1990-luvulla asenne täysin kielteinen 1990-luvulla asenne täysin kielteinen Nykyään tarve ymmärretään, mutta käyttö edelleen vähäistä Nykyään tarve ymmärretään,

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tanssi edistää kommunikointia sosiaalisuutta body-imagen hahmottamista
Advertisements

Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Tietokoneavusteinen yhteisöllinen oppiminen (CSCL)
Lyhyesti kasvun ja oppimisen tuesta esiopetuksessa
Monikulttuurisuus opetuksessa
Käsinukke ja sorminukke pedagogisena työvälineenä
Tietotekniikka musiikin opetuksessa Samuel Rahikainen Tietotekniikan kandidaattiseminaari
Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle.
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Lukemaan oppiminen kirjoittamalla – tietokoneen avulla 7.–
Tutkimussuunnitelma Teränkäyttöharjoitusten vaikutus luistelumotoriikan kehittymiseen kielihäiriöisillä lapsilla Mika Hakasaari.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
KODIN JA KOULUN PÄIVÄ Rehtorin aamukaffe –tilaisuus;
usala.swf LASTENTARHANOPETTAJA usala.swf.
Lapselle hyvä päivä tänään
Skills-laivaseminaari Yrittäjyyskasvatus ammatillisen koulutuksen näkökulmasta Paula Kyrö Yrittäjyyskasvatuksen professori Aalto Yliopisto, Kauppakorkeakoulu.
Seurakuntien varhaiskasvatuksen neuvottelupäivät "Kirkko iholla"
Kielellinen erityisvaikeus SLI
Oppimisvaikeudet kehityksen riskitekijöinä
Kasvatus- ja opetuskäsitysten muotoutuminen
Laadullisen tutkimuksen tutkimussuunnitelma
PSYKOLOGIA 7 Koulukohtainen soveltava/ S
ROTARY 2023 Matias Röyttä DG VISIOT / HAASTEET Tietotekniikka / Internet –Henkilökohtaiset tietokoneet –Reaaliaikainen tiedonvälitys –Face-time.
T IETOKONE OSANA ESIOPETUKSEN JA VARHAISKASVATUKSEN OPPIMISYMPÄRISTÖÄ H YVINKÄÄLLÄ Anne-Marie Knape.
PowerPointin mahdollisuudet Adobe Connect-etäopetuksessa
Yhteisöllinen kirjoittaminen
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Tieto- ja viestintätekniikka Riina Mäcklin Suvi Syrjälä Oulun Yliopisto 2011.
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Yhteistyössä:. Mistä on kyse? Hanke edistää esi- ja alakouluikäisten vähän liikkuvien lasten yhdenvertaisia osallistumis- ja liikkumismahdollisuuksia.
Isä mummu pappa veli sisko vaari äiti isä isoisä täti mummi isä veli eno Miten aktiivinen lukuharrastus syntyy? Aktiiviseen lukuharrastukseen kuuluvat.
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
Vuorovaikutusta verkossa Käynnistäminen Ohjaaminen Arviointi Sari Koski-Kotiranta.
LASTENSUOJELIJAT KAHDEN EETOKSEN RISTIPAINEESSA ERJA SAURAMA HELSINGIN YLIOPISTO
TIETOKONEVÄLITTEINEN YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN CSCL
Connect Pro -verkkokokouksia käyttäviä etäopetusmalleja peruskoulussa VIRTA-hanke Turun opetuspalvelukeskus 2010.
Tietotekniikka musiikin opetuksessa
VARHAISKASVATUKSEN LIIKUNTASUOSITUKSET
Tietotekniikka. Tietotekniikka yläkoulussa voidaan suorittaa 1-6 kurssia Kurssit 1 ja 2 suoritetaan 7. luokalla Kurssit 3 ja 4 suoritetaan 8. luokalla.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Iak115 Dokumenttien käsittely ja tietoverkot Dokumenttien käsittely ja tietoverkot — kurssirunko 1. Windows-käyttöliittymä ja ‑ tiedostojärjestelmä;
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Yrittäjyyskasvatuksen tutkija- ja toimijatapaaminen – Vaasa
Aloitusseminaarin ohje
Ops seminaari Askola.
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
KASVA VOIMISTELIJAKSI Kokonaisliikuntamäärä. Pienet valinnat ratkaisevat Pariporina: -Mitä ajatuksia video synnytti? -Miten oma arkesi pyörii? Voiko pienillä,
Toivion päiväkodin varhaiskasvatussuunnitelma. Toiminta-ajatus Kiireettömyys, turvallisuus, lasten osallisuus ja kasvattajan aito läsnäolo arjessa ovat.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
L ASTEN JA NUORTEN KIELELLINEN ERITYISVAIKEUS S PECIFIC LANGUAGE IMPAIRMENT SLI Petra Suonio 2012.
Hyvän mielen pelit ry Innovatiivista kuntoutusta mielenterveyskuntoutujille IT- ja media-alan parissa Tommi Gustafsson, hallituksen puheenjohtaja
Varhaiskasvatuksen liikuntasuositukset
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet ja pedagogiikka varhaiskasvatuksessa Tiina Kulmala
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
Vanhempainilta
Motorinen kehittyminen
Kpl 7.
Televisiot.
Tietotekniikkaa alakouluilla
SUUNNITTELE, TOTEUTA, ARVIOI JA KEHITÄ
Odotukset johtajuudelle varhaiskasvatussuunnitelmatyössä
Liikunnan Perusopinnot
PEDAGOGINEN DOKUMENTOINTI
Mediakasvatus tietotekniikan opettajankoulutuksen näkökulmasta
Kisällioppiminen Perusoletus: kulttuuri määrittelee
Kielellinen erityisvaikeus
Liikunnan Perusopinnot
Koivurinteen päiväkodin kehittämissuunnitelma
Esityksen transkriptio:

