Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Konteksti, jossa tutkimus tapahtuu

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Konteksti, jossa tutkimus tapahtuu"— Esityksen transkriptio:

1 Konteksti, jossa tutkimus tapahtuu
Kelan työhönkuntoutuksen hanke, ammatillinen kuntoutus Tutkimuksen tarpeen perustelut yhteiskunta, tutkimus, ongelma Toiminnan teorian kolmannessa aallossa on tutkittu vähän yksilöllisiä oppimisprosesseja Aiemmat tutkimukset Aiempaa tutkimusta on niukasti; lähinnä Bratusin ja Lishinin työ, Sannino on tutkinut oppimista yksilön näkökulmasta, toiminnan teorian klassikot, mm. Vygotsky ovat tutkineet oppimista kehityspsyklogisena ilmiönä Keskeiset käsitteet / teoreettinen viitekehys Uudistava oppiminen, oppimisteot, mieli/motiivi, ekspansiivinen oppiminen, toiminta, toiminnan kohteellisuus Kulttuurihistoriallinen toiminnan teoria Tutkimuksen tavoite Tavoitteena on löytää toiminnanteoreettista teoriaperustaa yksilöllisille, uudistaville oppimisprosesseille Toinen tavoite on täydentää toiminnan teoreettista teoriapohjaa yksilölliselle ammatilliselle ohjaukselle Tutkimuskysymykset Minkälaisissa vaiheissa uudistavan oppimisen prosessi etenee; tarvetila, vaihtoehtojen etsiminen, ristiriidan kärjistyminen, ratkaisun löytäminen, uuden käyttöönotto, vakiinnuttaminen ja arviointi -hypoteesi Minkälaisia oppimistekoja siirtymät vaiheiden välillä edellyttävät? Menetelmät Kyseessä on laadullinen tutkimus, jossa tutkimusmetnelmäksi on alustavasti valittu diskurssianalyysi, mahdollisesti Foucaultilainen diskurssianalyysi tarkemmin määriteltynä Aineistot Aineistona käytetään ll. Jari Turusen väitöskirjaa varten vuosina 2009 – srtukturoidun teema/syvähaastattelun avulla kerättyä aineistoa, joka on jo valmiiksi litteroitu Tulokset


Lataa ppt "Konteksti, jossa tutkimus tapahtuu"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google