LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN 2+1-MALLI Sähköala. Laajennetun työssäoppimisen 2+1malli  tarjoaa vaihtoehtoisen tavan ammatillisen perustutkinnon suorittamiseen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS
Advertisements

Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
MIHIN PERUSKOULUN JÄLKEEN?
Yhteistyössä Pirkanmaalla:
Uraohjaus Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskuksessa
Atto ja avaintaidot työssä oppien? Sirkka Hulkkonen.
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS Kauppakatu 28 B 3.krs, (Kauppakeskus Aapeli)
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
Lähihoitajaksi kouluttautuminen
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
MATKAILUALAN PERUSTUTKINTO
Erilaisia kauppapolkuja…. TILDAN POLKU  Tilda asiakaspalvelun ja myynnin merkonomiopiskelija valmistuu kahdessa vuodessa  ensimmäinen lukuvuosi 4 jaksoa.
Suomen kielen oppimisen tuki ja ohjaus / TAKK
UUDENKAUPUNGIN AMMATTIOPISTO NOVIDA
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
Aloitus info • Ryhmänvastaavat pitävät ryhmälleen aloitusinfon laajennetusta työssäoppimisesta • Opiskelijat saavat oppimis- ja työkokemuskansion.
ELINTARVIKEALAN PERUSTUTKINTO
AURA-instituutti, Turku ja Laitila
Ammattistartti Ammatilliseen peruskoulutukseen ohjaava ja valmistava koulutus, ammattistartti on  ohjaavaa  joustavaa  yksilöllistä valmistavaa koulutusta.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Oppisopimuskoulutuksen osapuolet
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
KESKI-POHJANMAAN KOULUTUSYHTYMÄ 1 OMA POLKU-HANKE –
Käsi- ja taideteollisuusalan perustutkinto (artesaani)
Kiihdytetty opiskelupolku 2,5 v./SOTE 1. vuosi Kaikille pakolliset ammatilliset tutkinnon osat 50 ov Opiskellaan ryhmän mukana, 30 ov: Kasvun tukeminen.
Ammattiosaajan työkykypassi Sari Möller-Välinen, KPAO
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Laajennettu työssäoppiminen: toplaaja.purot.net toplaaja.wikispaces.com Hidas, tuettu polku.
Ammattilaiseksi oppisopimuksella Joustavasti, yksilöllisesti ja käytännönläheisesti
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
TOPLaaja 2012 avustusta saaneiden hankkeiden tuloksia Itä-Suomi verkosto Verkostotapaaminen klo 9: Opetushallitus, Hakaniemenranta 6,
TOP-LAAJA Prosessialan pt. Hotelli-, ravintola ja cateringalan pt.
Nuorten oppisopimus Liisa Uusitalo Tampereen seudun ammattiopisto
Yleisiä kysymyksiä tutkintoon johtavasta oppisopimuskoulutuksesta
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
Ammattilaiseksi oppisopimuksella
OTE ammattiin – KIINNI elämään Kotityöpalvelujen ammattitutkinto tuettuna oppisopimuskoulutuksena.
LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT OPPIPAIKKA TYÖSSÄOPPIMISEN LAAJENTAMINEN TUTKINTOON JOHTAVALLA OPPISOPIMUSKOULUTUKSELLA.
Tavoitteet  Henkilökohtaisen opetussuunnitelman toteutuminen  Lisää valinnaisuutta  Pienentää keskeyttämisriskiä  Mahdollistaa joustavan kahden perättäisen.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Yksilölliset opintopolut oppisopimuskoulutuksessa
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
Siirtymät koulutukseen ja työelämään
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
Nuorten oppisopimus 2+1 malli Tavoitteet  Henkilökohtaisen opetussuunnitelman toteutuminen  Lisää valinnaisuutta  Pienentää keskeyttämisriskiä.
Nuorten oppisopimus 2+1 malli viimeinen vuosi oppisopimuksella
Omnian oppisopimustoimisto. Oppisopimuskoulutus osana Suomen koulutusjärjestelmää Yliopisto Ammattikorkeakoulu Esi- ja perusopetus Lukio Erikoisammattitutkinnot.
Esityksen otsikko Arial 22pt Ala-otsikko Arial 14pt Tieto- ja tietoliikennetekniikan perustutkinto.
Ammattiosaajan työkykypassi Sari Möller-Välinen, Keskuspuiston ammattiopisto Tea Järvinen, Bovallius-ammattiopisto OPISKELIJALLE työstetty TUTKE2-hankkeessa.
Mihin koulutussopimusta ja nuorten oppisopimuskoulutusta tarvitaan?
Perustiedot Valmentavaa koulutusta KAO:lla vuodesta AVA, MAVA, Ammattistartti ja nyt VALMA VALMA:ssa 50 opiskelijapaikkaa Opetustiimi: 3 opettajaa,
Nuorten Oppisopimuskoulutus
Liiketalouden opiskelu
VALMA-koulutus Edupolissa
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Nuorten oppisopimuskoulutus
Toisen asteen koulutus
Työpaikalla oppiminen - Tietoa ja terminologiaa (TET, TOP, työssäoppiminen, työharjoittelu, oppisopimus)
Liiketalouden perustutkinto
HIEKKIKSEN YRITTÄJYYSKASVATUSHANKE
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
SAVON KOULUTUSKUNTAYHTYMÄ
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
OSAAMISTA TYÖELÄMÄN TARPEISIIN
Esityksen transkriptio:

LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN 2+1-MALLI Sähköala

Laajennetun työssäoppimisen 2+1malli  tarjoaa vaihtoehtoisen tavan ammatillisen perustutkinnon suorittamiseen  opiskelijalle, jolle työvaltainen oppiminen on luontaista 1. vuosi2. vuosi 3. Vuosi Oppisopimuksessa perustiedot ja -taidot ja ammattitaitoa täydentävät opinnot, 20 ov Oppisopimustoimisto arvioi työssäoppimispaikan soveltuvuuden, tekee ja hyväksyy oppisopimuksen sekä seuraa sen toteutumista. Opettaja järjestää tarvittavat teoriaopinnot, arvioi ammattiosaamisen näyttöjä yhdessä työpaikkakouluttajan kanssa. Metsäalan perustutkinto - Tieto- ja tietoliikennetekniikka - Sähkö- ja automaatiotekniikan perustutkinto - Rakennusalan perustutkinto - Logistiikan perustutkinto – Kone- ja metallialan perustutkinto TOP Oppilaitoksessa ESIMERKKI POLKU:

Opiskelijalle, jonka ammattitaitoa täydentävät opinnot on suoritettu Opiskelija, joka on löytänyt tai jolle yhdessä löydetään oppisopimustyöpaikka Alasta riippuen oltava mm. ajokortti,turvallisuuskoulutus, vartijakortti, tulityökortti tai hygieniapassi Itsenäinen ja vastuullinen ote työhön ja opiskeluun Kenelle?

Mitä erityistä? Oppisopimusten laajuus vaihtelee 4kk–12kk Oppisopimusopiskelija menettää taloudelliset opiskelijaetuutensa ja siirtyy työntekijäksi yritykseen, eli saa palkkaa. Opiskelija suorittaa tutkintonsa tutkintoon johtavana koulutuksena ja suorittaa ammattiosaamisen näytöt. Opiskelija saa ohjauksen ja teoriaopetuksen ammattiopiston opettajilta usein oman ryhmänsä mukana. Oppisopimusopiskelun mahdollisesti keskeytyessä opinnot jatkuvat normaalilla tavalla oppilaitoksessa Mahdollisuus nopeuttaa opiskelijan valmistumista Edistää työllistymistä

ATTO 6 ov ATTO 6 ov Vapaasti valittavat opinnot (ammatillisia) 10 ov oppisopimusopiskelijana Vapaasti valittavat opinnot (ammatillisia) 10 ov oppisopimusopiskelijana Tieto- ja tietoliikennetekniikan perustutkinto, elektroniikka-asentaja EICTp 7 ov EICTp TOP 7 ov ICTp 2 ov ATTO 4 ov ATTO 4 ov A- 1 ov A- 2 ov A- 3 ov SSPp 10 ov oppisopimusopiskelijana Tietop Ammatilliset valinnaiset 20 ov oppisopimusopiskelijana Tietop EICTp 7 ov EICTp 7 ov ATTO 6 ov ATTO 6 ov AMElp 6 ov AMELp 7 ov ATTO 4 ov ATTO 4 ov AM ELp 3 ov SSPp 7 ov AMELp TOP 4 ov SSP TOP 3 ov Tietop Laajennettu työssäoppiminen, 2+1 malli

Vapaasti valittavat opinnot 10 ov Vapaasti valittavat opinnot 10 ov Tieto- ja tietoliikennetekniikan perustutkinto, elektroniikka-asentaja Elektroniikan ja ICT:n perus tehtävät 30ov Ammattielektroniikka 8 ov + 12 ov/top A- 1 ov A- 2 ov A- 3 ov Elektroniikkatuotanto 20 ov oppisopimusopiskelijana Ammatilliset valinnaiset 20 ov oppisopimusopiskelijana Tietop

Vapaasti valittavat opinnot 10 ov Vapaasti valittavat opinnot 10 ov Tieto- ja tietoliikennetekniikan perustutkinto, elektroniikka-asentaja Elektroniikan ja ICT:n perus tehtävät 22 ov Ammattielektroniikka 6 ov A- 1 ov A- 3 ov Elektroniikkatuotanto 6 ov Ammatilliset vaalinnaiset 6 ov Oppisopimuksella 50 ov Elektroniikan ja ICTN: perustehtävät Ammattielektroniikka Elektroniikkatuotanto Ammatilliset valinnaiset Tietop