#CMAX.gg Messuprojekti
Strategia
#CMAX.gg ja strategia: toimii internet pelipalvelinten kauppapaikkana johtava pelipalvelinpörssi, josta asiakkaat haluavat ostaa palvelunsa toimia kaikkien tunnetuimpien pelipalvelintoimittajien sivuilla –toiminnan edullisuus, enemmän asiakkaita & tunnettuus referenssitoiminta (hyvä yrityskuva kaikille)
Tavoite Saksassa: ratsastaa tunnettujen pelipalvelintoimittajien maineella saada aktiivista pelaajaa Saksassa suurimmat pelimarkkinat
Viestintä lehdistölle
VIESTINTÄ LEHDISTÖLLE Symboleihin vaikuttava markkinointi ”WIN MORE” saatava digitaalisiin medioihin ennen, aikana -jälkeen messukampanjan –Huomion herättäminen –Toiminnan aikaansaaminen
VIESTINTÄ LEHDISTÖLLE Ennen LAN- tapahtumaa –Markkinointikeino Suoramainonta –Markkinoinnin tarkoitus Tietoisuuden lisääminen, yrityskuvan parantaminen –Viestintäkanava Massamediat, suora kontakti lehdistöön, lehdistötiedote
VIESTINTÄ LEHDISTÖLLE LAN- tapahtuman aikana –Messujen aikana on varmistettava lehdistön saama informaatio –Uusien ja vanhojen kontaktien hoitamiseen kiinnitettävä huomioita
VIESTINTÄ LEHDISTÖLLE LAN- tapahtuman jälkeen –Suhdetoiminta saadaan media vaikuttamaan sidosryhmien, kuten pelaajien ja pelitoimittajien käsityksiin, tietoihin ja miellekuviin yrityksestä Messuilla kerätty tieto hyödynnetään yrityksen toimintojen kehittämisessä
Messuosasto
Messuseinä, kevyt-teline ja ”pönttö”/pöytä Kevyt-teline banner flash-materiaalia (loistaa pimeässä) Messuseinä + taso 1680€ + alv (tarjous) Kevyt-teline 80€ + alv (tarjous) Flash-materiaali nostaa hiukan hintaa, jos valitaan (n.10€)
Hyödyt Koko messuosaston paino n. 30 kg Mahtuu yhteen kuljetuslaatikkoon Kuljetuslaatikko muuttuu pöydäksi Erittäin toimiva kokonaisuus, jota voidaan myöhemmin muuttaa/laajentaa
Messuseinä Kaareva esittelyseinä: –malli: 3x3 –leveys: 2535mm –korkeus: 2240mm –paino: 24kg –Kasausaika 15 min
Pöytä Muodostuu messuseinän kuljetuslaatikosta Kevyt liikutella Saadaan näyttäväksi omalla ympäri menevällä julisteella
Kevyt-teline Erittäin kevyt ja helposti kasattava (n.2-3kg) Mahdollisuus tehdä useampia bannereita, jotka sopivat telineeseen Mahdollistaa flash- bannerin käytön, joka loistaa pimeässä
Messusuunnitelma
Viestintä pelaajille Ennen tapahtumaa –Viestintä kanavat Pelilehdet, edellinen LAN- tapahtuma, keskustelupalstat jne. –Viestin sisältö Aika, paikka, kellonajat, yrityksen arvot, slogan, messuteema, lisäpalvelut jne.
Viestintä pelaajille Tapahtuman aikana –Ständi ”Win more” Skill, teamplay, feedback, fairplay Lisäpalvelut –Henkilöstö #cmax-tytöt ”Sponsoroitu tyttöjoukkue” Asiantuntijat
Viestintä pelaajille Tapahtuman jälkeen –Sähköposti –Raportointi internetissä –Lehdistötiedote
Jälkitoimenpiteet
jälkitoimenpiteet ja raportointi yhtä tärkeätä kuin messuja ennen ja niiden jälkeen Asiakaskontaktit, jälkimarkkinointi, muu materiaalin käsittely Arviointilomake täytettävä: arvioidaan messujen onnistumista, mitä parannettavaa, mikä hyvää ym.
jälkitoimenpiteet Jokaiseen uuteen asiakkaaseen ottaa yhteyttä messujen jälkeen Kiittää olemassa olevia asiakkaita Mittarit (kuinka paljon ihmisiä ständillä) Messujen yleiset tiedot messujen järjestäjiltä: kävijämäärät Kysytään asiakkaiden mielipiteitä messuista Asiakaskontaktien ryhmittely: klaanit, public players ja uudet pelaajat