JATKAJAKOULU Jatkajakoulun kehittäminen ja tuoteimagon ylläpito - Miten varmistetaan JTK-laatu? Simo Saurio Suomalaisten Jatkajakoulutoimijoiden 2. tapaaminen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JATKAJAKOULU Jatkajakoulun käynnistäminen HAMK:issa.
Advertisements

Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Koulutustilit – väliraportin johtopäätöksiä Ida Mielityinen Kansalaisopistojen rehtoripäivä.
URHEAN yläkouluverkon seminaari 17. 9
FOOTPASS-ARVIOINTI Suomen Palloliitto.
Markkinointi KJT-Johtokunta Open
ESR AJANKOHTAISTA ESR –OHJELMASTA YTR:n HANKESEMINAARI ylitarkastaja Leena Uskelin, työministeriö.
Pääkaupunkiseudun Urheiluakatemia
Täydellinen koreografia tuomarin silmin – tasapainoa ilman tylsyyttä? Kokeneiden valmentajien workshop
Laatujärjestelmä marjatiloilla/jatkojalostajalla
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
KÄSIKIRJOITTAMINEN 2 ov. Sisältö 1 Johdanto 2 Projektityö 3 Projektin osa-alueista 3.1 Dokumentointi 3.2 Aikataulu 3.3 Sopimukset 3.4 Laitteistot ja tilat.
Koulutuksen avulla kasvuun Koulutustarjontaa vähittäiskaupan alalle.
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
Laatu LAATU EI TARKOITA SITÄ, ETTÄ TUOTE TAI PALVELU ON ABSOLUUTTISESTI HYVÄ VAAN SITÄ ETTÄ SEN TEKEMISEEN KÄYTETTÄVÄT MENETELMÄT JA TOIMINNOT ON DOKUMENTOITU.
PALVELUALA 2009 Verkko-oppimisen tavoitteet Merja Talkio-Vilanen.
Koulutuspäällikköpalaveri / Palvelualat Tuija Hilden heidi Kaartokallio.
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
HYRINÄ- yrittäjyyden kokonaiskonseptin kehittäminen HAAGA-HELIAssa
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Kotisivut myynnin edistämisessä Sametime-kokoontuminen Heidi Varpelaide.
Virtuaaliammattikorkeakoulu Liiketoiminnan kehittäminen tuotantorengas
Isännöitsijöiden Auktorisointiyhdistys ISA ry perustettu 1987 taustalla Suomen Kiinteistöliitto ja Suomen Isännöintiliitto ISA:n perustaminen
Liisa Laakso, Projektihakemusten arviointi Euroopan komissiossa tutkimuksen puiteohjelma.
Ministeriöverkoston kokous Kohti kestävää tuottavuutta - työelämän laatu, innovaatiot ja tuottavuus -hankkeen käynnistäminen.
ARVOT Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee Suuntaa toimintaa (Tiedetään mihin pyritään) Yhteinen käsitys suunnasta (Pelisääntöjä) Selkeä rakenne,
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Neuvoston suositukset epävirallisen ja arkioppimisen validoinnista -Suosituksen keskeinen sisältö -Toimeenpano -Toimeenpanoon.
JATKAJAKOULU Jatkajakoulun laadun arviointi. JATKAJAKOULU Kriteeristö ja laadun arviointi 1. arvioinnin kohteena ovat Jatkajakoulun käyneet opiskelijat.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Maaseutumatkailun suhdanteet ja kehittäminen Kysely yrittäjille.
CAF Poliisihallinnossa
Kommunikointi kommunikoinnin ongelmia aiheuttaa
LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI
EU-Aluepolitiikka Rakenne- toimenpiteet Agenda Euroopan aluekehitysrahasto Tehtävä: “myötävaikuttaa alueellisen epätasapainon poistamiseen.
Laadunhallinnasta vastaavien osaamisprofiilit
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Osaamisen ja sivistyksen asialla KIINTEISTÖNVÄLITYSALAN AMMATTITUTKINTO.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Projektijohtamisen jatkokurssi:
O PETUSMINISTERIÖ //1. KULTTUURIVIENTIOSAAMISEN KEHITTÄMINEN SUOMESSA Kulttuuriviennin valmisteluryhmän puheenjohtaja Johan Storgård, teaterchef Svenska.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
W w w. h a m k. f i Monikulttuurisen pedagogiikan haasteita ja hyviä käytäntöjä Harri Tuomola Kv. kevätpäivät 2008 Helsingin yliopisto
KOIVUN KEHITTÄMISSUUNNITELMA 1) Mitä arvioidaan? 2) Miten arvioidaan? 3) Tiimityön kehittäminen 4) Yhteistyön tiivistäminen sosiaalityöntekijöiden kanssa.
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Liiketalous JYPV 07 -PROJEKTI JYPV 07 JAMKIN KESKI-SUOMEN YRITYSTEN YRITTÄJÄPOLVENVAIHDOS (JYPV) – PROJEKTI/JATKAJAKOULU  Ω KOKEMUKSIA.
Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän asiantuntijatiimi
EAKR-arviointisuunnitelma Sisältö Valmisteluprosessi Arviointityöryhmä asetettu elokuussa 2008 Valmistellut suunnitelman sekä.
1 Lapset ja nuoret lastensuojelun laadun määrittäjinä Maria Kaisa Aula Helsingin yliopisto
MOTIVAATIO.
2/2001 Tietojärjestelmät ja Systeemisuunnittelu Luennoitsija: Tapio Lammi
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Avoimen tuotteen hallintamalli Tuotteenhallinnan työpaja
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
Mika Heikkilä / Valtuustoseminaari / Lapin sairaanhoitopiiri Tuottavuusohjelma vuosille
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Laadunhallintajärjestelmä/ laatujärjestelmä
PBL-OPINTOJAKSON LUOMINEN VERKKOTOTEUTUKSENA
Jyväskylä Arto Riihimäki SEL ry.
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
esim. hormonit, autonominen hermosto omat sisäinen odotukset haaveet
Yrityskuva ja viestintä
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
Kylämatkailuseminaari
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
KOKONAISARKKITEHTUURIN ARVIOINTI
Projektin ohjaus, seuranta ja raportointi Riitta Rautava .
Esityksen transkriptio:

