OPISKELIJAKUNNAN SISÄINEN JA ULKOINEN VIESTINTÄ Mediatekniikan seminaari Janne Isopahkala
Opiskelijakunnan sisäinen ja ulkoinen viestintä Janne Isopahkala OPISKELIJAKUNNAN SISÄINEN JA ULKOINEN VIESTINTÄ Opiskelijakunta ja ammattikorkeakoulu Opku ja yhteistyö Sisäinen tiedotus Ulkoinen tiedotus Markkinointi osana tiedotusta Keinot ja välineet
Opiskelijakunnan sisäinen ja ulkoinen viestintä Janne Isopahkala Koulutusala- järjestöt Opiskelijakunta ja ammattikorkeakoulu Oma organisaationsa osana ammattikorkeakoulua? OPKU AMK SAMOK ja muut OPKUT Muut yhteis- työkummpanit
Opiskelijakunnan sisäinen ja ulkoinen viestintä Janne Isopahkala Opku ja yhteistyö Oma ammattikorkeakoulu Koulutusalajärjestöt Muut opkut ja SAMOK Kunnat ja valtio Yhteistyöyritykset
Opiskelijakunnan sisäinen ja ulkoinen viestintä Janne Isopahkala Sisäinen tiedotus Mihin rajaviiva? - Jäsenet – kaikki opiskelijat - AMK:n hallinto – koko henkilökunta Erikoistunutta, ei tarvetta mainospuheisiin Asiapitoista ja hyödyllistä, sisältää uutta tietoa Säännöllistä, vältä turhaa tietoa Helppokäyttöistä, esim. portaalin tiedottteet.
Opiskelijakunnan sisäinen ja ulkoinen viestintä Janne Isopahkala Ulkoinen tiedotus Selkeä raja sisäiseen tiedottamiseen Antaa tuntemattomallekin kuvan organisaatiosta Antaa uutta tietoa taustoineen Täytyy olla vastaanottajalle hyödyllistä, personoi jos mahdollista Sähköposti, postitus, lehti Laajan levikin ongelmat
Opiskelijakunnan sisäinen ja ulkoinen viestintä Janne Isopahkala Markkinointi osana tiedotusta Sisäinen ja ulkoinen markkinointi Sisäisen markkinoinnin tarkoituksena jäsenrekrytointi/tunnettavuus Ulkoinen markkinointi yleensä varainhankintakeinona
Opiskelijakunnan sisäinen ja ulkoinen viestintä Janne Isopahkala Keinot ja välineet Web-sivut Sähköposti AMK:n viestintä Lehti Media Muut keinot