1990-luvulla asenne täysin kielteinen 1990-luvulla asenne täysin kielteinen Nykyään tarve ymmärretään, mutta käyttö edelleen vähäistä Nykyään tarve ymmärretään, mutta käyttö edelleen vähäistä Vastustuksen syyt ja pelot: Tietokone passivoiva vaikutus (ylipaino ja puutteelliset liikuntataidot), haitalliset vaikutukset minäkuvaan ja todellisuuden käsitykseen Vastustuksen syyt ja pelot: Tietokone passivoiva vaikutus (ylipaino ja puutteelliset liikuntataidot), haitalliset vaikutukset minäkuvaan ja todellisuuden käsitykseen

Kansalaistaito Kansalaistaito Tasoittaa kasvuolojen eroja Tasoittaa kasvuolojen eroja Konstruktivistinen oppimiskäsitys Konstruktivistinen oppimiskäsitys Tietokone on apuväline, siinä missä kynäkin Tietokone on apuväline, siinä missä kynäkin Vuorovaikutus ja aktiivinen oppiminen Vuorovaikutus ja aktiivinen oppiminen Kehittää tunteita ja käsityksiä Kehittää tunteita ja käsityksiä Kehittää lukemaan ja kirjoittamaan tehokkaammin Kehittää lukemaan ja kirjoittamaan tehokkaammin Antaa mahdollisuuden taiteelliselle ilmaisulle Antaa mahdollisuuden taiteelliselle ilmaisulle Tarjoaa myös liikunnallisia mahdollisuuksia Tarjoaa myös liikunnallisia mahdollisuuksia Motoriikka ja aistit kehittyvät Motoriikka ja aistit kehittyvät

Ohjelman tulee olla: avoin ja keksimiseen kannustava (oma oppiminen) sekä lapsen kontrolloitavissa (omistajuus sisältöön) Ohjelman tulee olla: avoin ja keksimiseen kannustava (oma oppiminen) sekä lapsen kontrolloitavissa (omistajuus sisältöön) Kasvattaja: hyvin perehtynyt, läsnä oleva oppimistilanteessa, tarkkailee, tuntee vastuun lapsesta ja hänen oppimisestaan, ehkäisee konflikteja sekä omaa pedagogiset taidot Kasvattaja: hyvin perehtynyt, läsnä oleva oppimistilanteessa, tarkkailee, tuntee vastuun lapsesta ja hänen oppimisestaan, ehkäisee konflikteja sekä omaa pedagogiset taidot

PowerPoint: Tunnelman luominen, mallikuvien tekoa Word: kehityksen kansio, sadutus, nimet PhotoShop: kuvatehtäviä, piirtäminen Excel: aikataulut, listat, hallinto Pelaaminen, musiikin kuuntelu, videot jne..

Mediatyökaluja varhaiskasvatukseen. MLL (2010) /application/pdf/ /MLL%20Mediatyökaluja%20varhaiskasv atukseen Spåre, P. Pois tietoteknisestä paitsiosta. Lastentarha 4/2006 Reunamo, J. Tietotekniikka on varhaiskasvatuksessa tabu. Helsingin Sanomat