JATKAJAKOULU Jatkajakoulun kehittäminen ja tuoteimagon ylläpito - Miten varmistetaan JTK-laatu? Simo Saurio Suomalaisten Jatkajakoulutoimijoiden 2. tapaaminen Haaga-Helia amk

JATKAJAKOULU Kokonaislaatu 1.Sisäinen toiminta amk:ssa sujuva toiminta amk:ssa valmentajien käsitys JTK-tuotteesta JTK + koululaisten valinta 2.JTK:n toteutuksen taso asiantuntijoiden jälki näkyy JTK:n sisällössä ja sen toteutuksessa noudattaa JTK-standardia (seka, spv)

JATKAJAKOULU JTK-laatu 1.Laadusta ei ole varaa tinkiä vaikea tuote valmentajan ja amk:n imago, odotukset yksi tärkeimmistä tuotteista amk:ien yrittäjyyden edistämisessä 2.Amk:n vastuuhenkilön tärkein rooli – laadunvarmistus on varannut aikaa ja saanut valtuudet kompetenssista pyritään huolehtimaan kalibroi JTK-tuotetta amk:ssa on tukihenkilö uusille valmentajille

JATKAJAKOULU 3.Mitä kuuluu JTK-laatuun? sisältö ja toteutus kestävät arvioinnin myöhemminki pysyy ajan kuluessakin ”stemminä” aikataulut eivät lipsu JTK viedään aina päätökseen

JATKAJAKOULU 4.Ongelmatilanteiden hallinta ja hoito Mahdollisia ongelmia 1.”Tilaustyöt” opintopisteiden ”metsästys” ilman intentiota kaverin mukaan houkutteleminen JTK ei varsinaisesti kiinnosta, vaan on pakko muu epäasiallinen peruste 2.Jo aloittaneet miten säilyttää motivaatio

JATKAJAKOULU 3.Jälkikritiikki laadun varmistus oleellista alkukeskusteluissa selkeät rajat/reunaehdot, epärealististen odotusten karsinta 4.Toivottomat tapaukset siviilirohkeutta terveesti 5. Kysynnän ja JTK:n tarjonnan tasapaino 6.”Kaikkihan sen kylällä tuntee” kylähullut, huijarit, ”kaikki jää kesken” –tyypit & muu sekalainen joukko miten varmistetaan, ettei…

JATKAJAKOULU 7.Yrittäjä jo ennestään Muiden yritysten tilanne miksi JTK?

JATKAJAKOULU JTK-valmentajavalmennus kohderyhmä tavoite rakenne & sisältö ”auktorisoitu” JTK-valmentaja –mitä saa? –mitä velvoitetaan?

JATKAJAKOULU JTK:n vastuuhenkilöiden rooli amk:ssa 1.JTK:n toteutuksen koordinointi, ohjaus ja valvonta 2.Osallistuu JTK:n toteuttamiseen 3.Informointi ja markkinointi (sisäinen ja ulkoinen) 4.JTK:n laadunvarmistus 5.Oman ammattitaidon ylläpito ja kehittäminen

JATKAJAKOULU Kenelle JTK sopii/suositellaan sopii hyvin sopii varauksin ei sovi / ei suositella