Joustavat opetusjärjestelyt Siilitien peruskoulu

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

ERITYISOPETUKSEN UUDELLEENORGANISOINTI MYNÄMÄESSÄ VUONNA 2011
Koonnut koordinaattori Tuija Ikäläinen 2008
Barents-Parents Lapin yliopiston harjoittelukoulu.
Oppilaanohjauksen kehittäminen Oulun kaupungin perusopetuksessa Kehittämistyötä ohjaa moniammatillinen ohjausryhmä, jossa on edustajat.
Markkinointi KJT-Johtokunta Open
Harvialan koulu ja päiväkoti
Monikulttuurisuus opetuksessa
Koulukuraattorien perehdytysohjelma Helsingissä
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
YHTEISÖSUHTEET KOULUKAVERIPROJEKTI MIKÄ ON KOULUKAVERIPROJEKTI? 1. Hyvän toveruuden edistäminen kouluissa Tarjotaan klubeille palveluaktiviteetiksi! SLL:n.
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Yksilölliset opetussuunnitelmat
Erityisopetuksen järjestäminen Lempoisten koulussa
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
J Kangasniemi 2010 Valtion rahoittama opetustoimen henkilöstökoulutus Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin.
2 Saireke = Sairaalaopetuksen kehittämistoiminta • Saireke (OPM  OPH) - käytänteiden yhtenäistäminen, nivelvaihe • Laatukriteerit (OKM)
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Turun perusopetuksessa
Turun esi- ja perusopetuksessa
Kiviniityn koulu Kelpo –hanke 2010 –  Kysely opettajille koulutustarpeista ja sen mukaisesti kohdennettu koulutuksia. Koulutuksia ollut omassa.
Kaikki erilaisia –kaikki samanarvoisia
Erityinen tuki Tampereen perusopetuksessa- muuttunut lainsäädäntö muuttuvat tuen rakenteet Leena Salonen
Yhteistyötä lapsen hyväksi
Pedagogisen toimikunnan kolmannen kokouksen muistio
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Oulun kaupunki: oppilaanohjauksen kehittäminen Oppilaantuntemus oppimisen ja ohjauksen rakennuspuina Työelämä perusopetuksen oppimisympäristönä.
Yleistä koulunkäyntiin liittyen
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Sairaalakoulu osana Kellokosken nuorisopsykiatrista hoitopolkua
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
YHTEISÖSUHTEET KOULUKAVERIPROJEKTI TARKOITUS Tarkoituksena on kehittää lasten ja nuorten tukemiseksi pitkäjänteinen ja vahva toimintamalli eri yhteistyökumppaneiden.
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
TUKEVA. uusi, kokonaisvaltainen, oppilashuollollinen toimintamalli tukee koulussa tapahtuvaa oppilaiden hyvinvointia edistävää toimintaa ja koordinoi.
NOPS –hanke 2010 Pirkko Rimpilä-Vanninen, projektipäällikkö Laurea 2010.
1 © 3/28/2015 Koulumestarin koulu - Espoo ITK
OPPILAS- JA OPISKELIJAHUOLTOLAKI JA OPPILASHUOLLON OPETUSSUUNNITELMA
Eveliina Okkonen & Johanna Hägg, LO-07
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
OPS 2016 Tulevaisuuden koulu – Opettajuus muutoksessa
1 Suunnitelmista käytäntöön Tvt Koulumestarin koulun arjessa.
Kolmiportaisen tuen toimintatapaohjeet. Tuen järjestämistä ohjaavat periaatteet ”Opetukseen osallistuvalla on oikeus saada riittävää kasvun ja.
JOUSTAVA PERUSOPETUS ELI JOPO LUKUVUOSI
Peliviikosta potkua uuden opetussuunnitelman käytännön toteutukseen ITK 2016 Lauri Pirkkalainen
STUDIO-projekti Toimintalinja 3: Osuvuutta ja kysyntälähtöisyyttä aikuisopiskeluun tieto-, neuvonta ja ohjauspalvelujen valtakunnallisella kehittämisohjelmalla.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
TUKEMO Joustava oppimisympäristö oppilaan tuen mahdollistajana Hankkeen esittely lokakuussa 2013.
PurisProjekti TAVOITTEENA PAREMMAT OPPIMISTULOKSET JA VIIHTYISÄMPI KOULU.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Koulutuspalvelujen laatuohjelma Program för utbildningstjänsterna
Ops-iltapäivä
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
KYRÖSKOSKEN KOULUN PIENLUOKKA
KIRKONKYLÄN KOULUN PIENLUOKAT
Timo Rissanen Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen
Erityisopetuksen malli
Taru Patrikainen, Ruut Kielinen, Tanja Seppänen, Helena Lavikainen
Lukuvuosi [Lisää vuosi] Koulun nimi Opettajan nimi Luokka-aste
Kiva Koulu-kyselyn hyödyntäminen
Esityksen transkriptio:

Joustavat opetusjärjestelyt Siilitien peruskoulu SILTA-PROJEKTI Joustavat opetusjärjestelyt Siilitien peruskoulu

Lukuvuoden 2010-2011 aikataulu Syksy 2010 uusia yhteistyömalleja suunnitellaan ja otetaan käyttöön koulun henkilökunta observoi ja raportoi yhteistyömalleista koko henkilökunnan pedagoginen iltapäivä -> esitellään uusia yhteistyömalleja; mitä, miten ja miksi yhteistyötä tehdään?

Lukuvuoden 2010-2011 aikataulu Kevät 2011 tiimin kehittämispäivä -> hankkeen arviointimenetelmien kehittäminen; miten silta-projektin tavoitteet on saavutettu opettajan, oppilaiden sekä kouluyhteisön kannalta tiimi työstää arviointimenetelmiä henkilökunnan 1. pedagoginen iltapäivä -> tiimi esittelee arviointimenetelmät koulun henkilökunnalle Silta-projektin arviointi henkilökunnan 2. pedagoginen iltapäivä -> Silta-projektin arvioinnin tulosten esittely

Silta-projektin tavoitteet Opettajan ja kouluyhteisön kannalta Ajattelutaidot - opettaja reflektoi omaa opettajuuttaan ja koulunsa toimintatapoja Sosiaaliset taidot - yhteistyötaitojen kehittäminen moniammatillisessa yhteisössä Asenteet - avoimuutta uusien toimintatapojen pohdintaan Systemaattisen erityisopetuksen ja yleisopetuksen yhteistyön rakentaminen ja toimintamallien kehittäminen

Silta-projektin tavoitteet Oppilaan kannalta Ajattelutaidot - harjaannuttaa oppilaan metakognitiivisia taitoja Sosiaaliset taidot - edistää oppilaiden välistä sopua Asenteet - edistää myönteistä asennetta koulunkäyntiin Oppilaan itsetunto kehittyy. Hänelle kehittyy realistinen kuva itsestä; hän tunnistaa vahvuutensa ja heikkoutensa.