Käsikirjoitus oppimisaihiotuotantoa varten. Perustiedot Tuotantorenkaan nimi: Koordinaattori: Teema: Tämän teeman oppimisaihioilla tuotettavat opintopisteet:

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

Heini-Marja Järvinen Turun yliopisto
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi sivu. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Ohjelmiston tekninen suunnittelu
Puh Powerpoint-esitys ammatillisesta koulutuksesta ja uusista opiskelijaksi ottamisen perusteista:
Informaatioteknologian instituutti Esityksen tekeminen PowerPointilla Jouni Huotari.
Tämä on SUUNTA-työkalun käyttöön opastava diaesitys
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi tapahtuma. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi foorumi ja kuinka kommentoida foorumiin. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
Ilman jatkuvaa kehitystä ja muutosta tulevaisuus on epävarma Konkreettisia askelia, joilla saavutamme visiomme Arvot Missio Perustehtävä Visio Millainen.
KTL:n nykytila ja tulevaisuus Ryhmätyöskentely Ryhmä 5 Koulutuksen tutkimuslaitos - Finnish Institute for Educational Research.
Henkilötiedot Täytä tälle sivulle henkilötietosi
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Hops Sibelius-Akatemiassa Hannele Ketomäki.
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
Lukemaan oppii vain lukemalla
Oulun aikuislukio 2014.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Avaimia itsensä valmentamiseen
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
LIIKE-RESTO-OPS-linjaukset Kaija Sääski.
Puh PowerPoint-esitys amk-opinnoista ja uudesta hakukäytännöstä sisältää 25 erilaista diaa vaatii.
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Hops osana opiskelu- ja asiantuntijuusprosessia Terhi Skaniakos.
TYÖN AIHE Oma nimi ja ryhmän tunnus
− työkalu toiminnan suunnittelun ja suunnitelman arvioinnin tueksi
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Naisen terveyden edistämisen erityiskysymyksiä, 1 ov
Viestintäsuunnitelma
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Pientalon 3Dmalli-pilottiaihio Mikkelissä Pientalon 3Dmalli-pilottiaihio Mikkelissä Olli Ilveskoski.
5.2 Suunnittelu/jatkuu Käsikirjoitukset -Asiakäsik. -Tuotantokäsik. Suunnittelu -Laajuus -Tyyli / lay-out - Mediavalinta.
Toimitusketjun kehittämisprojekti ** poista tämä sivu ** Katso käyttö- ja täyttöohjeet erillisestä opiskelijan ohjeesta.
W w w. h a m k. f i / a o k k AMK-opintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajataustaisille Riihimäki Vesa Parkkonen ja Riitta Metsänen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Copyright VirtuaaliAMK 1 Virtuaaliammattikorkeakoulun kirjastohanke Virtuaaliammattikorkeakoulun kirjastohanke Informaatiolukutaito osaksi oppimisprosessia.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Ammatillinen koulutus/ kaksoistutkinto vaihtoehtona:  Selvitä: mitkä ammatit voi opiskella toisella asteella? ◦ mitä työtehtäviä kuhunkin ammattiin kuuluu?
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Virtuaaliammattikorkeakoulu Yhteyshenkilöpäivät Outi Vahtila
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Korkeakouluopiskelutaidot 5 op Tutkinto-opetuksen seuraaminen
Tuottotehtävä tekstitaitokokeessa
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
KISÄLLISTÄ MESTARI TUPA ANTERO STENIUS.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Yrittäjyys opintojen aikana
Ainetyöryhmien työn aloitus
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Konteksti, jossa tutkimus tapahtuu
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Osaamisen näytön prosessi
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Novellianalyysin kirjoittaminen
Opiskelijavalintojen kehittäminen ja avoin korkeakoulu –ideariihi
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Koulutus- ja opetusyhteistyö Opintohallintoon ja kirjauksiin liittyviä kysymyksiä Taustamateriaali kokoukseen (OKM, Ristiinopiskeluhankkeet,
Hannu Mäyrä OHJELMOINTI PROJEKTI Hannu Mäyrä
OP
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Esityksen transkriptio:

Käsikirjoitus oppimisaihiotuotantoa varten

Perustiedot Tuotantorenkaan nimi: Koordinaattori: Teema: Tämän teeman oppimisaihioilla tuotettavat opintopisteet: Tämän ”oppisisällön nimi”, jos teemalla useampia sisältöalueita:

1. Millaiselle kohderyhmälle opinnot ovat pääasiallisesti tarkoitettu: 2. Kuvaa tähän tässä asiakirjassa nimetyn teeman tai oppisisällön tavoitteet:

3. Kuvaa tähän opintojen keskeiset sisällöt konkreettisesti (pohja oppimisaihioiden määrittelylle). Kirjaa myös millä keinoin asia voitaisiin opiskella.:

4. Rakenna tähän alustava hahmotelma oppimisprosessista oppimisnuolta käyttäen. Tämä on osa oppimisaihioiden määrittelyä. Tee näitä useampia tarpeen mukaan. LähtökohtaVaihe 1Vaihe 2Vaihe 3Tavoite

5. Pohdi vielä mitkä elementit/osiot tukevat opiskelijan oppimista ja etenkin verkko- opiskelua? Eli mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota oppimisaihiotuotannossa.

6. Entä mitkä elementit /osiot monipuolistavat ja rikastavat opiskelua?

7. Selvitä mistä osa-alueista on jo olemassa hyvää valmista aineistoa. Sisältöalue:Olemassa:Ei, kannattaa tuottaa Esimerkkisisältö 1www.amk.fi/esim1 Esimerkkisisältö 2x

8. Lopuksi listaa oppimisaihioideat (itsenäisenä toimiva, eri opintojaksoihin sellaisenaan liitettävissä oleva elementti), joista tarvittaessa liitteenä erilliset tarkemmat kuvaukset. Oppimisaihion nimi

9. Käsikirjoituksen liitteet Liitekpl Sisältökarttoja Tuotekuvauksia Oppimisprosessin tarkennuksia 10. Minkä kielisestä aineistosta on kyse ja onko käännöstarvetta? Aineiston kieliKäännöstarve tälle kielelle Suomi Ruotsi Englanti