Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
Advertisements

Valmennus AMK-opintoihin -työkori –
Projektipäällikkö Päivi Tiilikainen
ELPiPL – European Language Portfolio on student’s journey through studies into professional life Seinäjoki Heli Simon, Seinäjoen ammattikorkeakoulu.
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Yksittäisten irrallisten asioiden opiskelusta työelämän tarvitsemaan osaamiseen Opetustoiminnan kehitysjohtaja Outi Hyry-Honka KOTA-talkoot.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
PeLE-henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen ( PLE = Personal Learning Environment)
AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN VASTUUOPETTAJIEN TAPAAMINEN ANNELI AIROLA ESR AHOT-KATSAUS.
UVA2/ Jarno Niskala ja Tarja Luukas
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
| | Minne menet aikuisohjaus? –seminaari Elinikäinen oppiminen ja ohjauksen monet muodot Kommenttipuheenvuoro, Savonia-ammattikorkeakoulu.
Oppijalähtöisten verkko-oppimisympäristöjen kehittäminen
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
Eurooppalainen kielisalkku ammattikorkeakoulussa
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Oppijalähtöisyys ja verkko-oppimisympäristö - kohtaavatko ne toisensa
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
osana opiskelijan PLE:tä
Hops osana opiskelu- ja asiantuntijuusprosessia Terhi Skaniakos.
Näyttötutkintostrategian jalkauttaminen Pohjois-Karjalan Aikuisopistossa alkaen Aino Rikkinen.
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
Työpaikkaohjaajat valmentaen vahvoiksi
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Opetussuunnitelmatyö - keskiössä OPSviestintä Katariina Alha Jyväskylän yliopisto
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Tietotekniikan opiskelijan työnhaku
KummiWiki Verkostoituminen ja jaettu asiantuntijuus yrittäjyyden oppimisympäristönä Turku Sirkka Hulkkonen Omnia.
Taitaja2008-tapahtuman vaikutuksista: Kisojen järjestäjän näkökulma.
Vuosi 2003 Projektisuunnitel- man täsmentäminen Tiedottaminen, benchmarking Verkostoituminen Suunnittelu, valmistelu tiedon hankinta Hoiva – ja hoitoyritykset.
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Projektipäällikkö: Päivi Tiilikainen
PALAUTTEEN ANTAMINEN JA VASTAANOTTAMINEN
Teollisuuden osaajat Kohderyhmä: Valmistavan teollisuuden yritykset ja niiden henkilöstö – painopistealueena teknologiateollisuus Ammatillisten oppilaitosten.
ELINIKÄISEN OHJAUKSEN ALUEELLINEN KOORDINAATIO ELOa Pohjois-Savon ELY-keskuksessa Lisää viraston nimi, tekijän nimi ja osasto.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
OPPIMISEN, OPETUKSEN JA OHJAUKSEN PROSESSIT Yhteiskunnallista kontekstia - Työelämän nopea muutos - Globalisaatio ja kansainvälistyminen - Monikulttuurisuus.
VOIMAA Voimavaroja maahanmuuttajista. MITÄ? VOIMAA-hankkeen tavoitteena on kehittää maahanmuuttajataustaisille joustava väylä opintojen aloittamisesta.
Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua
Osaaminen hallussa mentoripankissa Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Yhteistyö ylempi amk –koulutuksissa Case SaKaRa Yliopettaja, YTT Kaarina Kantele RAMK.
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Savonia-ammattikorkeakoulu
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Yrittäjyyskasvatuspäivät 2017
Hanke
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Esityksen transkriptio:

Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio PLE terveysalan opiskelijan oppimisen ja verkostoitumisen välineenä Aija Hietanen Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio Tämä esitys löytyy osoitteesta http://plesavonia.wordpress.com Ks. Myös http://plepele.wordpress.com

PeLE – henkilökohtaisten oppimisympäristöjen (PLE) kehittäminen (2008-2011) ESR, budjetti 647 000e Tavoite kehittää ja pilotoida henkilökohtaisia oppimisympäristöjä Opetuksessa ja oppimisessa (Savonia-amk, terveysala) Työnhaussa (Savonia-amk, Liiketalous) Yritysyhteistyössä (Savonia-amk, Tekniikka) Osaamisen tunnistamisessa ja tunnustamisessa (Savon ammatti- ja aikuisopisto, näyttötutkinnot)

PLE:n idea PeLE-projektissa PLE on suhteellisen uusi ”käsite”  v. 2006 alkaen Jokaisella opiskelijalla on oma henkilökohtainen oppimisympäristö  formaali – informaali oppiminen Oppimisympäristö rakentuu sosiaalisen median eri työkaluista (esim. blogit, wikit, kirjanmerkit, yhteisöpalvelut jne. Elgg) PLE on verkostoitumisen ja yhteisöllisen oppimisen väline PLE kulkee opiskelijan mukana oppilaitoksesta/työpaikasta toiseen  elinikäinen oppiminen PLE:n avulla oppija näyttää osaamisensa ja verkostonsa, jossa osaaminen ja asiantuntijuus ovat kehittyneet (”missä sä oot ollu töissä ja ketä sä tunnet” PLE:ssa opiskelija tuottaa sisältöjä opetuksen muututtava! Practice tree – ammatillinen kasvu harjoittelussa

PLE :n määritelmä PeLE-projektissa Opiskelija tiedon tuottajana I Metakogn.taidot I Verkostoituminen I Oman oppimisprosessin haltuunotto I Elinikäinen oppiminen I Informaali oppiminen työelämä opettajat ehtävätOpiskelija PLE reflektiot Opettajan materiaali Opiskelijan tehtävät Opettajan materiaali Opiskelijan tehtävät Opettajan materiaali harrastukset cv Opiskelijan tehtävät opiskelijat