallistujat Osapuolet Odotukset Ongelmat Tulostavoitteet: mikä on muuttunut vuoden 2012 loppuun mennessä? Projektin tarkoitus Tulokset Mittarit Toimenpiteet Resurssit Toimenpidesuunnitelma: toimenpide, vastuu, aikataulu

TR 1. Profiilin ja tunnettuuden kehittäminen Kehittämiskysymys: Miten YAMK –tutkinnon tunnettuutta lisätään ammattikorkeakouluissa ja työelämässä eri toimijoiden yhteistyöllä?

Tulokset 1.YAMK –tutkinnon suorittamisen hyödyistä on näyttöä sekä yksilölle että työelämälle ja ammattikorkeakouluille 2.Yhteistyö ja vuorovaikutus YAMK –opiskelijoiden taustayhteisöjen kanssa on lisääntynyt 3.YAMK –tutkinto on tunnettu osa ammattikorkeakouluja ja luonteva jatko perustutkinnoille 4. Työelämän päättäjät tuntevat YAMK -tutkinnon

TR 2. TKI ja työelämäyhteistyö Kehittämiskysymys: Miten YAMK voi toimia työelämän kehittämisen (TKI) ja työelämäyhteistyönvälineenä?

Tulokset 1.Opiskelija, opettaja ja työelämäkumppani toimivat yhteisöllisesti muutosagentteina TKI –yhteistyössä 2.Työelämälähtöinen ja tutkiva osaamisen kehittäminen toteutuu opetuksessa ja oppimisessa

TR 3. Koulutuksen laadun kehittäminen Kehittämiskysymys: Miten voimme kehittää YAMK –koulutuksen laatua paremmin vastaamaan työelämän tarpeita?

Tulokset 1.Työelämä ja ammattikorkeakoulu suunnittelevat, toteuttavat ja arvioivat YAMK –koulutusta yhdessä 2.YAMK –opiskelijoiden opinnot on organisoitu joustavasti siten, että valmistuminen määräajassa on mahdollista 3.YAMK –tutkinnot täyttävät EQF 7 –tason vaatimukset 4.YAMK –koulutus on arvostettua ja sen menettelytavat ja käytänteet ovat avoimia ja yhteistoiminnallisia ammattikorkeakoulussa

Palaute Osallistava menetelmä Osalle uusi Intensiivinen työskentelypäivä Innostava Jokainen saa mielipiteensä esille Fokusoi / kirkasti tavoitteita Selkiytti päämäärää ja toimintatapoja ?